Садовий обіцяє містянам закупити 460 одиниць громадського транспорту для Львова
«Вродовж наступних двох років Львів планує придбати 460 нових одиниць великогабаритного транспорту», – повідомляє прес-служба Львівської міськради, розповідаючи про виступ чинного мера Андрія Садового на Раді директорів промислових підприємств міста.
«Позаминулого тижня ми підписали угоду на придбання 250 електробусів. Це історична подія не лише для України, але й для Європейського Союзу. У цьому проекті також беруть участь приватні перевізники. Адже ми їм дали розкладку – 1 км проїзду електробусом коштує 8 грн, а кілометр пробігу автобусом чи навіть тролейбусом коштує 22 − 24 грн. Тому, які можуть бути розмови?», – заявив Андрій Садовий. Щоправда, як вийшло, що кілометр пробігу електробуса у нього вийшов дешевшим від кілометра пробігу тролейбусу, мер не пояснив. Зауважимо, що літій-іонні акумулятори, які використовує «Електрон» в конструкціє свого електробуса наразі є достатньо дорогими, крім того витримують не надто велику кількість циклів заряду-розряду, причому зношення акумуляторів (падіння їх ємності) відбувається тим швидше, чим більша глибина розряду. Саме тому світовою практикою є застосування електробусів із динамічною підзарядкою, тобто таких, які на кінцевих зупинках приєднуються до спеціальної зарядної станції та поповнюють заряд акумуляторів.
Також Садовий розповів і про закупівлю трамваїв і автобусів за кошти Європейського інвестиційного банку, а також про плановану закупівлю тролейбусів із автономним ходом за кошти Міжнародної фінансової корпорації.
«Ми знайшли компенсаторний механізм, підписали угоду з львівським «Електроном», і за кошти Європейського інвестиційного банку він виготовляє для нас 10 трамваїв. Плюс зараз ми є в тендері на придбання 100 автобусів. Очікуємо на жовтень кінцеве рішення. І з Міжнародною фінансовою корпорацією ми в перемовинах для купівлі 100 тролейбусів з автономним ходом.
Тобто впродовж наступних двох років має зайти у Львів 460 нових одиниць великогабаритного транспорту. Хочу, щоб ми забули про транспортні проблеми», – заявив Андрій Садовий.
Ці заяви львівського мера потрібно, перш за все, розглядати через призму його передвиборчої кампанії де у нього є як мінімум два достатньо популярних і потужних кандидата – Олег Синютка, який показав успішну роботу на посаді львівського «губернатора», а також лідер «Варта 1» Ігор Зінкевич, який дійсно є «новим обличчям» і уже задекларував основні принципи своєї роботи в галузі транспорту та інфраструктури.
Окрім того, заяви мера із постійним згадуванням ПрАТ «Концерн «Електрон» схожі на намагання показати гарну міну при поганій грі. Справа в тім, що «Концерн «Електрон» із своїм дочірнім підприємством ТзОВ «СНУП «Електронтранс» практично на півроку протермінували завершення постачання 50 нових тролейбусів «Електрон», яке мало гарантоване фінансування за кредитні кошти Європейського банку реконструкції та розвитку. Нагадаємо, що «куратор» транспортних та інфраструктурних проектів Львівської міської ради – заступник директора Департаменту житлового господарства та інфраструктури ЛМР Андрій Білий називав кінцевим терміном постачання 50 тролейбусів «Електрон» кінець березня 2020 року, насправді ж тролейбуси потрапили у депо ЛКП «Львівелектротранс». І хоча завдяки своїм зв’язкам керівництво ПрАТ «Концерн «Електрон» отримає документи, які виправдовуватимуть затягування виробничого циклу, стороннім спостерігачам уже ясно, що підприємство має надзвичайно обмежені виробничі можливості і не може забезпечити вчасне постачання техніки. Зауважимо, що практично одночасно із договором постачання 50 тролейбусів за кошти кредиту ЄБРР для Львова був підписаний подібний контракт між луцьким ДП «Автоскладальний завод №1» АТ «АК «Богдан Моторс» і харківським КП «Тролейбусне депо №2». Незважаючи на корона вірусну пандемію і локдаун весни цього року, АТ «АК «Богдан Моторс» завершило постачання тролейбусів до Харкова у травні 2020 року, тобто затримка у постачанні виявилася зовсім незначною.
Що ж до закупівлі автобусів, то у цьому тендері є дуже великі шанси на перемогу у ДП «Автоскладальний завод № 1» АТ «АК «Богдан Моторс», а не у «Електрона». «Богдан Моторс» уже провів піар-компанію, щодо промоції автобусів «Богдан» А701.32 у Львові – відповідний матеріал опублікував інтернет-портал «Твоє місто», а на вулицях міста висіли біг-борди із зображенням автобусів, виготовлених у Луцьку. Отож, більш ніж очевидно, що «Богдан» оскаржить результати тендеру, якщо його не буде оголошено переможцем.
Що ж до тролейбусів із автономним ходом, то наразі «Електрон» так і не представив своєї розробки, яку анонсував у кінці червня керівник концерну Юрій Бубес. Вочевидь, це зв’язано із тим, що польський партнер – компанія «Еніка» наразі не розробила відповідної системи, адже сам «Електрон» та його дочірнє підприємство силову електроніку для тролейбусів не виготовляють.
Наприкінці треба зазначити термінологічну помилку Садового – він називає пасажирський транспорт великого класу «великогабаритним», що по суті не правильно, адже великогабаритний транспорт – це той транспорт розміри (габарити) якого перевищують допустимі і, відповідно, такий транспорт при пересуванні потребує супроводу поліції та інших служб. Це, зокрема, свідчить про низький рівень людей, які готують Андрію Садовому його передвиборчі спічі.