Львівське комунальне АТП № 1 не змогло організувати капремонт низькопідлогових ЛАЗів

Субота, 16 січня 2021, 12:05
Тендери на капремонт автобусів моделей ЛАЗ А292 та ЛАЗ 191 комунальне підприємство організовувало двічі, але такі і не змогло знайти підрядника
Львівське комунальне АТП № 1 не змогло організувати капремонт низькопідлогових ЛАЗів

Львівське комунальне автотранспортне підприємство № 1, яким керує Орест Хамула, не змогло організувати капітальний ремонт низькопідлогових автобусів Львівського автобусного заводу моделей А292 (двосекційні «гармошки») та А191. Про це на своїй сторінці в соціальній мережі «Фейсбук» повідомив депутат Львівської міської ради, керівник постійної «транспортної» комісії Ігор Зінкевич.

За словами Зінкевича, він подавав депутатське звернення до Управління транспорту Департаменту житлового господарства та інфраструктури ЛМР щодо організації капітального ремонту низькопідлогових автобусів виробництва Львівського автобусного заводу моделей ЛАЗ А183, ЛАЗ А191 та ЛАЗ А292, які пропонував після ремонту використовувати на автобусних маршрутах в межах Львівської ОТГ. На це звернення він отримав відповідь, підписану керівником Управління транспорту Орестом Олеськівим. В цій відповіді зазначається, що Львівське комунальне АТП №1 двічі проводило тендер на капремонт двохсекційних автобусів ЛАЗ А292 із очікуваною вартістю  трохи більше 4 мільйонів гривень. Так само двічі проводився тендер на капітальний ремонт автобусів ЛАЗ А191 -  тут очікувана вартість капремонту становила менше 4 мільйонів гривень. Усі ці тендери були невдалими – в Управлінні транспорту кажуть, що комунальний перевізник не зміг знайти підрядника на капремонт автобусів ЛАЗ. Отож, ці автобуси далі стоять несправні на території АТП замість того, щоб перевозити пасажирів.

Депутат вважає, що є три причини, чому тендери на капремонт автобусів ЛАЗ, які належать комунальному перевізнику були неуспішними.

По-перше, на думку Зінкевича, потрібно було встановити вищу очікувану вартість закупівлі, адже економічно виправдана вартість капремонту автобуса чи тролейбуса становить не менше 15% від вартості нового автобуса. Для прикладу двосекційний автобус «гармошка» зараз вартує біля 8,5 – 9 мільйонів гривень, а капремонт 5 таких автобусів ЛАЗ А292 у ЛК АТП №1 оцінили лише в 4 мільйони гривень, хоча економічно виправдано потратити на капремонт одного такого автобуса не менше 1,3 мільйони гривень.

По-друге, вивчаючи тендерну документацію Зінкевич і його команда виявили дискримінаційну умову – підприємство (СТО), яке має ремонтувати автобуси, має знаходитися на відстані не більше 15 кілометрів від території ЛК АТП №1. На думку депутата, ця вимога значно скорочує кількість потенційних учасників тендеру і є нічим не обґрунтованою, оскільки далі у тендерній документації йдеться про те, що до місця ремонту автобуси мають транспортуватися силами і за кошти виконавця ремонту.

Третій момент полягає у тому, що депутат вважає за можливе розділити роботи по капремонту автобусів, тобто капремонт двигунів доручити одній компанії, капремонт ходової – іншій. Ремонт кузовів, на думку депутата, може бути здійснений силами самого ЛК АТП №1.

Ігор Зінкевич резюмує, що нездатність керівництва Львівського комунального АТП №1 організувати капітальний ремонт автобусів Львівського автобусного заводу ставить під сумнів доцільність закупівлі нових автобусів для цього підприємства за кредитні кошти: «рано чи пізно ці автобуси теж вимагатимуть середнього чи капітального ремонту – Львів не настільки багатий, щоб списувати автобуси після 6 – 8 років експлуатації, як це фактично сталося із ЛАЗами».

З приводу ситуації із ремонтом автобусів ЛАЗ, Ігор Зінкевич хоче послухати пояснення керівництва ЛК АТП №1 на постійній депутатській «транспортній» комісії.

Зазначимо, що зараз ЛК АТП №1 очолює Орест Хамула, який до того, як обійняв посаду керівника комунального автопідприємства працював у банківській сфері. Загалом на балансі ЛК АТП № 1 знаходиться біля трьох десятків автобусів ЛАЗ моделей А183, А191, А292. Усі ці автобуси – низькопідлогові і придбані містом в рамках підготовки до «Євро-2012». Вони виготовлені у 2008-2012 роках і експлуатувалися на маршрутах до 2016 – 2018 року. ЛАЗи фактично зникли із маршрутів після прибуття до Львова 150 автобусів, куплених за схемою лізингу.
 

comments powered by HyperComments