Які дороги і коли відремонтують на Львівщині

Олег Довганик  |  Середа, 19 квітня 2017, 18:02
Дорогу у Грушеві повністю відремонтують у 2018 році
Які дороги і коли відремонтують на Львівщині

Львівська область уже другий рік поспіль активно ремонтує основні шляхи. Завдяки експерименту із митниці на ремонт доріг вдалось залучити суттєві додаткові кошти. Підтримують у цьому процесі і депутати облради, які також виділяють кошти на ремонт автошляхів. Про те, які дороги і коли відремонтують на Львівщині «Справжній варті» розповів в.о. директора департаменту дорожнього господарства, транспорту та зв’язку Львівської ОДА Роман Кокотайло у бліц-інтерв’ю одразу після засідання профільної комісії облради.

Область отримає на ремонт доріг 2,1-2,2 млрд грн

- Пане Романе, розкажіть, як розпочався ремонт доріг у області?

- Ремонт доріг на Львівщині уже активно триває. Ми маємо п’ять основних джерел, за кошти яких відбувається ремонт у області - це кошти державного бюджету, обласного бюджету, кредитні кошти, інвестиційні проекти і митні кошти.

Станом на сьогодні розпочались ремонтні роботи на трасі «Львів – Самбір – Ужгород», «Львів – Радехів – Луцьк», «Броди – Червоноград», де завершуються роботи із облаштування тротуарів і заїзних кишень, «Новошичі – Ріпчиці», дорога Р-15 у Великих Мостах, «Львів – Пустомити – Меденичі», «Рава – Руська – Яворів – Судова вишня» - від Судової Вишні до Яворова, «Миколаїв – Городок» на ділянці у селі Грімне, дорога у Зимні воді, «Ставчани – Щирець», «Пустомити – Оброшино», «Верхня Білка – Острів», «Пустомити – Семенівка», «Коцурів – Гринів», «Бориня – Мохнате», «Львів – Тернопіль», «Шоломинь – Старе Село» і «Семенівка – Хоросно». На цих об’єктах вже розпочались ремонтні роботи.

Загалом, якщо говорити про усі джерела фінансування, то область має 2,1-2,2 млрд грн на ремонт доріг у 2017 році. Фактично, наразі ця сума є на рівні минулого року, але думаємо, що область ще отримає додаткові кошти із державного бюджету. Йде мова про 15 млрд грн від Національного банку України. Ця сума буде розподілена серед областей.

Львівська ОДА уже готує свої пропозиції, але я думаю, що в основному це будуть міжобласні дороги, які ми уже почали ремонтувати.

Комісія Львівської облради також уже затвердила перелік доріг, ремонт яких буде фінансуватись із обласного бюджету.

Я надіюсь, що вже цього тижня ми розпочнемо роботи на тих об’єктах, де уже проведені процедури та укладені договори. Паралельно будемо оголошувати тендери на нові дороги, які були прийняті згідно із нашим переліком.

Також завершуємо формування переліків щодо освітлення пішохідних переходів у Львівській області.

На території області на основних дорогах державного значення із найбільшою інтенсивністю руху та найвищим рівнем дорожньо-транспортного травматизму загалом буде освітлено близько 150 пішохідних переходів. Звісно, усі переходи на дорогах державного значення не будуть освітлені, але левову частку найбільш критичних і проблемних об’єктів позакриваємо уже у 2017 році.

Ремонт дороги до Грушева розпочнеться цього року

- Коли розпочнеться ремонт дороги на Грушів?

- Буквально минулого тижня із робочим візитом перебували представники Укравтодору, спільно із Службою автомобільних доріг у Львівській області та Службою автомобільних доріг у Волинській області перебували із робочим візитом у Варшаві, де погоджувались основні аспекти технічних процедур, зокрема оголошення тендерних процедур та повністю механізму фінансування ремонтних робіт.

Я думаю, що до кінця квітня ми уже повинні оголосити тендери на ремонти доріг, які будуть відбуватись за кредитні кошти Республіки Польща.

Це дорога «Яворів – Грушів» -протяжністю 19,9 км, «Грушів – Немирів» протяжністю 9 км, «Червоноград – Рава-Руська», «Нижанковичі – Самбір» і КПП «Смільниця. На дві області буде виділено 68 млн євро, проте 64 млн євро із них буде саме на Львівську область.

Процедура оголошення тендеру за кошти Республіки Польща є новою і для Укравтодору, і для Служби автомобільних доріг, і для Львівської ОДА. Ця система є європейською і тендер буде оголошуватись за системою FIDIK. Фактично, вперше в Україні буде оголошено тендер, який буде включати у себе і проектування, і власне виконання робіт.

Тобто, організація, яка виграє тендер, одночасно і виконує проектно-кошторисну документацію, і виконує самі роботи. Це загальноєвропейська норма і у ідеалі система включає у себе ще і експлуатацію дороги, але ми поки що розглядаємо тільки дві перші частини – проектування і будівництво.

- Коли власне критична дорога у Грушеві буде зроблена?

- Я думаю, що цього року ми розпочнемо ремонтні роботи, проте однозначно не завершимо цього року, оскільки ці роботи мають капітальний характер і враховують увесь комплекс робіт, починаючи від основи і завершуючи освітленням і дорожніми знаками. Цього року ми плануємо розпочати ремонтні роботи і вже повністю їх завершити у 2018 році.

- Яка ситуація із ремонтом дороги до Франківська?

- Дорога повністю відремонтована минулого року. Є певні ділянки дороги, які ми не ремонтували, оскільки вони були у кращому стані, зокрема поблизу населеного пункту Давидів. Цього року шляхом експлуатаційного утримання буде ліквідована ямковість і дорога буде у нормальному стані. Жодних проблем на цій ділянці немає.

