"Дружня Україна" - європейська інтеграція на рівні “люди для людей”
"Європейський Простір" пропонує Вашій увазі інтерв’ю з координаторкою “Friendly Ukraine”, Вікторією Світловою.
- Вікторіє, розкажіть про напрямки ініціативи “Friendly Ukraine”
Ми хочемо інтегруватися в європейський простір незалежно від того, чи інтегрується туди Україна на політичному рівні. Це громадська ініціатива, спрямована на те, щоб, з одного боку, спонукати українців проявляти гостинність до іноземних гостей, а з іншого боку, показувати іноземцям, що є такі гостинні українці… Послуги можливі за кількома напрямками: Rooms4FREE – безкоштовне надання житла на якийсь період; 2012well.com.ua – допомога автотранспортом; розмовна допомога в ініціативі “I can help U”, де людина може стати перекладачем для туриста.
“Friendly Ukraine” – це спроба об’єднати такі ініціативи, які спочатку діяли точково, незалежно одна від одної. Участь в ініціативі відбувається на індивідуальній основі. Не обов’язково бути членом громадської організації, щоб долучитися. Можна приєднатися до якогось із наявних напрямків чи запропонувати щось своє. Наприклад, звернулася людина, яка живе в Чернівцях і запитує, чи може вона запросити іноземця до себе. Чому б і ні, якщо хтось із гостей захоче відвідати Чернівці.
www.civicua.org
Хто був ініціатором такого об’єднання, чи відомо Вам про схожий іноземний досвід?
Важко сказати, кому належала ідея з самого початку. Однак коли стало зрозуміло, що декілька груп цим займається, то виникла ідея створити «Friendly Ukraine» як громадську ініціативу і в її рамках просувати ці проекти. Щодо іноземного досвіду – це, наприклад, всесвітньовідомий сайт CouchSerfing, де люди обмінюються інформацією про безкоштовне житло. Але з українців мало хто знає про такий ресурс, тому було створено Rooms4FREE.
- Скільки активних людей сьогодні налічує команда?
Є організаційне ядро, яке займається створенням, адмініструванням цих сайтів. Я займаюся піаром наших акцій. Є волонтери, котрі можуть долучитися чи запропонувати щось своє і зараз цих людей кілька сотень, інформація постійно оновлюється. Дмитро Васильєв – ініціатор створення проекту “I can help U”, з надання перекладацької допомоги. Дмитро працює керівним партнером PR- агентства «Publicity Ukraine». Сайт Rooms4FREE створив Максим Продан, який працює в ІТ-компанії. Сайт 2012well.com.ua створив Ігор Завілинський, керівний партнер у Conference House. Я, скажімо, координатор ініціативи “Friendly Ukraine”, а моя основна робота – журналіст.
- Хто зголошується до волонтерства? Це ж не лише футбольні фанати?
Ні, зовсім необов’язково. Дехто з патріотичних міркувань, аби покращити імідж України. Дехто щоб знайти нових друзів і цікаво провести час. А хтось просто любить приймати гостей і бажає поспілкуватися з людьми з інших країн. Ті, хто бере участь у перекладацьких проектах, хочуть покращити свій розмовний рівень. Ми, до речі, плануємо поширювати цю інформацію серед студентів лінгвістичних факультетів, вишів. Здебільшого волонтерами зголошуються бути Інтернет-користувачі і тому це люди в основному молодого та середнього віку. Але коли ми проводили акцію на Майдані Незалежності і запрошували долучатися, писати символічні запрошення гостям і кульками запускати їх у небо, то побачили, що багато людей взяли б участь і навіть пенсіонери, але в них немає доступу до Інтернету. Тому зараз ми плануємо виходити з акціями на вулиці і запрошувати до ініціативи людей, які не присутні в мережі. Ми будемо їх реєструвати і з їхньої згоди розміщуватимемо інформацію про послуги.
sport-express.ua
- Чи беруть участь НУО в роботі ініціативи?
Наскільки я знаю, ніхто із засновників не є членом зареєстрованої громадської організації. Все відбувається досить швидко, спонтанно, без зайвого бюрократизму.
- Чи має ініціатива підтримку, наприклад, з боку донорських організацій?
Нас із самого початку підтримав Міжнародний фонд "Відродження", сплативши за виготовлення символіки. Ми виготовили футболки, значки, флаєри для розповсюдження. І це поки все. Зараз починають надходити пропозиції від бізнесу. Наприклад, фірма «Промобайк» запропонувала нам свої байки для однієї промоакції. Ми сподіваємося, що інші теж долучаться. Однак для такого проекту не потрібні великі гроші. Що більше людей долучиться, то масштабнішою буде ініціатива. Важливо просувати інформацію про рух передусім до українських та іноземних Інтернет-користувачів.
- Що буде з ініціативою після Євро-2012?
Це залежить від людей, від того, що відбуватиметься на цих Інтернет-майданчиках. Якщо цей рух пошириться під час Євро-2012, то він буде жити і після чемпіонату.
- А Ви особисто надали б допомогу в якому напрямі гостям Євро-2012?
Я готова надати трансферну допомогу! Маю авто і готова зустрічати в аеропорту й підвозити по місту. Я б і пожити вдома запропонувала. У мене не проти і чоловік, і дитина. Але ще всередині сім’ї це остаточно не вирішили. А щодо автомобільної допомоги це стовідсотково.