До Запоріжжя привезли трамваї, які у Садового обіцяли закупити для Львова
Львів черговий раз втрачає можливість оновити свій електротранспорт надійними модернізованими вживаними трамвайними вагонами із Європи. У соціальних мережах поширюються світлини розвантаження трамвайних вагонів «Tatra KT4DМ» із Берліна у трамвайному депо міста Запоріжжя. Зауважимо, що минулого року заступник директора Департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради декілька раз анонсував можливість закупівлі для Львова іще однієї партії трамваїв «Tatra KT4DМ». Йшлося про іще три-чотири десятки трамвайних вагонів.
Зауважимо, що Львів у 2018 році за кошти кредиту Європейського банку реконструкції та розвитку вже придбав у Берліні 30 вживаних модернізованих трамваїв «Tatra KT4DМ». Вартість закупівлі одного трамвая в Берліні – біля 18 тисяч євро. Разом із витратами на доставку, розмитнення і адаптацію трамваїв на вузьку львівську колію вартість одного вагона склала біля 42 тисяч євро – про це заявляв екс-керівник ЛКП «Львівелектротранс» В’ячеслав Кокошко. В той же час, КП «Запоріжжяелектротранс» через посередника – ТзОВ «Торговий дім «Літан» здійснило закупівлю таких же вагонів у Берліні, проте вартість одного вагона складала більше ніж 2,2 млн. грн., що на той час було еквівалентно понад 70 тисяч євро.
Через проектні помилки, допущені при будівництві низки високих посадкових платформ на зупинках, експлуатація трамваїв «Tatra KT4DМ» у Львові була можлива не на всіх трамвайних маршрутах, що викликало шквал критики на адресу тодішнього керівництва ЛКП «Львівелектротранс», в той час як насправді вартість переробки посадкової платформи мізерна не тільки порівняно із вартістю нового, але навіть із ринковою вартістю вживаного трамвая – будівництво однієї платформи вартує біля 10 тисяч євро, а вживаний трамвай – 70 тисяч євро. Суперечки про трамваї і платформи тривали понад 2 роки – першу завищену посадкову платформу демонтували лише нещодавно.
Зараз виглядає так, що місто Львів «прогавило» можливість дешево оновити біля третини трамвайного парку за рахунок вживаних модернізованих трамваїв із Берліна – відсторонені у столиці Німеччини трамваї продані у Магдебург та Запоріжжя.
Зазначимо, що навіть за ціною, яку править за трамваї «Tatra KT4DМ» Торговий дім «Літан», за вартість одного нового трамвая «Електрон» (а це майже 2,1 млн, євро) Львів міг би придбати 30 (!) вживаних, але модернізованих трамваїв із Німеччини. В той же час, міський голова Львова Андрій Садовий активно лобіює інтереси «Концерну «Електрон», який не тільки править дуже високі ціни на свою продукцію, але й не може вчасно виконувати замовлення – «дочка» концерну ТзОВ «СНУП «Електронтранс» досі не змогла постачити до Києва єдиний трамвай, а консорціум «Електрону» та «Електронтрансу» на півроку затягнув постачання 50 тролейбусів для Львова. Зазначимо, що Садовий також хоче віддати «Електрону» модернізацію старих трамваїв «Tatrа» вартістю 500 тисяч євро за один вагон, в той самий час, як модернізований вагон із Німеччини у 2018 році Львів купував у Берліні за 18 тисяч євро.
Зауважимо, що не дивлячись на «любов» до «Концерну «Електрон» зі сторони чинного мера Львова, керівництво підприємства вирішило «покласти яйця в різні корзини», отож заступник керівника «Електрону» Володимир Лесик балотується за списком прямого конкурента «Самопомочі» Садового – партії «Європейська Солідарність».