У Чернівцях зупинився рух тролейбусів
Сьогодні на сторінці КП «Чернівецьке тролейбусне управління» в соціальній мережі «Фейсбук» з’явилося оголошення такого змісту «На вимогу поліції Чернівецьке тролейбусне управління припиняє всі перевезення». Як виявилося, поліція заборонила курсування електротранспорту у зв’язку із тим що 250-тисячний обласний центр потрапив у «червону» карантинну зону у зв’язку із зростанням захворюваності на коронавірусну хворобу COVID-19.
Зазначимо, що Чернівці стали «червоною» каратинною зоною із 24 серпня 2020 року – на позачерговому засіданні Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій 20 серпня обласний центр Буковини віднесли до червоної карантинної зони.
25 серпня 2020 року близько тисячі підприємців, рестораторів, працівників ТРЦ, магазинів, салонів краси тощо вийшли на мітинг проти «червоних» карантинних обмежень під будівлю міської ради Чернівців. Попри віднесення міста до «червоної зони» 25 серпня міська рада дозволила роботу ринків, торгових комплексів, громадського транспорту, а також шкіл і дитсадків.
Тут треба зазначити, що медики Львівської обласної інфекційної клінічної лікарні встановили, що найбільш важко COVID-19 переносять пацієнти старшої вікової групи – віком 50 років і більше. Саме пацієнти вікової групи 50+ складають біля 75% усіх госпіталізованих у Львівську обласну інфекційну клінічну лікарню. Саме серед людей старшого покоління найвищий показник летальності. В той же час, молодь, а особливо діти віком до 18 років, як правило, легко переносять хворобу. Чисельність дітей, яких госпіталізовано із приводу COVID-19, становить біля 2% від усіх «ковідних» пацієнтів, які перебувають на стаціонарному лікуванні.
В своїй більшості непрацюючі пенсіонери не мають нагальної потреби переміщення по місту і у користуванні громадським транспортом. Отож, для зменшення кількості випадків госпіталізації із приводу COVID-19 доцільно для регіонів «червоної зони» не вводити «карантин здорових», а повернути режим самоізоляції для громадян із групи ризику, зокрема ввести тимчасову заборону на користування громадським транспортом для людей літнього віку. Для забезпечення нагальних потреб у поїздках, наприклад, до лікаря, міста могли б запровадити для людей літнього віку послугу «соціального таксі». Проте нашим чиновникам простіше думати заборонами, а ніж створювати такі умови, коли і економіка продовжує працювати, і навантаження на медичну систему мінімізується.