Львівелектротранс приховує обгрунтування тарифу, - Зінкевич
»Отримав іще одну відповідь від керівника Управління транспорту Ореста Олеськіва з приводу обгрунтування тарифу на проїзд в міському електротранспорті. Вірніше не відповідь, а чергову відписку.
Нагадаю, що у своєму зверненні № 947 від 5 листопада 2019 року, на яке пан Орест надав мені відповідь я просив надати наступну інформацію:
1. Документи, завірені відповідним чином, які б підтверджували збитки ЛКП "Львівелектротранс" в розмірі 25 млн. 685 тисяч гривень. Ця цифра викликала у мене та колег сумніви, оскільки на сайті корпорації "Укрелектротранс" були розміщені фінансові результати підприємств міськелектротранспорту України в І півріччі 2019 року, відповідно до яких "Львівелектротранс" спрацював із прибутком в 11,572 млн. грн.
2. Про обсяги бюджетного фінансування "Львівелектротрансу" із міського бюджету;
3. Копію листа ЛКП "Львівелектротранс" № 4 - 2512 - 501 від 5 жовтня 2019 року, яким підприємство обгрунтовувало необхідність підвищення тарифу;
4. Повне обгрунтування і розрахунок собівартості проїзду в трамваях і тролейбусах;
5. Проект фінансового плану ЛКП "Львівелектротранс" на 2020 рік, на основі якого і розраховувалася собівартість проїзду;
6. Інформацію про погодження у Міністерстві інфраструктури України призначення керівником ЛКП "Львівелектротранс" пана Андрія Свищо.
У своїй відповіді пан Орест Олеськів лише надав пояснення щодо процедури формування і погодження тарифу, але практично жодної запитуваної інформації мені не надав, а лише запевнив, що процедуру підняття тарифу було запущено без порушень.
Єдине, що можна зрозуміти із цього звернення - кандидатура керівника ЛКП "Львівелектротрансу" Андрія Свищо досі не погоджена в Міністерстві інфраструктури України відповідно до Закону України "Про міський електричний транспорт" і наказу № 516 Мінінфраструктури від 10 грудня 2015 року.
Замість виконання процедури, чиновники Львівської міської ради йдуть на різноманітні юридичні виверти, типу "посада директора ЛКП "Львівелектротранс" є вакантною". Нагадаю цим юридичним "крутіям" одну річ - ні в Законі, ні в наказі № 516 не йдеться про посаду директора, там записано чітко, що йдеться про керівника незалежно від того, як називається його посада.
Оскільки я слідкую за аналітичною інформацією про діяльність підприємств міського електротарнспорту, яка публікується на сайті корпорації "Укрелектротранс" в розділі "Аналітична інформація" (посилання - https://korpmet.org.ua/?page_id=3227), то повідомляю свої читачів про те, що уже опубліковано фінансові результати роботи підприємсв міськелектротранспорту за 9 місяців поточного року.
Отож, знайомлю Вас із показниками роботи "Львівелектротрансу":
за січень - вересень 2019 року сумарний пробіг трамваїв і тролейбусів становив 4,70613 млн. км.,
було перевезено 72,7245 млн. пасажирів,
витрати підприємства становили 285,741 млн. грн., а доходи - 297,26406 млн. грн.
Із цих цифр випливає, що ЛКП "Львівелектротранс" за 9 місяців 2019 року отримало прибуток в сумі 11,523 млн. грн., а собівартість проїзду в міському електротранспорті (для цього потрібно поділити витрати на кількість перевезених пасажирів) 285 741 000 / 72 724 500 = 3,93 грн.
І це при тому, що у Львові діє тариф в 5 гривень!
Це означає те, що якщо вірити результатам, які подані у корпорацію "Укрелектротранс" то, тариф у 5 гривень забезпечує рентабельність перевезень на рівні 27%. Отож, рентабельність перевезень навіть зросла, порівняно із результатами роботи "Львівелектротрансу" в першому півріччі.
Мої висновки із цієї ситуації наступні: керівник Управління транспорту Департаменту житлового господарства та інфраструктури Орест Олеськів свідомо не хоче надавати мені запитувану інформацію, щоб уникнути відповідальності і у випадку виявлення шахрайських дій перекласти всю відповідальність на ЛКП "Львівелектротранс", куди він запрошує мене знайомитися із документами.
Але! 27 листопада 2019 року настане "момент істини" - пану Оресту Олеськіву на громадських слуханнях доведеться пояснювати причини підвищення тарифу на проїзд в електротранспорті, більше того, обгрунтовувати це підвищення перед громадою.
Я та мої колеги, в свою чергу, повідомим присутніх про наші розрахунки, які базуються на даних, які ЛКП "Львівелектротранс" подало в профільну корпорацію "Укрелектротранс" за результатами роботи в першому півріччі та за 9 місяців 2019 року. І після цього, нехай пан керівник Управління транспорту пояснить, чому розрахунки різняться.
Не виключаю, що пан Орест Олеськів, як і його попередник Олег Партика, або узагалі не з'явиться на громадських слуханнях, або не буде відповідати на запитання присутніх. А це банально підтвердить "підтасовку" цифр.
Щодо такої роботи Управління транспорту я планую підготувати звернення до двох профільних комісій ЛМР - комісії інженерного господарства, транспорту, зв'язку та житлової політики (у всіх містах перед підвищенням тарифів на проїзд така комісія обговорює це питання і погоджує його), а також до комісії законності, депутатської діяльності і свободи слова - щоб ця комісія дала юридичну оцінку діям Управління транспорту.
Також ми із колегами вивчимо законодавчу базу щодо ненадання повної інформації на депутатське звернення і звернемося у відповідні інстанції".