У Садового за кошти кредиту ЄІБ хочуть купити автобуси, які служитимуть 7 років
Після того, як міський голова Львова Андрій Садовий заявив про те, що переможцем міжнародного тендеру на постачання для Львівського комунального АТП № 1 100 нових низькопідлогових автобусів став білоруський виробник МАЗ, потроху стали «спливати на поверхню» технічні вимоги до автобусів, прописані у тендерній документації. Нагадаємо, що закупівля 100 автобусів для Львова проводиться за кредитні кошти Європейського інвестиційного банку (ЄІБ), процедура такого тендеру відмінна від процедури національного у системі публічних закупівель «Прозорро», зокрема вона не передбачає публікації у відкритому доступі повної тендерної документації – вона доступна тільки для потенційних учасників тендеру, які купують її у замовника.
Зокрема, із коментаря, наданого автомобільному інтернет-виданню «AUTO-Consulting» «Торговим домом «МАЗ-Україна» стало відомо, що тендерною документацією на закупівлю 100 низькопідлогових автобусів для ЛК АТП № 1 передбачено, що термін експлуатації автобуса має складати 7 років і саме на цей термін виробник має гарантувати відсутність наскрізної корозії елементів кузова.
Окрім того, у «Торговому домі «МАЗ-Україна» повідомили, що тендерна документація на закупівлю автобусів для ЛК АТП № 1 не містила вимог до інклюзивності салону, зокрема не передбачала мінімальної кількості сидінь, розташованих на рівні входу в салон, а не на підвищеннях.
Зауважимо, що український виробник – ПрАТ «Концерн «Електрон» пропонує автобуси, життєвий цикл яких перевищує 15 років – кузов захищений від корозії завдяки використанню склопластикової і композитної обшивки, а також каркасу із сталі, стійкої до корозії. Наразі тролейбуси «Електрон» Т191 із аналогічним кузовом експлуатуються у Львові та Хмельницькому уже понад 6 років.
Наразі незрозуміло, чому Львівське комунальне АТП № 1 заклало такий малий термін експлуатації автобусів, не виключено, що підприємство хоче позбутися «геморою» у вигляді планового ремонту автобусів, адже у 2020 році комунальний перевізник не зміг організувати капремонт низькопідлогових автобусів ЛАЗ.
Що ж до проігнорованих вимог інклюзивності, то це в черговий раз засвідчує, що люди із команди Андрія Садового згадують про людей із інвалідністю тільки тоді, коли їм це вигідно. В інших випадках на вимоги інклюзивності закривають очі, як сталося під час розробки тендерної документації на закупівлю автобусів.
На фото - Андрій Садовий на фоні електробуса і тролейбуса. Джерело - прес-служба ЛМР.