Львівський "Електрон" не візьме участі у тендері на поставку тролейбусів для Херсона. UPD: З коментарем концерну

Вівторок, 20 жовтня 2020, 08:14
Концерн вирішив не брати участь у тендері.
Львівський "Електрон" не візьме участі у тендері на поставку тролейбусів для Херсона. UPD: З коментарем концерну

Херсон планує суттєво збільшити кількість електротранспорту на своїх вулицях – за кошти кредиту Європейського банку реконструкції та розвитку місцевий комунальний перевізник КП «Херсонелектротранс» закуповує півсотні нових низькопідлогових тролейбусів. Тендер на постачання 50 нових тролейбусів було оголошено на тендерній платформі ЄБРР в кінці серпня 2020 року, наразі уже стали відомі учасники цього тендеру. Про це повідомляє херсонське інтернет-видання «Любимий Херсон».

Отож, серед учасників тендеру такі компанії:

- український виробник тролейбусів, автобусів та іншої техніки АТ «Автомобільна компанія «Богдан Моторс», яка вочевидь пропонує тролейбуси «Богдан» Т701.17 – саме тролейбуси такої моделі виготовляюються для Луцька та Полтави. У тролейбусах «Богдан» використовується українська силова електроніка компанії «Політехносервіс», тяговий двигун харківського «Електроважмашу» та кермове управління української компанії «Радій», ходова – виробництва провідних європейських фірм;

- ТзОВ «Торговий дім «Літан» – компанія, яка спільно із Південним машинобудівним заводом виробляє тролейбуси під брендом «Дніпро», які будуються на базі кузовів МАЗ-203 білоруського виробництва та електроніки молдавської компанії «Інформбізнес»;

- компанія «БКМ-Україна», яка є дочірньою структурою та дилером білоруського заводу «Бєлкомунмаш», який виготовляє тролейбуси БКМ 321 та інших моделей. ТзОВ «БКМ-Україна» має виробничу площадку в місті Луцьку, де здійснюється крупно вузлова збірка тролейбусів;

- китайська компанія «Yutong», яка виготовляє велику кількість моделей електротранспорту. Із її великих контрактів – поставка тролейбусів у місто Мехіко (столицю Мексики).

Львівський «Концерн «Електрон» та його дочірні структури, які займаються виготовленням тролейбусів – ТзОВ «СНУП «Електронтранс» та «Завод «Електронмаш» заявки на участь у тендері на постачання 50 тролейбусів до Херсона не подавали. Зауважимо, що Херсон отримує кредит на закупівлю тролейбусів в сумі 10 мільйонів євро від Європейського банку реконструкції та розвитку, отож вартість одного тролейбуса – біля 200 тисяч євро. Власне таку і навіть нижчу ціну за свої тролейбуси декларують виробники, які виходять на тендери в системі публічних закупівель «Прозорро».

Причини, чому львівський виробник електротранспорту вирішив не боротися за великий контракт на постачання тролейбусів наразі невідомі. Можна зробити припущення, що КП «Херсонелектротранс» прописало у технічних вимогах до тролейбусів, які планується придбати за кошти Європейського банку реконструкції та розвитку, наявність хоча б аварійного автономного ходу. Хоча керівник «Концерну «Електрон» Юрій Бубес в середин літа анонсував появу тролейбуса «Електрон» із автономним ходом , компанія досі його не презентувала, хоча пройшов той час, про який говорив пан Бубес. Вочевидь, польська компанія «Еніка», силову електроніку якої використовує «Концерн «Електрон» досі не змогла спроектувати і виготовити надійну силову електроніку для тролейбуса із автономним ходом, яка в т.ч. включає динамічну зарядку акумуляторів від контактної мережі під час руху тролейбусів. Із вітчизняним виробником «Політехносервіс», який уже має відповідну електроніку, львівський виробник не співпрацює.

