Львівські депутати вимагають повторно реконструювати трамвайну мережу

П'ятниця, 24 травня 2019, 09:34
Про це повідомив депутат ЛМР від УКРОПу Ігор Зінкевич.
Львівські депутати вимагають повторно реконструювати трамвайну мережу

Депутати Львівської міськради зареєстрували звернення до міського голови Львова Андрія Садового із вимогою провести модернізацію контактної мережі для трамваїв. 

"Трамвай у місті Львові є транспортом, який може перевозити найбільшу кількість пасажирів, але із його роботою далеко не все гаразд. Для нашого міста систематичними стали випадки зупинки трамвайного руху через поломки струмоприймачів (пантографів) трамвайних вагонів. Вони трапляються як із вагонами «Tatra KT4SU», які експлуатуються у Львові понад 30 років, так і з новими трамвайними вагонами «Електрон» й модернізованими трамвайними вагонами «Tatra KT4DM» із Берліна, які обладнані сучасними струмоприймачами європейського виробництва.

Поломки пантографів трамвайних вагонів локалізуються переважно на трамвайних лініях, які реконструйовано у 2004-17 роках в тому числі і за кошти кредитів Европейського банку реконструкції та розвитку, та на новій трамвайній лінії на Сихів. За даними ЛКП «Львівелектротранс» (лист № 4-2512-27 від 28.01.2019 р.), з дати введення цієї трамвайної лінії в експлуатацію 17 листопада 2016 р. і до кінця 2018 року тут сталося 18 випадків поломки пантографів. В згаданому листі вказується, що ймовірною причиною поломки пантографів є неправильне проектування контактної мережі (застосування в кривих ізоляторів типу ІП-2 замість відповідних фіксаторів). Огляд контактних мереж трамвая по місту Львову показав, що такого типу ізолятори використовувалася практично при всіх реконструкціях трамвайних ліній у місті Львові.

Поломки струмоприймачів трамвайних вагонів призводять не лише до зупинки трамвайного руху, створення дорожніх заторів і простою іншого громадського транспорту, але і до непродуктивних витрат підприємства, адже на місце аварії виїздить аварійний спецавтомобіль служби енергогосподарства, а також важка вантажівка КрАЗ, яка використовується для буксирування несправних трамваїв.

В той же час випадки поломки пантографів не характерні для ділянок контактної мережі на тих вулицях, де реконструкції не було. Зокрема на трамвайній лінії по вулиці Княгині Ольги такі випадки не фіксуються. Там у 1980-ті роки було застосовано прогресивну повздовжньо-ланцюгову підвіску контактного дроту, яка широко використовується на залізниці, в тому числі і на магістралях швидкісного руху.

Вивчивши ситуації із роботою трамваїв у Вінниці, Запоріжжі, Дніпрі та Киеві, де використовуються трамваї із струмоприймачами типу «напівпантограф», як у «Електронів» і трамваїв із Берліна, ми встановили, що в цих містах випадки поломки струмоприймачів носять поодинокий характер. Це пов’язане із переважним застосуванням повздовжньо-ланцюгової підвіски контактного дроту та якісним технічними обслуговування. Так само струмоприймачі типу «напівпантограф» використовуються для струмознімання у електропоїздах «Тарпан» та «Хюндай», але випадки поломки струмоприймачів фіксуються вкрай рідко, хоча швидкість їх руху електропоїздів значно вища, а ніж у трамваїв. Справа тут теж у якісній і сучасній контактній мережі.

Напрошується висновок, що систематичні поломки пантографів у Львові мають причиною не їх конструктивні вади, а застосування при реконструкції вулиць із трамвайним рухом та при будівництві трамвайної лінії на Сихів застарілого виду підвіски контактного дроту – т.зв. «простої напівжорсткої підвіски». Цей тип підвіски не забезпечує якісного струмознімання і зараз практично не використовується на трамвайних лінях в Європі, де перейшли до застосування сучасних «швидкісних» типів підвіски – повздовжньо-ланцюгової та петльової.

