У Львові відсвяткували «День народження Запорожця» (ФОТО)

Валерій Шмаков  |  Субота, 8 серпня 2020, 11:26
У Львові відзначили 60-ти річчя першої українській малолітражки ЗАЗ-965. В народі це легендарне авто через його зовнішній вигляд називають «Горбатим Запорожцем».
У Львові відсвяткували «День народження Запорожця» (ФОТО)

Акцію у стилі ретро організували власники української автолегенди. Після розрізання святкового торту та традиційного келеху шампанського відбувся міні-конкурс Елеганції – огляд автомобілів та екіпажів, одягнених у наряди періоду випуску авто.

Львів став чи не єдиним містом України що святкує це свято. Через карантинні обмеження було скасовано цьогорічний ювілейний Міжнародний зліт власників цієї моделі авто у Запоріжжі на Хортиці.

Хоча клуби фанів «Запорожця» існують в Україні у багатьох містах, проте у Львові до цієї моделі особливе ставлення. Перший український авто-фан-клуб «ЗАЗ-Козак» заснований у Львові у 1983 році, перші відновлені змагання на історичній трасі «Львівський трикутник» у 1999 році відбулися саме на «Горбатих Запорожцях». У 1999 році група «Піккардійська терція» у Львові вперше виконала Гімн Запорожцю. Тож на цьогорічне свято розрізати ювілейний торт та заспівати разом прийшли піккардійці.

Відбулося спецпогашення пам’ятної почтової марки та конверту присвячених ювілею: такий подарунок зробив відомий український філателіст «Козацької почти» Андрій Пилюх. Заступник міського голови з питань розвитку Андрій Москаленко вручив подяку за промоцію туристичного Львова організатору святкування Євгенію Кравсу. На завершення свята для гостей та учасників – прозвучали відомі хіти 60-70-х - «Зірки зарубіжньої естради».

Довідка:

ЗАЗ-965 «Запорожець» — перший серійний український автомобіль, який випускався на Запорізькому автомобілебудівний заводі «Комунар» з 1960 по 1969 роки. Позиціонувався як мікролітражний. Вартість ЗАЗ-965 1800 радянських карбованців, з роками ціна авто змінювалася, але завжди була еквівалентна 1000 пляшкам горілки. Тобто, ЗАЗ-965 можна було придбати за суму, приблизно відповідну 20-ти офіційним середнім по країні розмірами заробітної плати. Він відрізнявся фантастичною проходимістю. За свій «іграшковий» вид, дешевизну і конструктивні недоліки він часто ставав об'єктом жартів.

За даними «АвтоЗАЗ» за дев’ять років серійного виробництва було виготовлено 316 713 автомобілів.

«Горбатий» навіть експортувався за кордон: для цих цілей була розроблена спеціальна версія 965Е / 965АЕ «Ялта» c поліпшеної звукоізоляцією і внутрішньою обробкою. Широку популярність також мала «інвалідка» - версія для людей з проблемами опорно-рухового апарату. Їх було навіть дві: 965Б для людей з повністю нефункціональними ногами і 965Р для тих, у кого працювала одна рука і одна нога. Крім цього, існувала і праворульна версія «Запорожця» для розвезення пошти.

comments powered by HyperComments