У НСЗУ розповіли, які саме послуги для недужих на COVID-19 мають надаватися безкоштовно

Понеділок, 28 вересня 2020, 15:33
Відповідно до оприлюдненого переліку, пацієнти, які лікуються від COVID-19 усі ліки повинні купувати самостійно за власні гроші
У НСЗУ розповіли, які саме послуги для недужих на COVID-19 мають надаватися безкоштовно

У Національній службі здоров’я України надали роз’яснення щодо того, яку саме медичну допомогу та медичні послуги недужі на COVID-19 мають отримувати безкоштовно.

Отож, відповідно до Програми медичних гарантій, пацієнт із COVID-19 або із підозрою на це захворювання має безкоштовно отримати таку допомогу та медичні послуги:

1. Допомога лікарня, із яким укладено декларацію. Саме до нього потрібно насамперед зателефонувати при симптомах захворювання, тобто при лихоманці, кашлі, задишці та утрудненому диханні. Цей лікар вирішує, чи необхідно направляти до Вас мобільну бригаду для взяття зразків для тестування на COVID-19 методом полімерно-ланцюгової реакції (ПЛР). У разі підтвердження діагнозу, саме лікар, із яким підписано декларацію, надасть рекомендації щодо самоізоляції та лікування в домашніх умовах, якщо перебіг захворювання легкий. Якщо ж перебіг хвороби важкий, лікар має порекомендувати звернутися до лікарні;

2. Послуги мобільної бригади, яка за направленням вашого лікаря або диспетчера регіональної телефонної «гарячої лінії» з питань COVID-19, приїздить до вас для взяття аналізів на тестування.

У Національній службі здоров’я України наголошують, що пацієнт із підозрою на COVID-19 не повинен самостійно йти до лабораторії, щоб здати аналіз, до нього зобов’язана приїхати мобільна бригада. В реальності ж пацієнти, які здавали ПЛР-тест, кажуть, що для здачі безкоштовного тесту необхідно добиратися до поліклінік.

3. Допомога бригади швидкої медичної допомоги. Викликати «швидку» за номером 103 потрібно у тому випадку, якщо пацієнт перебуває у важкому чи критичному стані – висока температура, утруднене дихання. Бригада екстреної меддопомоги оцінить стан вашого здоров’я та за необхідності доставить вас у лікарню, або ж надасть допомогу на місці та рекомендації щодо самоізоляції та направить до вас мобільну бригаду для забору зразків для тестування.

Зауважимо, що незважаючи на епідемію COVID-19, більшість поліклінічних лікувальних закладів та амбулаторій сімейного лікарня і далі не працюють на вихідні, а сімейні лікарі у деклараціях, як правило, вказують стаціонарний телефон реєстратури тої поліклініки, де працюють. Відповідно пацієнти вимушені звертатися на «103» при раптовому погіршенні стану здоров’я і проявленні симптомів COVID-19.

4. Допомога медициного закладу в умовах стаціонару. У разі госпіталізації пацієнт має отримати такий безоплатний пакет послуг:

- тестування на COVID-19;

- лабораторні та інструментальні дослідження;

- медична допомога відповідно до галузевих стандартів;

- киснева підтримка, інтенсивна терапія та підключення до апаратів штучної вентиляції легенів та екстрапоральної мембранної оксигенації за необхідності;

- медикаментозна терапія та знеболення за потреби;

- консультації лікарів інших спеціальностей.

Із цього можна зробити висновок про те, що весь фінансовий тягар амбулаторного лікування пацієнтів із COVID-19 лягає на їх власні плечі. В опублікованому НСЗУ переліку також не згадується повторний ПЛР-тест, який має засвідчувати одужання від COVID-19.

comments powered by HyperComments