Дистанційне навчання має революційно вплинути на освітній процес: педагоги Львівщини поділилися досвідом

Середа, 29 квітня 2020, 15:35
Справжнім викликом для педагогів Яворівської ЗОШ І-ІІІ ст. №2, як і для освітян всієї України, стало дистанційне навчання. Проте педагогічний колектив школи зумів організуватися для активного і мобільного пошуку механізмів форм та інструментів дистанційного навчання.
Дистанційне навчання має революційно вплинути на освітній процес: педагоги Львівщини поділилися досвідом

За умов карантину стало зрозумілим те, що рівень оволодіння інформаційно-комунікаційними технологіями педагога має бути не на рівні простого  користувача комп’ютера. У цьому питанні колектив освітнього закладу не відчуває особливого «дискомфорту», адже школа була учасником Національного проєкту «Відкритий світ», який передбачав створення інформаційно-комунікаційної освітньої мережі національного рівня шляхом постачання в школи країни сучасного обладнання та запуску єдиного освітнього інтернет-порталу для вчителів, школярів та батьків. Участь у цій державній програмі вимагала 100% оволодіння педагогічними працівниками ІКТ, роботу з інтерактивними дошками, віртуальними лабораторіями  та інше.

На сьогоднішній день у школі є педагоги, які створили свою систему дистанційного навчання, яка пройшла випробування часом. Зокрема, вчитель інформатики Манько Н.М. розробила систему передачі знань учням на відстані для кожного класу з урахуванням і вікових особливостей, і компетентнісних умінь школярів, використовує відеоролики для проведення практичних занять, створила власний блог. Учитель основ здоров’я Манько С.В. вміло використовує середовище Classroom, що дозволяє їй організувати онлайн-навчання, використовуючи відео, текстову та графічну інформацію, різні додатки Google, платформу Padlet для підведення підсумків, проектної діяльності. Також проводить відео-уроки, відеоконференції, прямі трансляції на YouTube, які допомагають візуалізувати матеріали занять.

За темами уроків вчителі  підбирають матеріал із завданнями (вказують сторінки та вправи, які потрібно виконати, з посиланнями на відеоурок, гугл форми, освітні середовища),  розміщують їх на блог школи. На блозі школи є загальний ґуґл-диск, куди кожний вчитель-предметник надсилає свої матеріали. Якщо учням треба додаткове пояснення теми, є контакти вчителів, які містять поштові скриньки. Класні керівники створили закриті спільноти в соціальних мережах за визначеними спільно з батьками, педагогами й здобувачами освіти принципами організації груп та правилами спілкування, навчання, тестування.

Велике навантаження мають і класні керівники, оскільки координують роботу у класах та кожного учня зокрема.

Дистанційне навчання здійснюється відповідно до розкладу навчальних занять.  Учні знають годину, о котрій треба вийти на відеозв’язок для конкретного предмета. Відеоуроки вчителі організовують, використовуючи сервіси Zoom (для проведення відеоконференцій та онлайн-зустрічей), Youtube-канали. Учителі обирають для себе ті сервіси, які для них найзручніші, що свідчить про академічну свободу кожного педагога. Найважливіше при цьому забезпечити роботу одного класу на усіх уроках в одному середовищі, що не дозволяє учневі «розгубитися».

 Під час відеоуроку учитель пояснює матеріал, далі – діти ставлять додаткові запитання до теми, опісля - обговорення теми в груповому чаті в будь-якій зручній для класу системі обміну миттєвим повідомленнями – Viber, Telegram, Messenger.

Вчителі, користуються платформою GoogleClassroom. Це інструмент, що зв’язує GoogleDocs, GoogleDrive і Gmail, допомагає створювати і впорядковувати завдання, виставляти оцінки, коментувати і організовувати ефективне спілкування з учнями в режимі реального часу або в режимі дистанційного навчання, а також забезпечує зворотний зв'язок.

Також активно вчителі використовують й різноманітні ігрові та інтерактивні платформи, якими доповнюють онлайн навчання: а саме: освітній проєкт “На Урок”, освітню платформу «Всеосвіта», платформи “OnlineTestPad” та  “LearningApps”, інтерактивну онлайн школу «Gios», GoogleForm, електронні підручники, власні блоги тощо.

«У цілому ситуація, яка склалася з дистанційним навчанням, має революційно вплинути на освітній процес у майбутньому, - зазначає директор школи Оксана Бамбурова. - Зміни уже відбуваються. Ми віримо, що вони сприятимуть створенню нових можливостей та забезпечать активний пошук ефективних форм та інструментів передачі знань від учителя до учня на відстані. Кожна   проблема  чи криза - це завжди шанс пошуку нових нестандартних рішень, нового досвіду».

Зазначимо, що у Яворівській ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 Яворівської районної ради Львівської області навчається 595 учнів. Освітній процес забезпечують 53 педагоги. Сформовано 23 класи. Освітній заклад обладнаний 5 інтерактивними комплексами, функціонує 2 комп’ютерні класи. У старшій школі створено профільні класи.

comments powered by HyperComments