Чим запамʼятався 57-й сезон Ukrainian Fashion Week

П'ятниця, 12 вересня 2025, 18:05
З 4 по 8 вересня вересня в Києві відбувся 57-й сезон Ukrainian Fashion Week SS26, присвячений силі моди як культурного коду та інструменту збереження національної ідентичності.
Чим запамʼятався 57-й сезон  Ukrainian Fashion Week

Важливе місце в програмі сезону було присвячено подіям, які досліджують синергію мистецтва й моди:

XXVI Конкурсу молодих дизайнерів «Погляд у майбутнє. Музейна колекція Ханенків» відкрив новий сезон Ukrainian Fashion Weeek в історичних інтерʼєрах музею Ханенків. 

Експозиція «Art of Fashion» обʼєднала десять знакових образів українських дизайнерів, натхненних творчістю видатних художників, скульпторів, графіків та ілюстраторів.  Мода та мистецтво поєдналися спільному в наративі, представивши десятиліття творчих експериментів та колаборацій брендів: FROLOV, KSENIASCHNAIDER, LITKOVSKA, LONA PRIST, LYSENKO Gallery, NADYA DZAYK, PASKAL, POUSTOVIT, VOZIANOV, 91 LAB

У стінах Староакадемічного корпусу Києво-Могилянської академії бренд POUSTOVIT представив перформанс «Зв’язок» — мистецький проєкт, натхненний творчістю художника Павла Макова. 

GUNIA Project представили різдвяну керамічну колекцію КОНИК — звернувшись до традиції зображення коней в українській культурі, бренд продовжує зберігати й оновлювати український крафт.
Бренд MY THEATRE by Dariia Bila відзначив першу річницю дебютом на подіумі Тижня. Розпочавши свій творчий шлях у театральних костюмерних, Дарія Біла перенесла цю естетику в основу бренду.
TONiA показали колекцію Renaissance, що відсилає до європейської аристократичної моди та живопису епохи Відродження. На сукнях дизайнерка Антоніна Белінська відтворила малюнок з картини «Народженя Венери» Сандро Боттічеллі.

GAPTUVALNYA у показі-перформансі представили колекцію «Русалка Дністрова», натхненну першим українськомовним альманахом 1837 року — символом пробудження національної свідомості отримав нове модне прочитання.
J’AMEMME представили колекцію SS26 Sa Lumière в імерсивному перформансі, який занурив у світ світла — інтимного та багатошарового — у Національному художньому музеї України. 

Уперше для широкого загалу у межах експозиції «Я є! Матерія by Khrystyna Rachytska» були представлені унікальні вишиті сорочки з архіву бренду KHRYSTYNA RACHYTSKA — як уособлення тяглості мистецької традиції та стилю, що формувалися впродовж століть.
Grains de Verre презентував концептуальну експозицію «шлях [до] жінки» — алегорію музейної виставки, де чотири інсталяції відображали різні стани, протиріччя та грані жінки.
Виставка-експозиція SAMOKISH, присвячена діалогу поколінь,  поєднала картини українського художника Миколи Самокиша та прикраси його онуки, дизайнерки Катерини Басовської.

Презентації сезону
ARTICLE представив колекцію Structured Freedom у рамках камерної презентації, присвяченої піджаку як серцю всесвіту бренду.
DAMIRLI представили нову капсулу в камерній презентації. Бренд продовжив формувати власну мову сучасної класики, поєднуючи мінімалізм, силу і впізнаваний стиль.
DIIEVA презентував колекцію у форматі презентації-перформансу — розмови про коріння, традиції та їхню роль у сучасності.
KACHOROVSKA провели презентацію у флагманському магазині — нова колекція бренду присвячена роботі, як рутинному ритуалу, який заземляє, дисциплінує і підтримує заспокійливий ритм.
TG Botanical представив колекцію «Сад пробудження» — що відсилає до ремесла і передає відчуття внутрішнього цвітіння. Колекція натхненна садом — місцем, де сповільнюється час, де можна бути ближче до землі, до себе, до тиші. 

