Мовний омбудсмен Тарас Кремінь пояснив, як діяти при відмові в обслуговуванні українською мовою
Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь розповів, як діяти українцям в тому випадку, якщо закладі торгівлі чи побутового обслуговування порушують право громадянина на отримання інформації чи послуг державною мовою.
Тарас Кремінь каже, що спершу слід спробувати владнати ситуацію на місці та попросити працівника обслуговувати державною мовою. Якщо ж клієнту відмовляють, треба звернутися до керівництва закладу або на «гарячу лінію» установи: торговельної мережі, АЗС, аптеки тощо. Якщо і там відмовлять – зафіксувати факт відмови (за допомогою аудіо-, відео, письмового підтвердження очевидців тощо) та дані суб’єкта господарювання (назву, місцезнаходження, контакти).
Далі потрібно подати скаргу до мовного омбудсмена; це треба зробити впродовж шести місяців.
«Подати скаргу до Уповноваженого на поштову адресу 01001, м. Київ, провулок Музейний, 12, електронну скриньку [email protected] або заповнити відповідну форму на сайті Уповноваженого https://mova-ombudsman.gov.ua/.
У скарзі обов’язково має бути зазначено: прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання особи, викладено суть скарги, який саме суб’єкт/працівник суб’єкта, коли, за якою адресою, яким чином порушив право скаржника. Рекомендуємо також додати докази на підтвердження. Письмова скарга повинна бути підписана заявником із зазначенням дати», – ідеться в коментарі в соцмережі Facebook.
Нагажаємо, що із 16 січня 2021 року мовою обслуговування споживачів в Україні має бути державна мова – про це говорить Закон України.