„Колекція” – тлумачення системи світу у стінах галереї
Габріел Булеца – представник ужгородського творчого простору. Художник є учасником закарпатських, українських та міжнародних виставок і пленерів. Габріел - член Спілки художників України та лауреат премій ім. Й. Бокша та А. Ерделі.
Експозиція охоплює зображення всі явища матеріального світу: від різних видів дощу до порядку атомів у молекулі. Ключовою деталью є сірникова коробка. Автор класифікує її як „модульний контейнер для складування матеріалу”.
Влодко Кауфман, арт-куратор мистецького об’єднання „Дзига” розповів, що третина виставок, які проводяться в галереї, так чи інакше пов’язана з Ужгородом. Виявляється, що Ужгород - дивний клондайк, де, якщо добре попорпатися, можна багато чого знайти.
„Ми пропонуємо, як на мене, дуже цікавого художника Габріела Булецу з його проектом „Колекція”. Художник завжди фіксується у тому часі, коли він сформувався. Мені здається, що це яскравий приклад того, що в Україні багато чого відбувається поза тим, що нормальний обиватель може усвідомити, довідатися і навіть не знати що робиться” – зауважив Влодко Кауфман.
„Ми любимо мистецтво, тому що рівень ірраціонального в мистецтві достатній для того, щоб наукову схему, якою ми користуємося і в якій ми живемо, цей раціоналізм його розчиняв. Зараз в моді Гаррі Потери, різні астрологи, алхіміки, тому що всім набрид якийсь вирахуваний конвеєрний сенс життя” – сказав Габріел Булеца.
Художник зізнався, що мав колекцію різних димів, туманів. „Була потреба колекціонувати речі якоюсь мірою абсурдні, але вони теж можуть існувати у своєрідній формі” – прокоментував таку потребу митець.
Одним із найцікавіших експонатів виставки є робота із жабами. Вона моторошна і прекрасна водночас. Ось як прокоментував її п. Габріел: „Є озерце, в якому ці жаби розмножуються. На початку весни вони починають рухатися і це армія, мільйони жаб. Вони виходять на проїжджу частину, де гинуть. Залишається лише зняти з них шкіру, жаліючи це дуже гарне створіння, яке нікому не причиняє шкоди. І таким чином зробити другий смисл”.
Фото: Валерій Шмаков