«Великий Львів»: мер Винник створив ГО з метою перетворення Львова у надсучасний мегаполіс
Першим завданням, яке ставить перед собою амбітна організація, є перетворення Львова на агломерацію у 30-кілометровій зоні навколо міста, з включенням до складу об’єднання усіх сіл та містечок. На думку представників ГО, це дозволить місту отримати нові площі для розвикту інфраструктури, житлового простору, нової системи транспорту.
«Львів зараз тріщить по швах, він затиснутий, не має територій для логістичних складів та великих інфраструктурних об’єктів, не має сучасного транспортного ланцюга для швидкого пересування населення в межах міста та поза ним. Нам конче потрібна нова кільцева дорога у 20 кілометрах від міста, а також – сучасна швидкісна залізниця, яка «зшиє» між собою обласні центри Західної України і створить величезний спільний економічний ареал, - наголосив Володимир Квурт,- Китай, наприклад, вже давно перейшов на 300-кілометрові зони – зони робочого місця. Можливо, ми ще не готові до такого, але чому ми відкидаємо можливість мешканцю Луцька працювати у Львові? Чи Ужгорода, чи Тернополя, чи Івано-Франківська. Якщо ми їх з’єднаємо швидкісною залізницею, то це стане реальністю. А це означатиме, що ви так само зможете попрацювати у місті-партнері. Ми разом будемо творити нову економічну сутність. Коли ми говоримо про Львів, то вводимо поняття агломерації. Друзі, ракети, поїзди, трамваї не будують навіть в супер-ОТГ. Ці речі створюють у великих містах, де є науковий, виробничий, людський потенціал. Треба сформувати завдання для себе і для міста, якщо ми хочемо, щоб воно рухалось і розвивалось».
«На початку минулого століття таке вже було - стрімкий приріст населення, активно велася забудова міста. І тоді стикнулися з тим, з чим стикнулись і ми зараз – хаотична забудова, відсутність чітко визначених пріоритетів розвитку міста. Ідеї Великого Львова насправді понад сто років. Її колись обґрунтував науковець, архітектор-урбаніст Ігнатій Дрекслер. Вона полягає у впорядкуванні, розширенні міста, його економічного розвитку та співпраці з сусідніми громадами. Основною фішкою генерального плану Львова було створення агломерації», - зазначив Юрій Ситник.
«Є люди, які об’єднуються зараз у боротьбі з незаконними забудовами, наприклад. Але немає спільного стратегічного бачення, чого хоче громада. Якщо ми хочемо мати дороги, асфальт, то нам потрібен асфальтний завод. Люди, які здатні об’днуватись, мають об’єднуватись. Влада-громада-бізнес – іншого трикутника, який би розвивати міста ще ніхто не придумав. Треба думати наперед, важлива систематична комплексна робота», - розповіла Оксана Юринець.