У Садового в ручному режимі визначатимуть перевізників для міста Львова
Конкурсний комітет з визначення автомобільного перевізника на міському автобусному маршруті загального користування прийнято з порушеннями. У склад комісії увійшли ГО, які лобіюватимуть інтереси влади. Попри обіцянки чиновників, представника Вільної профспілки перевізників не прийняли у лави комісії.
У ЛМР повідомили про те, що створено конкурсний комітет з визначення автомобільного перевізника на міському автобусному маршруті загального користування. Визначення нового складу викликає ряд запитань. Наприклад, у склад комітету, крім інших, увійшли представники таких ГО: «Укравтотранс-Львів», «Центр безпеки міста», «Львів - безпечне місто», повідомляє прес-центр "Розвитку громади".
Виходить такий конфлікт інтересів: «Укравтотранс-Львів» - громадська організація, якою керує Іван Велійка. Пан Іван, крім того, є директором ТОВ «Міра і К», яке здійснює пасажироперевезення у Львові. «Центр безпеки міста» та «Львів - безпечне місто» підпорядковуються «Самопомічі», про що не важко довідатись з інтернету. Очільником «Самопомочі» є мер міста, а АТП – 1 – комунальне підприємство, тож не важко довідатись чиї інтереси лобіюватимуть його представники у складі комітету. Тож нових перевізників обиратимуть представники цих же перевізників.
Сьогодні у гості до Щира навідались учасники ГО «Розвиток Громади». Активісти запитали, чому у склад комітету увійшли ГО, які мають пряме відношення до перевізників. Пан Віктор відповів, що не знав про це. Отож начальник управління транспорту ЛМР підписав наказ про створення конкурсного комітету, не знаючи про її визначений склад. Попри це, чиновники не виконали свої обіцянку та не включили у склад комітету представника від вільних профспілок.
У створенні комітету чиновники керувалися Постановою Кабінету Міністрів, який є документом, що містить рекомендаційний характер. Локального ж положення про принципи формування комітету не напрацювали. У результаті Віктор Щир сам вирішив, що учасників комітету оберуть в режимі «хронологічного принципу», тобто хто перший подасть документи, - про це сьогодні заявив активістам пан Віктор. Та повідомив чиновник про це лише після створення комітету. До того ж часу в оголошенні про набір ГО у комітет ішлося лише про те, що до 7 жовтня 2016 року потрібно подати необхідні документи.
Варто зауважити, що і вільна профспілка та ГО «Розвиток Громади» подали документи тоді ж, коли і ВГО «Громадська палата України» (А. Шуб). Проте «Громадська палату України» включили до складу комітету, а дві вищеназвані ні.
На вимогу активістів переглянути склад комітету та скасувати наказ Віктор Щир сказав, що нічого скасовувати не буде та порадив лише звертатись до правоохоронних органів.
«Конкурсний комітет, який сформований наказом управління транспорту є незаконним у тій частині, що не було вмотивованої відмови таким громадським організаціям, як «Розвиток громади» та профспілка перевізників міста Львова. Так, зі слів Віктора Щира, ці організації подали документи пізніше, ніж низка інших організацій, які взагалі не ведуть діяльності, пов’язаної із транспортом. У складі цієї конкурсної комісії є такі члени, які мають безпосереднє відношення до певних перевізників. Тут очевидно буде корупційна складова та заангажовані схеми, які приведуть до того, що на ринок перевезень м. Львова вийдуть лише ті люди, які безпосередньо за корупційними домовленостями надаватимуть львів’янам неякісні послуги», - каже юрист ГО «Розвиток громади» Роман Височанський.
Задля встановлення справедливості та з метою недопущення монополізації ринку пасажирських перевезень у Львові, активісти звертатимуться до правоохоронних органів.