У Львові нарешті демонтували завищену посадкову платформу, яка заваджала нормальному руху трамваїв

Понеділок, 19 жовтня 2020, 18:12
Недолугу платформу в порушення вимог Державних будівельних норм та інших документів звели на зупинці «Приміський вокзал» у 2014 році за наполягання радника Садового Ярослава Грибальського.
У Львові нарешті демонтували завищену посадкову платформу, яка заваджала нормальному руху трамваїв

У Львові під час реконструкції вулиці Чернівецької знесли завищену посадкову платформу на зупинці «Приміський вокзал», яка перешкоджала нормальному рухові трамвайних вагонів і була травматично небезпечною. Про це повідомили на сторінці громадської організації «Львів’яни за електротранспорт» в соціальній мережі «Фейсбук».

Підвищена посадкова платформа на трамвайній зупинці «Приміський вокзал» в сторону центру міста з’явилася 2014 році. Як було встановлено активістами ГО «Зручне місто», висота посадкової платформи на зупинці «Приміський вокзал» не відповідала ДБН В.2.3-5:2001 «Вулиці і дороги населених пунктів», які діяли на момент спорудження цього інфраструктурного об’єкту, а також нормативному документу КДП 204-12 Україна 240-95 «Правила розміщення та обладнання зупинок міського електро- та автомобільного транспорту», які діють іще від 1995 року. Більше того, активісти наочно показали, що висота посадкової платформи є вищою за рівень першої сходинки трамвайних вагонів «Tatra KT4SU» та «Tatra KT4D», які уже роками експлуатуються у Львові. В результаті цього пасажири перечіпалися за край платформи, падали і травмувалися.

Як вдалося з’ясувати депутату Львівської міськради від «УКРОПу» Ігорю Зінкевичу, підвищена посадкова платформа на вулиці Чернівецькій на зупинці «Приміський вокзал» була збудована за ініціативи нинішнього радника міського голови Львова Андрія Садового Ярослава Грибальського. При цьому, у порушення процедури зведення інфраструктурних об’єктів технічні умови на спорудження платформи у ЛКП «Львівелектротранс» не запитувалися, більше того, на спорудження платформи не розроблялася відповідна проектно-кошторисна документація, а розміщення і обладнання зупинки у органах МВС не погоджувалося і не затверджувалося виконкомом Львівської міської ради, як це вимагає відповідний нормативний акт. Далі помилкові рішення були впроваджені на низці трамвайних зупинок по місту Львову, в тому числі на зупинках на вулицях Дорошенка та Котика. Отож, через невідповідну конструкцію посадкових майданчиків на низці маршрутів не змогли курсувати модернізовані трамвайні вагони «Tatra KT4DМ», які прибули до Львова із Німеччини. Зазначимо, що аналогічні вагони були введені в експлуатацію у Запоріжжі і жодних проблем із їх експлуатацією не виникло, оскільки у Запоріжжі не порушують ДБН, навіть тоді, якщо цього хоче радник міського голови.

За ініціативи ГО «Зручне місто» та депутата ЛМР Ігоря Зінкевича було ініційовано створення робочої групи, яка б визначила параметри посадкових платформ на трамвайних зупинках, які б відповідали конструкції усіх трамваїв, які експлуатуються в Україні. Депутат Зінкевич також ініціював внесення відповідних змін у Державні будівельні норми, які б однозначно визначали параметри посадкових майданчиків на зупинках. Відповідно до його звернення провідна науково-дослідна установа України в галузі електротранспорту – ДП «Науково-дослідний і конструкторсько-технологічний інститут міського господарства» дав роз’яснення щодо висоти посадкових майданчиків на зупинках електротранспорту у містах, де експлуатуються трамваї «Tatra» різних модифікацій. Відповідно до цих роз’яснень, висота посадкових майданчиків на зупинках трамвая має бути не більше 250 мм., в той час як у Львові із незрозумілих причин прийняли висоту 360 мм.

Довший час міська влада Львова упиралася переобладнанню посадкових платформ на трамвайних зупинках, як наслідок на низці маршрутів можуть працювати тільки застарілі і зношені трамваї, отож постійно виникають утруднення в русі. Зручні і надійні трамваї із Берліну експлуатувалися тільки на маршрутах 3, 5 і 6.

У ГО «Львів’яни за електротранспорт» висловили надію, що будуть перероблені й інші посадкові майданчики, збудовані із порушенням ДБН.

Фото – ГО «Львів’яни за електротранспорт» та ГО «Зручне місто»
 

comments powered by HyperComments