Встановлено, що під час підготовки реконструкцій трамвайних ліній, фахівці ЛКП «Львівавтодор» та Управління транспорту не консультувалися із фахівцями провідної наукової установи України в галузі електротранспорту – ДП «Науково-дослідний та конструкторсько-технологічний інститут міського господарства» (ДП «НДКТМГ») в м. Києві.

Враховуючи вказане вище, від імені фракції «Українське об’єднання патріотів – УКРОП» просимо Вас про наступне:

1. Створити на базі Департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради робочу експертну групу із залученням фахівців з контактних мереж електротранспорту ЛКП «Львівелектротранс», регіональної філії «Львівська залізниця» АТ «Укрзалізниця», львівської філії Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту ім.. академіка Лазаряна та ДП «НДКТМГ». Доцільним є також залучення фахівців з контактних мереж КП «Вінницька транспортна компанія», де практично всі трамваї обладнані струмоприймачами типу «напівпантограф».
Група має проаналізувати всі випадки поломки струмоприймачів трамваїв у Львові, оглянути контактну мережу на місці поломок та розробити заходи із поточного ремонту та модернізації контактної мережі, які б унеможливили поломки струмоприймачів в майбутньому. Відповідальними з цього питання пропонуємо призначити заступника директора департаменту Андрій Білий, який у 2017-8 роках працював на посаді заступника директора в ЛКП «Львівелектротранс» та в.о. начальника Управління транспорту Олега Партику;

2. Розглянути можливість заміни застарілої підвіски контактного дроту на новій трамвайній лінії на Сихів по вулиці В. Стуса та проспекті Червоної Калини на повздовжньо-ланцюгову чи петльову для покращення якості струмознімання, убезпечення від поломок пантографів та підвищення експлуатаційної швидкості трамваїв.
Досвід експлуатації петльової підвіски контактного дроту, яку за наполяганням фахівців ЛКП «Львівелектротранс» було застосовано на трамвайній лінії на вулиці Личаківській, показав, що цей вид підвіски достатньо простий і не викликає поломок струмоприймачів навіть при русі трамваїв на достатньо високій швидкості.

3. Наполягаємо на тому, що при реконструкції площі Двірцевої та вулиці Чернівецької було замінено тип підвіски трамвайної лінії від вулиці Городоцької до вокзалу на ланцюгову чи петлову (ділянка є прямою, тому застосування цих підвісок є оптимальним).

4. При реконструкції вулиці Замарстинівської зобов’язати керівництво «Львівавтодору» застосувати сучасні типи підвіски контактного дроту (повздовжньо-ланцюгову чи петльову) в межах прямих ділянок, а в кривих ділянках застосувати спеціальні трамвайні фіксатори контактного дроту, які убезпечать трамвайні вагони від поломки пантографів.

5. Для унеможливлення випадків проектування контактних мереж трамвая і тролейбуса застарілого типу вважаємо необхідним зобов’язати ЛКП «Львівавтодор» і «Львівелектротранс» при реконструкції вулиць із трамвайним рухом залучати фахівців із профільного ДП «НДКТМГ», «Львівської залізниці» та ЛФ ДНУЗТ ім. академіка Лазаряна для складання технічних завдань на реконструкцію і до роботи над проектами в частині трамвайної інфраструктури.

6. У трамвайному депо облаштувати (за досвідом трамвайного господарства міста Вінниці) спеціальну дільницю із ремонту та технічного облаштування пантографів, забезпечити її необхідним для цього обладнанням.

7. Забезпечити ЛКП «Львівелектротранс» сучасною технікою для обслуговування контактних мереж.
Відповідь на цей запит просимо надати у терміни, встановлені Законом України «Про статус депутатів місцевих рад», - сказано у зверненні.

comments powered by HyperComments