Сміття Садового мандрує Україною
Ідентифікували походження побутових відходів по чеках зі львівських магазинів, квитанціях на оплату і обкладинках зошитів учнів Львівської спеціалізованої школи з поглибленим вивченням іноземних мов №53. Для встановлення обставин на місце події викликали патруль поліції. За даним фактом проводять перевірку, повідомили у Славутській державній адміністрації Хмельницької області.
Мешканці Гайсина Вінницької області навіть поривалися перекрити дорогу з приводу того, що 13 машин зі львівськими номерами вивалили сміття на сміттєзвалищі під Гайсином. З півсотні жителів вийшли на акцію протесту, але їх умовили не вдаватися до таких «радикальних» дій. Працівники сміттєзвалища зізналися, що до них приїхали фури, які тиждень стояли заблокованими у Погребищі. Заблокованими – з тієї ж причини.
Заповідник «Древлянський», розташований в Народицькому районі Житомирської області, теж забруднюють сміттям львівського походження. Працівники заповідника виявили несанкціоноване звалище. Записати номери «Камаза Навозова», котрий це зробив, вони, на жаль, не вистигли. Проте трохи пізніше і трохи далі від заповідника представники місцевої громадськості разом з журналістами знайшли близко 100 т сміття, виваленого неподалік узбіччя. У смітті знайшли... правильно – квитанції зі львівськими реквізитами. Така собі «візитка Яроша». Тільки це – візитка Садового, мера Львова. Без лапок.
Справа у тім, що Грибовицьке сміттєзвалище, котре видно із Високого Замку (і здається вище самого замку) – то велика і давня проблема Львова. У травні цього року там загинули люди – рятувальники МНС, які гасили пожежу і в результаті були поховані під сміттям (бійці нагододжені орденами. Посмерно. Комусь від цього легше?)...
Тобто, викидати сміття, якого Львів «виробляє» 60 тонн на день, вже нікуди. Львівський голова, замість, аби розв'язати цю проблему, дав доручення домовитися з іншими областями. У Дніпрі, Херсоні, Полтаві і ще низці областей від такої пропозиції, м'яко кажучи, відмовилися. А конкретно – послали...
І от тепер зафрахтовані паном Садовим фірми-фірмочки-фірмусіки, які займаються перевезеннями, відвозять сміття куди подалі і вивалюють де заманеться, поки ніхто не бачить.
Але ж бачать! Найсвіжіщій приклад. 12 жовтня голова Диканьської райдержадміністрації (що на Полтавщині) Володимир Шкарбань повідомив, що багато із завезених до Диканського району ртутних ламп були загорнуті у львівські газети: «За нашими підрахунками, ввезли близько фури ртутних ламп. Під час вивчення цих ламп ми побачили, що вони абсолютно різних виробників, але багато з них загорнуті саме у львівські газети. Є документи, що ці лампи транспортували в межах Львівської області, та привезли до Львова з Івано-Франківська та Чернівців. Думаємо, що їх везли до Дніпропетровської області для утилізації, але не довезли, і скинули в межах нашої області. На щастя, більша частина ламп − цілі. Розбитих − декілька штук, тобто ситуація повністю контрольована».
«Після нашого невеликого розслідування розкрився цілий ланцюжок. Після того, як Львову відмовили Дніпро, Херсон та інші міста в прийомі їхнього сміття, пан Садовий знайшов якусь схемку: він понаймав фірми-перевізники. За вивантаження однієї машини зі сміттям, як водії стверджують, платять 60 тисяч гривень. Вони їздять по Україні і шукають місце, де викинути це сміття», – повідомив представник постійної екологічної комісії Вінницької облради Валерій Скрипченко.
Він навіть стверджує, що бачив договір між Львовом і вінницькою КУП «Ековін». Ця угода начебто передбачає, що «Ековін» зобов'язується приймати львівське сміття з 1 вересня 2016 року до 1 грудня 2017 року. Інша сторона має оплатити в розмірі 14,38 грн за один кубічний метр.
«Ековін» в останній момент дав задню незрозуміло чому. Чи то вони не розрахували свої можливості, чи то «відкат» був малий, – розповідає Валерій Скрипченко. – В результаті вантажівки поїхали Віннцькою областю шукати, де їм викинути сміття, і дивним чином опинилися у Погребищі. Після того, як люди прогнали їх звідти, вони поїхали у сусідню Житомирську область, у Ружинський район. Уже там вони висипали просто в полі 7 чи 8 вантажівок. Решта поїхали на житомирську об'їзну дорогу викидати це сміття».
На Житомирщині жителі села Зарудинці в Ружинському районі, дійсно, затримали вантажівку зі львівськими номерами. Водія заскочили, коли він викидав відходи просто на дорогу. Селяни бачили чотири таких машини.
Ще 2 жовтня на території того ж таки Ружинського району поліцією було складено адмінпротокол про порушення благоустрою, а саме – забруднення території побутовими відходами.
Згідно протоколу, порушником виявилася львівська фірма, яка займається перевезеннями – таке собі товариство з обмеженою відповідальністю «Танк Транс Україна», відправником відходів – ТОВ «АВЕ Львів», яке займається збиранням і вивезенням сміття. В обох товариств з обмеженою відповідальністю ця відповідальність, вочевидь, дуже обмежена. Бо, як то кажуть, Іван киває на Петра. «Танк Транс Україна» відреагувало офіційним листом, де зазначається, що компанія була вражена новиною, що її назвали порушницею: «ТОВ «Танк Транс Україна», яке входить до складу Груп компаній T.B. Fruit, завжди турбується про навколишнє середовище. Саме тому нами було підписано договір з ТОВ «АВЕ Львів», котре займається збиранням i вивезенням сміття за межі Львова. Згідно з умовами договору, наше завдання – доставка сміття з точки А у точку Б. Під час здійснення кожної поїздки вантажівку супроводжує представник ТОВ «АВЕ Львів», який скеровує представника нашої компанії щодо маршруту і вивантаження сміття. Нас вразила новина про те, що нас прийняли за порушника, який нібито вивозить сміття на неузгоджені території. Зі свого боку хочемо повідомити, що у наші обов'язки не входить перевірка цільового призначення місця, куди ми вивозимо сміття. Нам прикро, що склалася така ситуація, і ми переглянемо співпрацю з вищевказаною компанією», – йдеться у листі.
В якості довідки. ТОВ «АВЕ Львів» створене у 2005 році. Власники – Олег Гайовишин та ТОВ «АВЕ Умвельт Україна», котре в свою чергу засноване австрійською «АВЕ Сее Холдинг» та чеською «Анделта, А.С».
Т.B. Fruit – виробник концентрованих соків, а ТОВ «Танк Транс Україна», яка входить до її складу, згідно інформації на сайті компанії, займається внутрішніми і міжнародними перевезеннями наливних вантажів автоцистернами.