Львівський виробник електротранспорту досі не поставив у Київ трамвай, за який заплатили аванс
Львівський виробник трамваїв ТзОВ «СНУП «Електронтранс», яке є дочірнім підприємством львівського концерну «Електрон» досі не може постачити у Київ для КП «Київпастранс» один трамвайний вагон, за який іще у кінці 2019 року отримало авансовий платіж у сумі 34 мільйони 605 тисяч 340 гривень. Про це пишуть у фейсбук-спільноті «Типичный транспорт Киева». Оскільки КП «Київпастранс» таки зацікавлене у постачанні трамвая львівського виробництва, 29 липня 2020 року між КП «Київпастранс» та ТзОВ «СНУП «Електронтранс» укладено додаткову угоду, відповідно до якої термін постачання трамвая подовжено іще на один місяць – до 31 серпня 2020 року. Якщо договір не буде виконаний львівським виробником, із 1 вересня 2020 року почнеться нарахування пені.
«Справжня Варта» вирішила вивчити інформацію і з’ясувала, що тендер № UA-2019-01-25-000585-b був оголошений КП «Київпастранс» у системі електронних закупівель «Прозорро» 25 січня 2019 року. Тендерні пропозиції потенційні постачальники трамваїв подавали до 26 лютого, а електронний аукціон, який і визначив постачальника, був проведений 19 березня 2019 року. Відповідно до тендерних умов, планувалося постачання 10 нових трамвайних вагонів. Очікувана вартість закупівлі – 503 млн. грн. Переможцем тендера стало львівське ТзОВ «СНУП «Електронтранс», яке оцінило 10 трамвайних вагонів моделі Т5В641 в 497 мільйонів 962 тисячі гривень. Контракт на постачання трамваїв було укладено між КП «Київпастранс» та ТзОВ «СНУП «Електронтранс» 4 квітня 2019 року. Термін постачання 10 трамвайних вагонів був визначений із 1 травня до 31 грудня 2019 року.
За означений у тендерній документації час львівське ТзОВ «СНУП «Електронтранс» не постачило до Києва жодного трамвайного вагона. Офіційною причиною було те, що КП «Київпастранс» не перерахувало львівському виробнику авансу, але львівський виробник не практикує роботу із післяоплатою.
Договір про постачання трамваїв міг піти у небуття, але 17 грудня 2019 року сторони договору уклали додаткову угоду, якою продовжили виконання договору до 30 квітня 2020 року. КП «Київпастранс» перерахувало ТзОВ «СНУП «Електронтранс» аванс у сумі 34 мільйони 605 тисяч 340 гривень, що складає майже 70% вартості трамвайного вагона. Проте, чотирьох місяців для львівського виробника виявилося недостатньо для того, щоб постачити КП «Київпастранс» один трамвайний вагон.
Отож, замовник знову пішов на поступки українському виробникові і 30 квітня 2020 року термін договору було знову подовжено до 31 липня 2020 року. Але і ще трьох додаткових місяців не вистачило виробникові, щоб виготовити електротранспорт для Києва. Отож, 29 липня 2020 року між КП «Київпастранс» та ТзОВ «СНУП «Електронтранс» було укладено іще одну додаткову угоду, якою термін постачання трамваїв було продовжено до 31 серпня 2020 року. Отож, порівняно із попередніми термінами постачання трамваїв, львівський виробник отримав додатково 8 місяців на постачання трамваїв до Києва. Наразі невідомо, чи зможе підприємство постачити електротранспорт в столицю України до кінця серпня.
Додамо, що у 2018-19 роках КП «Київпастранс» уклало три договори на постачання трьох партій сучасних трамваїв по 10 вагонів із українськими компаніями ТзОВ «Татра-Юг» (Одеса-Дніпро»), ТзОВ «СНУП «Електронтранс» (Львів) та «ПЕСА» (Бидгош, Польща). Замість 30 вагонів замовник оплатив фактично 2 + аванс за третій. При цьому, як заявляв керівник ТзОВ «Татра-Юг» Анатолій Кердівара, КП «Київпастранс» невчасно розрахувалося за постачання трамвайного вагона К1М6 виробництва «Татра-Юг».
Автор фото – Олександр Колесніков.
Доповнено:
Пост про постачання трамваїв до Києва на свою сторінку перепостив екс-речник ЛКП «Львівелектротранс» Антон Лягушкін. У коментарях до цього посту причини зриву постачання трамваїв «Електрон» у Київ прокоментував один із топ-менеджерів «Електронтрансу» Володимир Будзан. Він зазначив, що термін постачання редукторів для трамвая із Німеччини – 9 – 11 місяців за умови замовлення партії на 10 трамваїв, якщо ж редуктори замовляють на 1 трамвай, то термін постачання – 11 місяців. Будзан також зазначив, що на відміну від України на підприємстві у Німеччині дійсно був справжній карантин. Всі ці обставини підтверджені документально і торгово-промислова палата видала сертифікат про фарс-мажорні обставини.