Голова постійної транспортної комісії Львівскої міськради виступає за закупівлю за кошти кредиту ЄІБ тільки автобусів вітчизняного виробництва

Четвер, 14 січня 2021, 11:14
Свою позицію, щодо можливої закупівлі Львовом автобусів білоруського виробництва за кошти кредиту ЄІБ висловив голова «транспортної» комісії Ігор Зінкевич
Голова постійної транспортної комісії Львівскої міськради виступає за закупівлю за кошти кредиту ЄІБ тільки автобусів вітчизняного виробництва

Уже більше року тягнеться епопея із проведенням Львівським комунальним АТП №1 міжнародного тендеру із закупівлі 100 нових низькопідлогових автобусів великого класу. Закупівлю цих автобусів кредитує Європейський інвестиційний банк в рамках проекту «Міський громадський транспорт в Україні», який стартував іще восени 2016 року. Влітку цього року повідомлялося, що ймовірним переможцем тендеру на закупівлю 100 автобусів для Львова є українська компанія «Богдан Моторс», але учора на своїй сторінці в соцмережі «Фейсбук» міський голова Львова Андрій Садовий раптом заявив, що найбільш ймовірним переможцем тендеру на закупівлю автобусів за кошти кредиту ЄІБ є білоруський виробник – «Мінський автозавод», Із посту Садового випливає, що він хоче перенести відповідальність за можливу закупівлю білоруських автобусів на уряд Шмигаля, на Європейський інвестбанк, але лише не на себе і не на своє оточення, яке допустилося до того, що за наявності в Україні п’яти компаній, які заявляють про випуск автобусів великого класу (дві із них уже організували серійне виробництво таких автобусів), перемогу в тендері отримала білоруська компанія, в той час, як умови закупівель ЄІБ дають можливість створювати преференції для вітчизняного виробника.

Можливу закупівлю автобусів білоруського виробництва за кошти кредиту ЄІБ уже розкритикував новий голова постійної транспортної комісії Львівської міськради Ігор Зінкевич. Учора ввечері він на своїй сторінці в соціальній мережі «Фейсбук» опублікував розлогий пост, в якому обґрунтовує необхідність закупівлі для Львова за кошти кредиту ЄІБ лише рухомого складу, який виготовлений в Україні. Зінкевич, зокрема, зауважує, що українські автобуси «Електрон» А185 і «Богдан» А701 є більш зручними для мало мобільних пасажирів, а ніж білоруські МАЗи, адже у МАЗах практично всі сидіння розміщені на підвищеннях, а в українських автобусах багато сидінь практично на рівні входу в салон. Депутат наголошує також на тому, що українські автобуси більш економічні по споживанню палива. Головним же аспектом, який говорить за закупівлю саме українських автобусів Зінкевич вважає те, що в такому випадку кредитні гроші лишаться в Україні, а не «витечуть» в сусідню Білорусь.

Крім того, Зінкевич звертає увагу на те, що у Європі поступово відмовляються від закупівлі дизельних автобусів, які не є екологічним транспортом. Отож, на думку депутата, влада і банк мають розглянути наявний в Україні досвід експлуатації автономного електротранспорту, зокрема тролейбусів із автономним ходом. Зінкевич каже, що є можливості експлуатації такого транспорту не тільки в межах Львова, але і в межах Львівської ОТГ. Отож, перед оголошенням нового тендеру потрібно провести аналіз, чи саме автобуси, а не електротранспорт потрібно закуповувати за кредитні кошти.

Також депутат звертає увагу на те, що керівництво ЛК АТП№1 навряд чи забезпечить за короткий час рекрутинг водіїв для 100 нових автобусів, адже у підприємства на балансі є біля 60 автобусів ЛАЗ і європейського виробництва, які нині не експлуатуються не так через технічний стан, як через відсутність водіїв. Отож Зінкевич каже, що відкладання закупівлі – це не найбільша проблема, за цей час треба залучити нових працівників і створити їм умови роботи.
 

 

comments powered by HyperComments