Чи отримає нове життя Перше трамвайне депо Львова? (ФОТО, ВІДЕО)

Євгенія Пласконь  |  Середа, 8 лютого 2017, 22:46
Активні громадяни пропонують зробити у старих ангарах креативний простір для молоді.
Чи отримає нове життя Перше трамвайне депо Львова? (ФОТО, ВІДЕО)

8 лютого у львівському коворкінгу «Communa» відбулось публічне обговорення щодо ревіталізації трамвайного депо на перетині вулиць Героїв Майдану — Вітовського — Коперника — Нечуя-Левицького — Сахарова. Про це повідомляє кореспондент “Справжньої Варти”.

“Це місце, де почалося трамвайне життя міста. На сьогоднішній день це трамдепо не використовувалося на 100%. Три основні зали використовувалися з різним призначенням: центральний зал не використовувався ніяк, у ньому лежало будівельне сміття, лівий (який межує з вулицею Героїв Майдану) є в оренді Львівського історичного музею, тільки праве крило (зі сторони Сахарова) використовувалось “Львівелектротрансом” як складське приміщення і як зварювальна майстерня. Крім того, у межах цього комплексу є велика трансформаторна підстанція і підпункт керування”, - розповів головний архітектор Львова, Юліан Чаплінський.

За словами головного архітектора, приміщення депо є зразком промислової архітектури австрійського періоду, яка збереглася в автентичному вигляді та становить історичну цінність. Саме через це відбувається багато дискусій, у що переробити це приміщення. 

Наразі зупинилися на ідеї створення інтелектуального хабу біля університетів: депо знаходиться між корпусами УКУ, “Львівської політехніки” та Львівського національного університету Франка. Є дві пропозиції, які відповідають критеріям інтелектуального простору: 1) креативний квартал, 2) LEM Station (“Станція Лема”).

“LEM Station  - це є група львів’ян, які небайдужі до свого міста, мають в ньому бізнес, хочуть, щоб місто росло і ставало більш креативним, а якість життя — підвищилась. Хочеться робити щось, що змінить спосіб життя. Саме таким проектом є LEM Station, основна місія якої — креативне навчання, креативні розваги, формування креативного способу мислення”, - пояснив представник “Станції Лема”, Андрій Меаковський.

У групу  LEM Station входять 6 осіб: громадський діяч Олег Мацех, ресторатор Марк Зархін, співзасновник та керуючий партнер компанії N-iX Дмитро Косарєв, президент корпорації SoftServe  Тарас Кіцмей, власник готелю “Леополіс” Тарас Добрянський, представник Фінської інвестиційної компанії K.Hartwall Invest Олег Дрінь. 

За словами Андрія Меаковського, ініціативна група сподівається зробити це самостійно, із залученням реальних коштів, можливо, навіть від українських інвесторів. Акцент роблять також на необхідності великого громадського простору для розвитку, на кшталт проведеного спільного з Оксаною Линів концерту.

Учасники обговорення, втім, зазначили, що проект має бути бізнесовим, щоб окупитися та отримати можливість для розвитку і виконання соціальної функції.

“Соціальне підприємництво — це бізнес, який свідомо сфокусований на тому, щоб вирішувати певні проблеми у суспільстві, у тій спільноті, де він знаходиться”, - зазначив Андрій Меаковський.

Як розповіла начальник управління інвестицій Львівської міської ради Ольга Сивак, про реорганізацію трамвайного депо почали говорити ще два роки тому. 

“Оскільки місто не завжди має достатньо фондів для фінансування таких проектів, маємо механізм інвестиційного конкурсу. Місто розробляє свою концепцію, що воно хоче бачити в цьому об’єкті, як він має виглядати і які функції виконувати, ми це прописуємо як правила гри в інвестиційному конкурсі, який спрямований на пошук приватного інвестора (українського чи іноземного). Депо було визначено як об’єкт інвестування, також ми прийняли документ, де прописали основні критерії. Але після обговорення проекту і аналізу ситуації з “Львівелектротрансом”, який неможливо повністю виселити через підстанцію,  більш точно розуміємо, на що слід розраховувати. Саме щоб доповнити це бачення, організували обговорення”, - сказала Ольга Сивак.

Трамвайне депо залишиться власністю громади міста, інвестор отримає його в оренду.

Група LEM Station і Юліан Чаплінський наголосили, що історичну частину приміщення обов’язково збережуть. Де це можливо — в автентичному вигляді, десь — поверх сучасних матеріалів, як декорацію, що зумовлено поганим станом окремих конструкцій.

Також передбачають створення дитячого центру всередині оновленого депо, який слугуватиме своєрідним майданчиком для альтернативних методів освіти, в тому числі для дітей із нетиповими шляхами розвитку.

Втім, як зазначила Ольга Сивак, проект, запропонований LEM Station не є остаточним, після оголошення інвестиційного конкурсу, на який зможуть подаватися усі охочі, будуть враховувати й інші пропозиції.

comments powered by HyperComments