Корпорація «Еталон» завершила виробництво у Чернігові першого трамвайного вагона TR3100
В Україні з’явився третій практично повноцінний виробник трамваїв – це Чернігівський автозавод, який входить до складу корпорації «Еталон», відомої виробництвом міських, приміських та міжміських автобусів. Про завершення виробництва першого трамвая моделі TR3100 топ-менеджмент корпорації «Еталон» повідомив під час підсумкової прес-конференції за результатами роботи у 2020 році, яка відбулася в Києві.
Щодо розробки трамвая, то корпорація «Еталон» працює в цьому напрямку уже кілька років. У кінці минулого року на підсумковій прес-конференції було представлено візуалізацію нового трамвайного вагона TR3100. Крім того стало відомо, що на Чернігівському автозаводі уже виготовлено металоконструкцію кузова трамвая. Вагон TR3100 має повністю новий кузов і усю електричну і електронну начинку. У конструкції трамвая використовуються капітально-відновлені візки від чеського трамвая «Tatra». На відміну від багатосекційних трамваїв, розробкою яких займаються ТзОВ «Татра-Юг» та ТзОВ «СНУП «Електронтранс», корпорація «Еталон» вирішила розробити і виготовити односекційний трамвайний вагон із часткою низької підлоги біля 35% - за технічними характеристиками він близький до вагона К1М, який виготовляє ТзОВ «Татра-Юг» із початку 2010-х років, але, на відміну від К1, у вагона TR3100 не троє, а четверо дверей, причому дві пари двостулкових дверей ведуть саме в низько підлогову частину салона.
Із світлин, які показала корпорація «Еталон», кузов трамвайного вагона TR3100 вже повністю укомплектований і поставлений на візки. На світлині вагон знаходиться на під’їзних залізничних коліях підприємства. Також доступні світлини кабіни трамвайного вагона та салона. Із світлини кабіни видно, що трамвайний вагон оснащений бортовим комп’ютером, який керує роботою всіх систем, із монітором на пульті керування. Вагон має ручний контролер із регулятором швидкості руху трамвая типу «джойстик» (значна частина трамвайних вагонів, які експлуатуються в Україні мають контролер водія із педалями).
Конструкція трамвайного вагона TR3100 розроблялася у Львові конструкторами НДІ Автомобілебудування – філією ТзОВ «Чернігівський автозавод». Крім того у салоні трамвая встановлено сидіння, виготовлені львівською компанією «ВЕЕМ».
Наразі поки невідомо, в якому саме місті буде проводитися випробовування трамвая. Не виключено, що як було у випадку із трамваєм К1М6 від «Татра-Юг», випробовування вагона, виготовленого у Чернігівському автозаводі буде проводитися у місті Кам’янське. Трамвайна система цього міста на Січеславщині відома «гірським» рельєфом і досить поганим станом колій.
Зауважимо, що саме місто Кам’янське може бути і потенційним покупцем вагонів TR3100, оскільки це місто оголосило курс на оновлення трамвайного господарства – кільканадцять вживаних трамваїв Т6А5 із Праги уже прибули цьогоріч до міста, крім того планується закупівля нових вагонів, які відносяться саме до того класу, що К1М і TR3100. Також покупціями вагонів TR3100 можуть бути міста, які власними силами проводять складання вагонів на основі капітально-відремонтованих візків і кузовів із комплектами електрообладнання, виготовленими спільно ТзОВ «Політехносервіс» та Калуським заводом будівельних машин, а це Запоріжжя, Харків, Вінниця та Одеса.
Зазначимо, що за весь час на території України виробництвом трамваїв займалися п’ять підприємств: це Миколаївський суднобудівний завод «Наваль» (після революції – ім. Марті) (1910 – 1930 рр.), Київський завод електротранспорту (1920 – 1960 рр.), завод «Луганськтепловоз» (1991 – 2004 рр.), компанія «Татра-Юг» (із 1993 року і дотепер) та СП «Електронтранс» (із 2012 р. дотепер). Зараз до них доєднався Чернігівський автозавод.
Додамо, що трамвай TR3100 – це уже друга модель нового українського трамвая, презентована українськими виробниками. Раніше кузов трьохсеційного низькопідлогового трамвайного вагона К1Т306, який виготовили у Дніпрі на «Південмаші» показало ТзОВ «Татра-Юг».
Світлини – прес-служба корпорації «Еталон».