Депутати Львівської міськради відмовилися погоджувати Садовому нові кредити «на транспорт»

П'ятниця, 4 вересня 2020, 18:05
Під час сесії не були підтримані ухвали про надання місцевої гарантії на нові кредити від Європейського інвестиційного банку для «Львівелектротрансу», «Львівавтодору» та Львівського комунального АТП № 1
Депутати Львівської міськради відмовилися погоджувати Садовому нові кредити «на транспорт»

У порядку денному сьогоднішнього пленарного засідання сесії Львівської міської ради стояли питання щодо надання місцевих гарантій по новим кредитам від Європейського інвестиційного банку для комунальних підприємств Львова – «Львівелектротрансу», «Львівавтодору» та Львівського комунального АТП № 1. Проте уже втретє Андрію Садовому не вдалося знайти голосів для того, щоб протягнути бажані кредитні ухвали. Програш мера довелося констатувати навіть прес-службі ЛМР.

Одна із ухвал, яку сьогодні зранку анонсував Андрій Садовий, стосувалася місцевої гарантії по кредиту ЄІБ для ЛКП «Львівелектротранс» на капітальний ремонт і модернізацію трамваїв «Tatra KT4». За словами чиновників Львівської міської ради їх мали обладнати для зручності маломобільних пасажирів, а також осучаснити систему кондиціонування, встановити нові двигуни й гальмівну систему.

Презентуючи проект цієї ухвали Андрій Садовий допустив «обмовку по Фрейду» і розповів для чого насправді потрібен кредит для модернізації трамваїв – йдеться про підтримку «Концерну «Електрон», який за 8 років випуску громадського транспорту більшість його одиниць продав Львову. За межами Львова працює 10 трамваїв «Електрон» у Києві, 20 автобусів «Електрон» в Ужгороді, 2 тролейбуси у Хмельницькому та один автобус у порту «Ольвія».

«Європейський інвестиційний банк готовий виділити кошти для модернізації 10 трамваїв, щоб зробити їх низькопідлоговими для зручності маломобільних груп.

Ми запросили голову правління «Електрону» Юрія Бубеса, бо він готовий це замовлення взяти та виконати, прийшла пані Оксана Потимко. Всі володіють цим питанням прекрасно.

До речі, ми на днях підписали угоду на 10 трамваїв, «Електрон» цей тендер виграв і наші працівники будуть мати робочі місця. Тендер оголошував той же Європейський інвестиційний банк», – прокоментував мер Львова Андрій Садовий. Він також додав, що якби рішення, яке досі саботували вже двічі, проголосували ще в березні, то «Електрон» вже міг би виконувати замовлення та брати людей на роботу. Тут Садовий злукавив – тендерна процедура Європейського інвестиційного банку вельми розтягнута в часі. Крім того тендер передбачає змагальність між кількома претендентами. І на відміну від «Концерну «Електрон» в Україні є компанія «Політехносервіс», яка дійсно має досвід у модернізації чеських трамваїв.

Садового підтримала депутатка від «Самопомочі» Вікторія Довжик: «Електрон» насправді зробив дуже багато для міста –  115 автобусів, 50 тролейбусів, електробус. Ми дякуємо від міста Львова за весь транспорт, який ви зробили», – сказала вона, ніби то цей транспорт «Електрон» місту подарував, а не продав за достатньо високою ціною.

Серед лобістів проекту капремонту трамваїв, який принесе великий прибуток «Електрон» виявилася і заслужена працівниця соціальної сфери України Оксана Потимко, яка представляла людей із інвалідністю.

Після презентації депутат Григорій Козловський, який представляє Блок Петра Порошенка запропонував перенести розгляд ухвали по кредиту на модернізацію трамваїв. Але за цю пропозицію проголосувало лише 27 депутатів, отож її не прийняли.

Після цього Садовий іще раз поставив питання щодо гарантії по кредиту для ЛКП «Львівелектротранс» від ЄІБ на модернізацію трамваїв, але її підтримало лише 22 депутати. В результаті явно лобістську ухвалу депутати «прокатили».

