На Львівщині нарешті відкрили новий міжнародний митний пункт «Грушів-Будомєж». Без президента
Особливість цього пункту пропуску в тому, що тут українські та польські контролюючі органи здійснюватимуть спільний контроль. При цьому відбуватиметься це винятково на польському боці. Адже пункт пропуску збудований по той бік кордону за кошти Європейського союзу. Україна зі свого боку забезпечила лише будівництво дороги до нього. Та й то з майже дворічним запізненням. Теоретично спільний пункт пропуску має значно скоротити час митного контролю.
Будівництво пункту пропуску було розпочато у 2010 році та коштувало Євросоюзу близько 45 мільйонів доларів США. Він призначений для пропуску осіб, транспортних засобів і товарів, за винятком тих, що підлягають ветеринарному та фітосанітарному контролю, а також небезпечних матеріалів. За своєю плановою спроможністю пункт може пропускати за добу 8 тисяч осіб, 2,4 тисячі транспортних засобів (до 3.5 тонн) та 80 автобусів. Він обладнаний 17 смугами руху
Для українських прикордонників та митників виділили 19 службових приміщень в пункті пропуску, який розміщений на території Польщі. Тут працюватиме персонал відділу прикордонної служби «Грушів» Львівського прикордонного загону. Для них навіть збудували службове житло.
Нагадаємо, відкрити пункт пропуску Грушів-Будомєж планували ще напередодні 2012 року, однак більше п’яти років питання «висіло» у повітрі через відсутність дороги з українського боку. До слова поляки свою частину роботи давно виконали — підвели дорогу й навіть своїм коштом спорудили новий спільний пункт пропуску. Однак користуватись ним було неможливо через банальну відсутність дороги з українського боку. Аж поки у липні цього року про нагальне будівництво автошляху до митного переходу Грушів — Будомєж не заговорив президент України Віктор Янукович. Гарант узяв цю проблему на особистий контроль і, за добрими традиціями радянських п’ятирічок, доручив, щоб до 1 грудня дорога вже була.
Щоправда, побудувавши фактично за 4 місяці три кілометри нової дороги, очільники області та держави так і не подбали про решту шляху. Найкоротшу дорогу до Львова – через село Нагачів – не ремонтували нормально вже більше 10 років. Місцеві мешканці неодноразово порушували цю проблему і навіть погрожували перекривати новозбудовану дорогу до кордону. Однак позитивного результату не отримали.
Грушів-Будомеж далеко не єдиний новий митний перехід, який вже давно мав запрацювати на Львіщині. До Євро-2012 на кордоні мали обладнати шість нових митних переходів: Угринів і Белз (Сокальський р-н), Нижанковичі та Мшанець (Старосамбірський р-н), Грушів (Яворівський р-н) і Боберка (Турківський р-н). У підсумку вчасно не зробили жодного.
Поляки збудували два переходи (Грушів — Будомєж та Угринів — Долгобичув), однак наші не спромоглися навіть прокласти до них дороги з українського боку, тож під час чемпіонату вболівальників пропускали лише через Угринів — Долгобичув — «за тимчасовою схемою».