"Ех, прокачу! Адам Козлевич і Ко...". Лише метро швидко довезе вас від службового крісла до мільярдного статку
Не вірити пану Колеснікову важко – львів’яни пам’ятають, як за рік, а то й менше до проведення Євро-2012, спорудження стадіону у Львові застигло на мертвій точці. І тільки приїзд цього кабмінівця поставив все на свої місця. Тоді на «горіхи» від регіонала перепало всім – від губернатора до прораба. Підрядника змінили, мера Садового, подейкують також не оминула серйозна головомийка… Як не як, але Євро у Львові відбулось і, слава Богу, без ексцесів.
Але повернемось до теми метрополізованого Львова. Вперше вона спливла на поверхню в далекому 1970-му – тоді Львівська міськрада, за сприяння радянського Києва задумала будувати підземний трамвай. Тема почила у Бозі вже незабаром – чи то через брак коштів, чи то через специфіку самого Львова з його підземними водами та вузькими вуличками.
Про метро в класичному розумінні першим наприкінці 90-х заговорив тодішній мер Василь Куйбіда. Він неодноразово заявляв, що у Львові таки воно буде, а початком будівництва тодішній градоначальник називав 2002-й рік. Але цього ж року у Львова з’явився новий мер Любомир Буняк і тема із підземним пересуванням пасажирів заглухла.
Реанімував її 2005-й рік, коли прем’єр-міністром був Юрій Єхануров. Проте тоді вже йшлось не про метро в нашому класичному уявленні, а про якийсь його полегшений варіант.
Схоже, саме його і має на увазі Борис Колесніков. «Я вважаю, що нам обов’язково потрібно знайти ресурси, аж до позикових, і побудувати якісний метрополітен. Нехай навіть він буде наземний з частковим поглибленням, наприклад, в історичній частині Львова», – сказав чиновник «Вестям».
А це "Copenhagen Metro". Воно в Європі наймолодше - з 2002 року і найкраще - з 2008 року
Але для його будівництва потрібні не так гроші, як "Копенгаген-Влада"
Фото: sv.wikipedia.org
До речі, експерти кажуть, що підземка полегшеного типу в півтора рази дешевша від звичайної і має вдвічі-тричі меншу вібрацію, що важливо для міста з історичною забудовою – такого як Львів.
У Львівській міськраді наміри Кабміну сприймуть на ура – в генплані міста закладено функціонування метро. Однак є одне велике АЛЕ. Де взяти кошти на реалізацію підземної мрії львів’ян-пасажирів? Самостійно Львів її не потягне. Більше того, місто і так по вуха в боргах та кредитах, особливо після зустрічі Євро-2012. У Кабміну таких грошей також немає – йдеться про космічні в умовах кризи суми. Так, за цінами 2006-го року вартість 1 км підземного тунелю метро, побудованого відкритим способом, становить приблизно 50 млн. доларів, а 1 км тунелю, побудованого закритим способом, близько 70-80 млн. доларів. Вартість же спорудження одного кілометра т. зв. легкого метрополітену (такого типу як у Копенгагені) зазвичай становить 15—25 млн. доларів.
З того часу, як відомо, суми зросли в рази, проте актуальніших розрахунків немає. Манна з неба на Львів не впаде, тож очікуємо гіршого, сподіваючись таки на краще.