Одесько-дніпровська компанія «Татра-Юг» показала, як виглядає кузов нового українського трамвая
ТзОВ «Татра-Юг» із офісом в Одесі і виробничими потужностями на Південному машинобудівному заводі імені Макарова у Дніпрі, показала як виглядає кузов нового трьохсекційного 100% низькопілогового трамвайного вагону модельного ряду К1Т. Світлини компанія розмістила на своїй офіційній сторінці у соцмережі «Фейсбук».
«Низькопідлоговий трамвайний вагон нового покоління серії К1Т від «Татра-Юг» майже готовий до роботи в містах України та за кордоном», – йдеться в повідомленні від «Татра-Юг».
Зазначимо, що складання нового українського трамвая від компанії «Татра-Юг» уже «засвітилося» під час візиту на «Південмаш» керівника Дніпропетровської ОДА Олександра Бондаренка в листопаді цього року. Про розробку нової лінійки 100% низькопідлогових трамвайних вагонів на поворотних візках ТзОВ «Татра-Юг» заявило на початку осені 2018 року. Тоді було презентовано дизайн двосекційного і трьохсекційного трамвайних вагонів. Нову розробку компанія презентувала в вересні 2018 року на виставці «ІнноТранс» у Берліні. Керівник компанії «Татра-Юг» Анатолій Кердівара обіцяв, що новий трамвайний вагон буде відповідати всім вимогам європейських стандартів до електротранспорту.
Вочевидь, через коронавірусну пандемію, виготовлення першого трамвайного вагона нової лінійки К1Т затягнулося. Наразі, як бачимо, підприємство завершило виробництво секцій кузова трамвайного вагона, але наразі бракує візків і вузлів зічленування.
Зазначимо, що компанія «Татра-Юг» займається випуском трамвайних вагонів в Україні уже понад чверть століття. Початково ця компанія була заснована як спільне підприємство із чеським концерном «ЧКД-Прага». На початку було освоєно випуск на «Південмаші» моделі трамвая «Татра» Т6В5, які в Україні продавалися під маркуванням Т3М. Після банкрутства концерну «ЧКД-Прага», компанія «Татра-Юг» стала його спадкоємцем в Україні. На початку 2000-х років компанія розробила трамвайний вагон К1, який базувався на Т6В5, проте мав українське електричне обладнання із змінений дизайн передньої і хвостової частини. Далі на базі вагону К1 був розроблений частково низькопідлоговий трамвай К1М, а також трьохсекційний вагон К1М8, який мав низькопідлогову середню секцію.
У 2017 році ТзОВ «Татра-Юг» виготовило сучасний трьохсекційний трамвайний вагон К1М6, який має 70% низької підлоги. Після випробовувань у Дніпрі та Кам’янському, перший трамвай К1М6 був проданий у Київ, який загалом замовив 10 таких трамвайних вагонів через тендер, але не витримав свої обов’язки щодо оплати, отож столиця отримала тільки один сучасний український трамвай. Окрім моделі К1М6, ТзОВ «Татра-Юг» розробило двосекційний високопідлоговий трамвай К1Е6 на замовлення єгипетського міста Александрія, яке через тендер придбало в українського виробника 15 трамваїв.
Після кінцевого складання вагону К1Т306, кузов якого показала «Татра-Юг», ця компанія стане другим в Україні виробником, який виготовляє трамвайні вагони із 100% низьким рівнем підлоги – перший трамвай такого типу в 2013 році виготовило львівське ТзОВ «СНУП «Електронтранс», щоправда, на відміну від «Татра-Юг», львівська компанія використала візки німецької компанії «Транс Тек Вестхау», виробництво яких потім було частково освоєне в Україні. На відміну від «Електронтрансу», у «Татра-Юг» практично 100% вузлів трамвая – українська розробка.
Зауважимо також, що цього року також завершується виготовлення трамвайного вагону TR3100 від корпорації «Еталон». Це буде односекційний частково низькопідлоговий трамвайний вагон. Його збирають на Чернігівському автозаводі. Наразі теж готовий кузов трамвая.