 

Ініціатива «Одяг з функцією»
У стінах Мистецького Арсеналу  5-7 вересня українські бренди ANDREAS MOSKIN, JULIYA KROS, MAKI, SIDLETSKIY, та UFEG x VOZIANOV представили адаптивні образи в рамках експозиції «Одяг з функцією». 

Harper‘s Bazaar ініціювали паблікток Inclusive Fashion: Code of Resilience та продовжили важливу розмову на тему адаптивних дизайнів у моді.

Адаптивні образи були представлені також на подіумі в колекціях ANDREAS MOSKIN, JULIYA KROS та SIDLETSKIY.

 

Благодійна складова стала невідʼємною частиною Ukrainian Fashion Week — цього сезону в рамках Ініціативи «Обличчя героїв», на даний момент вже зібрано 750 000 гривень для операцій з відновлення для ветеранів з мінно-вибуховими пораненнями обличчя та бренди-учасники сезону продовжують збір.

 

Серед ключових показів сезону Ukrainian Fashion Week SS26

Показ the COAT by Katya Silchenko став фінальним акордом Ukrainian Fashion Week, перетворивши завершення Тижня на історичну подію. Колекція присвячена театру як символу служіння мистецтву та жінці як уособленню краси й сили, здатної зберігати життя попри всі виклики.

Бренд SIDLETSKIY представив нову колекцію Identity, у якій архітектурні форми поєдналися з українськими ремеслами. У співпраці з центром протезування U+ System бренд створив адаптивний одяг, який на подіумі презентували військові.

NADYA DZYAK представили колекцію BORYVITER SS26, натхненну Півднем України — Бердянськом, Азовським морем і творчістю української художниці-дисидентки Алли Горської.
ANDREAS MOSKIN представили колекцію SS26 «Жити назустріч», яка досліджує стійкість і єдність, народжену у часи випробувань.
Переможниця минулорічної грантової програми Ukrainian Fashion Week х United For Freedom, випускниця Schooll of Art x Craft Соломія Гриньків дебютувала зі своїм показом на Ukrainian Fashion Week SS26. Колекція SOLOMIIAHRYNKIV  складається з 12 образів, створених нищенням, фарбуванням, експериментами з формою. 

Показ SANTA став трансформаційним — притаманний блиск бренду перетворився на витончене кінематографічне сяйво.

VIKTORANISIMOV, резидент Ukrainian Fashion Week з 1997 року, представив колекцію, створену за принципами багатошаровості й трансформації.
У звʼязку з черговою російською ракетною атакою на столицю показ бренду CHUPRINA відбувся без глядачів після відбою повітряної тривоги. Натхненна ранковим світлом, колекція SS26 переосмислює твід крізь призму кольору й фактур, перетворюючи його на символ нового початку.

 

Дебюти сезону

У цьому сезоні багато українських брендів дебютували на Ukrainian Fashion Week, серед них AMELINA, ARTICLE, COVER, DAMIRLI, GRAINS DE VERRE, JJSQUEE, NAZARELLI, LINNI CARO.

 

Підтримка молодих

Гран-прі «Погляд у майбутнє» та грошову премію 100 000 гривень від головних партнерів Конкурсу Visa та ПриватБанк отримала Надія Добровольська.

Бренд-учасник платформи New Names DANIA STINOVA отримав грант 100 000 гривень на розвиток бренду від концепт-стору NIESHE.

Молодий бренд SIDLETSKIY отримав грант 100 000 гривень від KACHOROVSKA Group.

 

Конференція «Виклики індустрії у сучасних реаліях»

В останній день Ukrainian Fashion Week SS26 в київському ЦУМі вперше пройшла бізнес-конференція, організована Ukrainian Fashion Week та white rabbit agency. Провідні професіонали  обговорили виклики, з якими зіштовхується українська fashion-індустрія в умовах повномасштабної війни: адаптація виробництва, трансформація форматів та географії продажів, комунікаційні стратегії в кризовий час. 

 
comments powered by HyperComments