На відкриття дороги до Радехова приїде Президент України

- Коли завершиться ремонт дороги до Тернополя?

- Із робочим візитом на цій ділянці дороги перебував міністр інфраструктури. Як і було заявлено, на ділянці від Львова до Золочева ми плануємо завершити ремонтні роботи у червні цього року.

Дорогу до Радехова плануємо завершити до 20 травня. 25 травня на відкриття дороги до Радехова має приїхати Президент України Петро Порошенко. Від Кам’янки-Бузької до кордону із Волинською областю дорога була відремонтована минулого року, а цього року ми завершуємо ділянку від Львова до Кам’янки-Бузької.

Триває також ремонт дороги у Великих Мостах. На частині цієї ділянки уже проведені тендерні процедури, а на частині дороги від Червонограда до кордону із Волинською областю тендер буде тільки проводитись. Тендер уже розіграний від Жовківського району до Червонограда і «Автомагістраль-Південь» виконує ці роботи. Наразі ці роботи розпочались і у процесі буде зрозуміло, які темпи виконання робіт там йдуть.

Львівщина просить 200 млн грн на ремонт аварійного моста

- Яка ситуація із мостами у області?

Ми звернулись до прем’єр-міністра України щодо виділення коштів на аварійний міст, де стався обвал. (23 березня поблизу с. Заліски Жидачівського району (Жирівська сільська рада) сталось руйнування пішохідної частини автомобільного мосту через річку Дністер (автодорога М 12 «Стрий – Тернопіль – Кіровоград – Знам’янка», - Справжня варта-Львів). Є потреба у виділенні 200 млн грн на проведення його ремонту.

- Раніше йшла мова про проблеми із асфальтними заводами. Чи вирішилось це питання?

- На території області уже працює вісім великих асфальтних заводів. Польська компанія уже завершує монтаж восьмого заводу у Красному. Це три заводу компанії «Онур» - Рясне, Ожидів і Самбір, три заводи «Автомагістралі-Південь» - Щирець, Червоноград і Ходовичі (Стрийський район). Ще один завод у Миколаєві встановлюють азербайджанці і один завод у Красному, про який я уже згадував.  Тобто, фактично, сім-вісім великих асфальтних заводів у області продукують у годину продукції більше, аніж 200 тонн.

Також є близько восьми-дев’яти заводів меншої потужності. Станом на сьогодні, ми географічно позакривали усі проблемні зони, які у нас були.

Минулого року проблема була не у заводах, а у постачанні сипучих матеріалів через залізницю. Врахувавши цей нюанс, підрядники за зимовий період заготували достатню кількість сипучих матеріалів, щоб ми могли безперебійно розпочати будівельні роботи і поступово наповняти ці запаси. Фактично, усі резервні можливості у підрядників, які здійснюють роботи на території Львівської області, були повністю заповнені.

- Як підрядників карають за неякісно виконані ремонтні роботи?

У першу чергу, не платять гроші. На тих об’єктах, де уже роботи оплачені, підрядник повинен усунути виявлені недоліки за власні кошти згідно із відповідними приписами, які надає Служба автомобільних доріг у Львівській області.

Ми уже проводили відповідну нараду з підприємствами, які здійснюють ремонтні роботи на території Львівської області, де обговорили наявні недоліками. Підрядники уже усунули частину недоліків і продовжують це роботи надалі.

Є певні нюанси у дрібницях, але це кидається людям у очі й тому такі випадки потрібно усувати. Робочі питання завжди є, але кричущих випадків, щоб, скажімо, відремонтували кілометр дороги й цього кілометра уже нема, на території області немає. Підрядники самі зацікавлені в усуненні недоліків, адже це також і імідж компаній, які виконують ремонтні роботи. Якщо говорити не про ямковий ремонт на дорогах, а про поточний, середній та капітальний ремонти, то зауважень практично немає.

- Вже кілька років у області говорять про те, що ямкового ремонту не повинно бути, а тільки капітальний. Чому далі такий ремонт проводиться?

- Щоб капітально відремонтувати усі дороги Львівської області поточним та середнім ремонтом на основних магістралях, потрібно не менше, ніж один мільярд євро. Реально, із нашими потужностями за рік це не зробимо, навіть якщо б нам впав на голову один мільярд євро. Усі ми розуміємо, що це 30 мільярдів гривень. Зараз бюджет усієї дорожньої галузі України становить 30 мільярдів гривень, з яких 15 млрд грн ще очікують, а 15 млрд уже є. Половина цієї суми – це закриття заборгованостей, які взяті під гарантії уряду. Ми свідомо повинні це розуміти.

Ліквідація аварійної ямковості також повинна бути, а аварійна ямковість ліквідується на тих дорогах, які робили у області –надцять років тому. Відійти від того, щоб не робити ямкового ремонту, - я не думаю, що це насправді настільки правильно. Ямковий ремонт також буває різним. Це може бути і ліквідація аварійної ямковості, і підсипка різаним асфальтом. Не завжди це гарячий асфальтобетон. Ми це практикуємо на дорогах місцевого значення, так званих сільських дорогах, щоб хоч якось забезпечити проїзд.

На основних дорогах йде так званих ямковий ремонт картами: вирізається неналежна ділянка дорожнього полотна і асфальтується.

- Яка ситуація із будівництвом концесійної дороги до Краківця?

- Цього року буде виготовлена проектно-кошторисна документація. Акцент на цьому ставив керівник Укравтодору. Відомство ставить акцент на Північний об’їзд міста Львова. Це частина концесійної дороги «Львів – Краківець».

 

comments powered by HyperComments