Зауважимо принагідно, що питання модернізації трамвайних вагонів «Tatra KT4SU» піднімалося неодноразово. У 2016 році тодішній директор ЛКП «Львівелектротранс» Михайло Сидорович заявив про курс на модернізацію трамваїв і тролейбусів власними силами підприємства. В результаті було запущено пілотний проект із капітально-відновлювального ремонту трамваїв і тролейбусі із їх рестайлінгом. Другим етапом мала стати глибока модернізація електричної частини трамвайних вагонів «Tatra KT4SU» – у серпні 2017 року було розпочато тендерну процедуру із закупівлі сучасного  тягового електрообладнання для трамваїв. У результаті відкритого тендеру в системі публічних закупівель «Прозорро» було обрано постачальників тягового та допоміжного обладнання для трамваїв – вітчизняний Запорізький електроапаратний завод, а також київське ДП «Електронмаш».  Вартість обладнання для модернізації трамвая складала тоді 856 тисяч 999 грн. (без ПДВ, занальна вартість капремонту і модернізації - біля 2 - 2,5 млн. грн. Нажаль, проект модернізації трамвая силами ЛКП «Львівелектротранс» так і не був втілений у життя – в кінці 2017 року Сидоровича усунули із посади керівника електротранспортного підприємства. Паралельно із цим Сидорович розпочав підготовку до закупівлі уже модернізованих вживаних трамваїв у Німеччині, яка була втілена в життя уже його наступником – Олегом Березою. Вартість вживаного модернізованого трамвая «Tatra KT4DM» у Берліні склала менше 18 тисяч євро.

Депутати Львівської міської ради також відмовилися підтримати ухвали про надання місцевих гарантій по кредитам ЄІБ на капітальний ремонт тролейбусних мереж і будівництво нового автобусного парку ЛК АТП № 1 на вулиці Вернадського. Цей автопарк мав прийняти 100 нових комунальних автобусів, по закупівлі яких зараз триває тендер.

Але і цю ухвалу Андрій Садовий не зміг протягнути – за неї проголосував лише 21 депутат.

Зазначимо, що єврокредити і лізингові схеми стали для Андрія Садового можливостями здійснювати закупівлю громадського транспорту в обхід національної системи публічних закупівель «Прозорро»: останній відкритий тендер по закупівлі громадського транспорту Львів проводив іще в кінці 2016 року – тоді місто закупило 20 нових автобусів «Атаман» А092Н6.

Можна припустити, що так міський голова чинить для того, щоб створити усі умови для того, щоб закуповувати продукцію у наперед визначеного виробника – «Концерну «Електрон», який Садовий активно рекламує і лобіює. Справа в тому, що на відміну від «Прозорро», де під час тендеру обов’язковим є принцип змагальності і у тендері має приймати мінімум два учасника, процедури тендерів Європейського банку реконструкції та розвитку та Європейського інвестиційного банку допускають тендер із одним учасником, тобто фактично неконкурентну закупівлю. Окрім того, повні тендерні умови, як правило, не публікуються на сайті закупівель – їх потрібно придбати у підприємства, яке проводить  тендер, отож вони фактично недоступні для широкого загалу.

Нагадаємо, що учора ЛКП «Львівелектротранс» підписало із дочірніми структурами «Концерну «Електрон» контракт на постачання трамваїв, а також супутніх послуг, матеріалів, запчастин обладнання та ін. на суму 20,8 млн. євро. Контракт передбачає постачання 10 нових 30,2-х метрових 5-тисекційних трамваїв, перший такий вагон працює у Львові із 2013 року, його придбали за 1,23 млн. євро. Щоправда, цього року цей вагон був рідким гостем на вулицях Львова – із чим це пов’язано – із несправностями чи карантином нам невідомо. Зазначимо також, що дочірня структура концерну «Електрон» ТзОВ «СНУП «Електронтранс» ніяк не може постачити в Київ один п’ятисекційний трамвай, за який уже заплатили аванс.

comments powered by HyperComments