Окрім того, не виключено, що місцевий виробник не хоче «вилізати із теплої ванни», яку забезпечує йому чинний міський голова Львова Андрій Садовий, адже місто погоджується закуповувати техніку «Електрон» за значно вищими цінами, а ніж в українських конкурентів, крім того «закриває очі» на невчасне постачання – для прикладу, «Електрон» і його «дочка» «Електронтранс» мали завершити постачання 50 тролейбусів для Львова іще в березні поточного року, але в реальності останні із цих 50 машин прибули в тролейбусне депо Львова тільки у вересні

UPD: Редакція "Справжньої Варти" прийняла рішення, що використання подібних оціночних суджень щодо концерну з боку окремих дописувачів нашого ресурсу неприпустиме без зазначення позиції концерну. Редакція визнає, що матеріали з такими формулюваннями мусять розміщатися у розділі блоги та приносить вибачення усім, кого несправедливо образив цей матеріал, в першу чергу, концерну "Електрон" та його дочірньому підприємству "Електронтранс",

Позиція концерну:

ІНСИНУАЦІЇ vs РЕАЛЬНОСТІ
Звернення до хейтерів «Електрону»
Вибачаємось за лонгрід, але…
Останнім часом на сайті «Справжня варта» чомусь надто активізувались безіменні дописувачі, котрі на усілякі способи намагаються дискредитувати роботу і продукцію
концерну «Електрон». Там з`явилась низка публікацій з безапеляційними твердженнями про ніби-то зірвані терміни поставок продукції замовникам, публічні торги в яких брав (або не взяв участі) концерн «Електрон» та інші матеріали подібного штибу.

Прес-центр «Електрон», як правило, не коментує публікації, автори яких ховаються (і напевне, не без причини) за псевдонімами або взагалі є анонімами.
Але всьому є межа. Толерантності теж. Систематичність появи таких матеріалів, які ставлять під сумнів ділову репутацію підприємства, змушує прес-центр концерну «Електрон» внести ясність в ці питання. Найсвіжіший із подібних закидів стосується неучасті «Електрону» у закупівлях тролейбусів містами Миколаїв та Херсон. Проте псевдоекспертам варто було б хоч побіжно ознайомитись процедурами і кваліфікаційними вимогами до учасників торгів за правилами ЄБРР або хоча б звернутись на підприємство за роз’ясненнями, щоб робити такі висновки.

Щодо наступного закиду - про відсутність у «Електрону» тролейбуса з автономним ходом, то хочемо повідомити - такий тролейбус, як і було обіцяно «Електроном», вже
розроблено і він готовий до виробництва. Як тільки будуть відповідні тендери та замовлення – вони будуть виконані вчасно і якісно.
Анонімні автори, - точніше судячи по стилю, скоріш за все один і той самий автор, - вже не раз виставляють «Електрон» як ненадійного постачальника громадського транспорту, вдаючись при цьому до відвертих маніпуляцій – від вельми тенденційних трактувань
реальних фактів до цілковитого ігнорування загальновідомих об’єктивних факторів (бо в економіці, як відомо, все взаємопов’язано).

Почнемо з об’єктивного – безпрецедентна світова пандемія. Перші випадки зараження коронавірусом в Китаї були виявлені в грудні 2019-го, а вже в січні хвороба набула світових масштабів. На карантин були закритій усі китайські заводи, а Китай відповідає за безліч ланцюжків вартості в Європу. Отож виникли логістичні проблеми та збій постачання запчастин для виробництв у всьому світі. Машинобудівники Європи зазнали багатомільярдних збитків (кому цікаво – знайдете в мережі).
Карантин не міг не зачіпити й «Електрон» і його партнерів. Але попри все, зараз концерну дорікають за затримку з київським трамваєм та кількамісячною затримкою
виготовлення тролейбусів для Львова.

Щодо київського вагону мовою фактів. Тендер на 10-ть київських трамваї відбувся в 2019 році, в якому «Електрон» переміг за критеріями якості і ціни. Замовлення з Києва надійшло аж на … один (!) вагон з нереальною вимогою його виготовлення за 4 місяці. Тут варто нагадати, що урядовими постановами про виготовлення високотехнологічної продукції (в т.ч. трамвайних вагонів) виробничий цикл визначено терміном в 12 місяців. Додамо: виготовлення редуктора при замовленні на один трамвай в кращому разі триватиме 11 місяців.

