Люди для тварин. Живі істоти нам не належать
Нині PETA нараховує понад 750 000 членів. Це одна з найвідоміших у світі неприбуткових організацій, які борються за права тварин. Різноманітні кампанії, проведені під егідою цього об’єднання, пропагують її основний постулат: «Тварини – не власність, яку можна їсти, одягати, використовувати для експериментів чи розваг».
PETA має на меті досягнути визнання та захисту прав усіх тварин. Залучені активісти вважають: так само як і люди, тварини відчувають біль і хочуть жити. Вони нам не належать. Тому ми не маємо права ними розпоряджатися, ані для одягу, ані для проведення наукових експериментів, ані для харчування, розваг чи будь-яких інших цілей. PETA звертає увагу широкого загалу на проблему страждання тварин і закликає до свідомого та шанобливого ставлення до них усіх: «Сьогодні світ, у якому ми живемо, дарує нам величезні можливості харчуватися, одягатися, здійснювати поступ у науці та розважатися, не вбиваючи при цьому тварин».
За більш ніж тридцятилітню історію ця організація довела, що вона є одним з найефективніших захисників та борців за покращення умов життя тварин. Такого результату було досягнуто через активну діяльність у медіа, а також завдяки нескладному рецепту: просте й привабливе гасло, залучення відомих людей до промоційних кампаній та потужний глибокий сенс повідомлення. Така суміш – відмінний засіб досягнення поставленої мети. Саме тому преса завжди залишає щедрі та схвальні відгуки про PETA. Загалом, організація провадить свою діяльність за допомогою засобів інформації та протестів, юридичних та наукових робіт, особливих ініціатив та підтримки знаменитостей.
З метою оптимізації результатів, PETA зосереджується на чотирьох основних напрямах діяльності: тваринництві, експериментах над тваринами, виробництві хутрових виробів, різних аспектах індустрії розваг. А щорічний бюджет у розмірі 17 млн. доларів дозволяє організації використовувати різноманітні засоби привернення уваги цільової аудиторії – жінок та дітей. «Наші кампанії неодмінно зорієнтовані на дітей, і так буде завжди», - заявив на FOX TV віце-президент PETA Ден Метьюз. Незважаючи на те, що діяльність організації спрямована переважно проти найбільш успішних підприємств, її вплив особливо помітний серед широкого загалу.
Дієвий лобізм РЕТА
У вересні 2000 року PETA оголосила тимчасове припинення 11-місячної кампанії проти McDonald's після того, як ця мережа закладів швидкого харчування, у свою чергу, оголосила про серію продукції, яка відповідає оновленим нормам, а також про впровадження якісно нової системи ревізій на бійнях та базах поставки худоби. У 2001 році PETA досягла схожих результатів у ході своєї діяльності проти Burger King та Wendy's. А наразі йде активна боротьба проти мережі KFC.
Сценарій усіх цих кампаній часто однаковий. Першою сходинкою стає «дружнє» звернення до дирекції вибраного підприємства, такі акції, переважно, не дають потрібного результату. Після цього йде серія публікацій у медіа різних типів, часто із залученням світових знаменитостей, таких як Кім Бесінгер чи Пол Макартні. Зокрема, свого часу кампанія проти мережі супермаркетів Safeway нараховувала понад 100 різнотипних демонстрацій у 20 країнах. Врешті-решт, Safeway погодились впровадити нові стандарти.
Цікавим є і той факт, що натхненні успіхом, організатори кампаній PETA не зупиняються перед таким гаслами, як «Ісус теж був вегетаріанцем».
На підтримку своїх ідей PETA залучає популярних людей
Помилковою була б думка про те, що амбіції PETA обмежені покращенням умов існування тварин. Йдеться також і про припинення усіх проявів експлуатації тварин людиною. Таким чином, активісти цієї організації не лише виступають проти зоопарків та кінних перегонів, але й проти будь-яких експериментів над тваринами.
Власне, саме це і є найбільш неоднозначним і водночас найбільш радикальним аспектом діяльності PETA, про що свідчать слова президента організації Інгрід Ньюкірк: «На мою думку, той факт, що всі ці експериментальні лабораторії ще досі не перетворено на купу попелу, є маленьким чудом. Якби в мене було на крихту більше відваги, я б вже тримала запалений сірник».
Серед усіх заходів PETA є чимало й таких, що відзначаються особливою оригінальністю чи дошкульністю. Зокрема, нещодавно активісти запропонували побудувати нове суспільство на Марсі. Мовляв, можливість колонізувати Марс означає новий старт, і це набуває особливої значущості у наш час, коли ми занедбали власну планету, поводячись з нашими друзями - тваринами як з предметами… Ми могли б покласти гарний початок новій ері, але тільки за умови, що ракети постачатимуть до нашого нового дому лише веганську їжу, а колоністи поважатимуть дієту, що виключає м’ясо.
З останніх кампаній РЕТА особливу увагу загалу притягує заклик не використовувати шимпанзе у кінематографі, на підтримку чого було навіть зроблено соціальний відеоролик.