Людей Садового вчергове зловили на брехні. На цей раз – про маршрутки в межах Львівської ОТГ
Із 1 січня 2021 року вступить у юридичну дію рішення про створення Львівської ОТГ. Відповідно, влада міста запланувала запустити низку автобусних маршрутів, які забезпечували б сполучення між містом та населеними пунктами Львівської ОТГ. Учора прес-служба Львівської міськради, повністю підконтрольна міському голові, опублікувала повідомлення про те, що схеми руху нових автобусних маршрутів подали на погодження Львівської обласної державної адміністрації, проте місто отримало відмову.
«Виконавчий комітет ЛМР затвердив перелік маршрутів до населених пунктів, які входять до Львівської ОТГ, і їхні схеми. Ми вже маємо розуміння і бачення, як мають покриватися транспортом нові населені пункти, які доєднаються до Львова.
Відповідно, після прийняття рішення виконавчого комітету ми звернулися до Львівської ОДА про погодження схеми руху автобусних маршрутів загального користування, які би сполучали населені пункти Гряда, Малехів, Воля Гамулецька, Великий Дорошів, Зашків, Великі і Малі Грибовичі, Гамаліївка, Малі Підліски, Завадів, Зарудці, Ситихів, Підрясне, Рясне Руське, Підбірці, м. Дубляни з м. Львовом.
Хоча розуміємо, що офіційно ОТГ починає діяти з 1 січня 2021 року, і повну юрисдикцію отримаємо з 2021 року. Проте місто вже готове забезпечити транспортом ці населені пункти.
Однак на наш запит ми отримали відмову, аргументовану тим, що ми ще не маєм юридичних повноважень, а також, що в ОДА є підписані договори з перевізниками по цих напрямках, і вони не готові їх достроково розривати.
Плануємо додатково спілкуватися з представниками ЛОДА, можливо вдасться домовитися по певних напрямках. Адже маємо активний запит від мешканців с. Підбірці, бо там немає хорошого сполучення. Відзначу, що по цьому маршруту ми ще в травні зверталися, але теж отримали відмову без аргументації.
Також ми зверталися до Державтоінспекції, на яку посилається область, що це вони мають погодити маршрути, але Державтоінспекція надіслала теж відмову, аргументуючи тим, що найперше треба мати погодження від області», – заявив начальник Управління транспорту Львівської міської ради Орест Олеськів.
Сьогодні у Львівській обласній державній адміністрації спростували заяви чиновника та прес-служби Садового про те, що ніби-то ЛОДА не погодила схеми нових маршрутів в межах Львівської ОТГ. Відповідний матеріал опублікувала прес-служба Львівської обласної державної адміністрації.
У Львівській обласній державній адміністрації заявляють – у них узагалі немає повноважень погоджувати схеми автобусних маршрутів в межах Львівської ОТГ.
«26 листопада 2020 року низка засобів масової інформації поширили публікації, в яких йдеться про те, що Львівська обласна державна адміністрація не погодила схеми міських автобусних маршрутів до населених пунктів Львівської ОТГ.
Питання організації пасажирських перевезень на автобусних маршрутах загального користування в межах ОТГ наразі законодавчо не врегульоване, пояснили в управлінні транспорту та зв’язку ЛОДА.
Кабінет Міністрів України вніс до Верховної Ради України проєкт Закону України «Про внесення зміни до статті 7 Закону України «Про автомобільний транспорт» від 13.11.2020 № 4376. Проєктом Закону передбачена передача повноважень щодо організації пасажирських автомобільних перевезень від районних державних адміністрацій до обласних державних адміністрацій або виконавчих комітетів місцевих рад територіальних громад. Цим проєктом Закону пропонується покласти повноваження щодо організації пасажирських перевезень на внутрішніх маршрутах області, які будуть виходити за межі території територіальної громади, на обласні державні адміністрації.
Натомість на автобусних маршрутах загального користування, які проходять між населеними пунктами в межах однієї територіальної громади (міські та/або приміські маршрути) – на виконавчий орган місцевої ради територіальної громади.
Тому організація перевезень пасажирів на приміських і міжміських маршрутах досі є виключною компетенцією місцевих державних адміністрацій.
У своєму листі 5/26-9592/0/2-20/5-36.1 від 11.11.2020 до Львівської міської ради обласна державна адміністрація зазначила, що, відповідно до законодавства, паспорт маршруту регулярних спеціальних перевезень погоджується відповідним підрозділом Державтоінспекції (Управлінням патрульної поліції у Львівській області ДПП)», – йдеться у повідомленні Львівської обласної державної адміністрації.
«Міська рада просила посприяти погодженню виконавчими органами ЛОДА схем нових маршрутів – це ті речі, які не є у наших повноваженнях. У відповіді ми вказали, що такі паспорти погоджуються поліцією. Ми не можемо погоджувати, ми можемо лише проводити конкурс, але, відповідно до законодавства, це можна зробити у лютому 2021 року. Тоді у нас таких повноважень не буде», – зазначив заступник голови Львівської ОДА Тарас Грень.
У Львівській ОДА заявляють, що діють діє відповідно до того правового поля, яке існує на даний час. Повноваження щодо погодження схеми маршруту має Національна поліція.
У прес-службі Львівської обласної державної адміністрації зазначили, що в листопаді 2019 року Львівській міській раді, всупереч вимогам чинного законодавства України, не знадобилось жодних погоджень від Львівської облдержадміністрації для зміни схеми руху міського автобусного маршруту № 52, який проклали через територію села Зимна Вода Пустомитівського району.
Зазначимо, що керівник Управління транспорту Львівської міськради Орест Олеськів немає спеціальної освіти в галузі транспорту та організації перевезень. Свій кар’єрний шлях у Львівській міськраді він починав у відділі промоції. Крім того працював у ЛКП «Інститут просторового розвитку» та КУ «Інститут міста». Був помічником-констультантом скандального депутата ЛМР від «Самопомочі» Олега Шміда, який є радником міського голови із інфраструктурних питань.