IT-компанія в комунальному форматі: як працює київський ГІОЦ

Як розповідає Ігор Невмержицький, провідний фахівець КП «ГІОЦ», дійсно, був пов'язаний з «комуналкою». Але після реорганізації підприємства акцент роботи змістився в сферу IT. «Особисто я займаюся напрямком з групи сервісів, які ГІОЦ впроваджує і супроводжує. У нас свій проектний офіс для IТ», - каже він.
ГІОЦ — одне з найстаріших підприємств Києва, яке нещодавно відзначило 55-річчя (засновано 01 липня 1963 року).
Реорганізація в сучасну IT-компанію почалася в 2016 році, коли виникла гостра необхідність у створенні такого центру компетенцій на рівні міста. Приблизно на три чверті робота підприємства складається зі стратегічних проектів, які контролює КМДА. Наприклад, картка і кабінет киянина, електронний квиток і ряд інших. Наша «Дорожня карта» - це програма «Електронна столиця», в якій КП «ГІОЦ» виступає не лише як замовник, а й одночасно сам її впроваджує.
«Згідно з законом ми повинні провести тендер, найняти підрядника і простежити, щоб він поставив нам все, що потрібно відповідно до умов договору, - пояснює Ігор. - Наше завдання забезпечити чітку, якісну і прозору реалізацію життєвого циклу проекту на кожному заявленому етапі.
КП «ГІОЦ» платить співробітникам зарплати на рівні середньо ринкових показників по Києву. Пояснюється це тим, що підприємство має можливість вести комерційну діяльність і вчиться заробляти. За словами Ігоря на роботу наймають не тільки «молодих і гарячих», але і досвідчених професіоналів. «Багато хто приходить презентувати себе, але не проходять і першої співбесіди. Якщо людина не на своєму місці, це відразу видно. До підбору кадрів підходимо ретельно. Фахівців шукати, чесно кажучи, дуже складно, особливо проектних керівників. Команду ми збирали довго, серед співробітників - багато молоді з профільною освітою: інженери, проектні менеджери, продуктологи, техрайтери. У нас є свої тестувальники, бізнес-аналітики, - повноцінна проектна команда», - каже Ігор.
Ряд проектів, як зазначає Ігор, мають ключове значення для Києва, тому не дивний пильний інтерес до них ЗМІ та громадськості: «Вся справа в наших проектах, які мають ключове значення для міста і жителів. Наші сервіси часто викликають непідробний інтерес у людей. Думаю, наш шлях складний, тернистий, але ми йдемо в правильному напрямку, раз це викликає таку увагу і зворотний зв'язок».
У той же час, багато жителів з активною життєвою позицією, за словами Ігоря Невмержицького, добре знайомі з «кухнею» КП «ГІОЦ». «Взяти до прикладу наш проект «Громадський бюджет». Дуже важливий проект для міста, з вкрай серйозною соціальною складовою.
Ключова частина підрозділів КП «ГІОЦ» забезпечує проектну діяльність (у нас є проектний офіс) з елементами матричної організації і застосовує гнучкі технології (примітка автора - Agile, Scrum). Ми працюємо по суті виключно на «внутрішній» ринок - в цьому наша особливість серед багатьох інших українських IT-компаній учасників ринку. Наш колектив сфокусований на зростанні якості одержуваних жителями Києва сервісів. Ми розвиваємося і хочемо бути краще, сильніше і гнучкіше. Київ повинен бути європейським лідером в частині електронних сервісів, а жителі повинні бути задоволені їх якістю та зручністю. Це наше завдання і найближча мета.
«А ще у нас відмінна команда, кава і печиво. Все як у всіх за нинішніми стандартами. Мені навіть стіл, стілець і ноутбук робочий видали (сміється). Приходьте в гості, самі все побачите», - каже Ігор Невмержицький.