Вигравши тендер, «Електрон» за свої кошти попередньо замовив в зарубіжних партнерів двигуни та редуктори (українські аналоги, на жаль, не відповідають євростандартам) на всю партію вагонів. Але за кордоном через карантин всі підприємства не працювали з березня по травень 2020 року включно. І зараз у багатьох є серйозні проблеми. Ці обставини підтверджені документально і Торгова промислова палата видала відповідний сертифікат про форс-мажорні обставини. Плюс зарубіжні партнери висунули справедливу умову: оплатити всі 10 комплектів. А замовлення і аванс, нагадаємо, прийшли лише на один єдиний вагон…

Висновки зробіть самі. Щодо львівських тролейбусів. На фоні жорстких карантинних заходів затримка лише на кілька місяців з передачею 50 машин Львову - це не провал, а свідчення надійності виробника. Проте, для «експертів» зі «Справжньої Варти» не є жодним аргументом такі об’єктивні оцінки «Електрону», як надійного виробника, і постачальника з боку технічних спеціалістів та консультантів європейських банків. Поза увагою залишаються й перемоги концерну на міжнародних тендерах (як, наприклад, на останньому щодо виробництва 10 нових трамваїв для Львова). Редакційні теоретики вважають себе компетентнішими навіть за вітчизняних практиків - не лише за державних, але й за приватних перевізників, - котрі замовили на «Електроні» 200 електробусів. І зовсім поза їх увагою, що саме на «Електрон» з
пропозиціями партнерства звертаються іноземні фірми. Тому ми б порадили редакції: перш ніж публікувати нісенітниці, хоч раз звернутись на підприємство за роз’ясненнями чи коментарями, як це заведено стандартами журналістики і як це роблять професійні ЗМІ. Бо від таких дописів чути
неприємний душок «заказухи». Ми не знаємо дійсних мотивів розгорнутої навколо концерну «Електрон» кампанії з його дискредитації. Можливо, це просто осіннє загострення графоманії у дилетантів, котрі самовпевнено вважають, що краще за інших розуміються на всьому. Однак це ніщо інше, як класичний прояв ефекту Даннінга-Крюгера: переоцінка своєї компетентності, а можливо чергова змова тих, хто знищив всю промисловість Львівщини. Тут доречно зробити важливу ремарку: ці самозвані «експерти» усіляко ганять «Електрон», вважають співпрацю українських міст з концерном (і Львова зокрема) невигідною. Зате активно роблять промоцію іноземним виробникам: білоруським, польським і навіть тим самим китайським. Бо, мовляв, вони дешевші, при цьому сором’язливо заминаючи питання щодо якості, безпеки, ціни гарантійного і постгарантійного сервісу Хочемо нагадати: підприємства концерну за в 2019-20020 роках взяли участь в трьох тендерах на трамваї й перемогли, виставивши ціни значно нижчі, повторюємо значно нижчі, від цін іноземних виробників. І це при якості продукції, що відповідає євростандартам. Але громадськості нав’язливо твердять: ні, давайте купувати іноземне! Валюта вимиватиметься за кордон? Дарма, зате є нібито вболівання за місцеві бюджети - купуйте дешевше! А те що з таким підходом ті ж самі міста та український держбюджет будуть позбавлені надходжень від сплати податків, а українські робітники та інженери робочих
місць – про це ані слова. Явна алогічність дилетантів не лякає. До них, хейтерів «Електрону», апелювати аргументами марно - ефект Даннінга-Крюгера не лікується, але, на щастя, легко діагностується: інші тематичні інформаційні ресурси, особливо фахові, цілковито проігнорували ці сумнівні щодо достовірності публікації.
І на завершення . Хочемо наголосити: керівництво концерну і прес-служба завжди готові надати необхідну інформацію журналістам будь яких видань. В тому числі і редакції сайту «Справжня Варта», якій порадимо більш зважено (і фахово), підходити до підготовки матеріалів, оприлюднювати лише перевірену інформацію та утримуватись від викладу поспішних і нічим не обґрунтованих висновків деяких авторів з неадекватним сприйняттям дійсності.

Отож, щоб не було жодних недомовок, концерн «Електрон» офіційно запрошує як редакцію сайту, так і авторів згаданих дописів (якщо вони відважаться розкрити свою
анонімність) на наше підприємство для відкритого спілкування і роз'яснень з усіх питаньдіяльності «Електрону», що цікавлять громадськість.

Сподіваємось на зустріч.
Продемонструйте свою неупередженість.
І нехай щастить!

comments powered by HyperComments