У Садового вирішили скасувати міжнародний тендер із закупівлі 100 нових автобусів для Львова

Вівторок, 6 квітня 2021, 13:34
На своїй сторінці в соцмережі «Фейсбук» Андрій Садовий повідомив, що місто не купуватиме 100 білоруських автобусів МАЗ
У Садового вирішили скасувати міжнародний тендер із закупівлі 100 нових автобусів для Львова

У Львові вирішили скасувати міжнародний тендер із закупівлі 100 автобусів великого класу за кошти кредиту Європейського інвестиційного банку – принаймні саме такий висновок випливає із допису Андрія Садового у соцмережі «Фейсбук» та повідомлення прес-служби Львівської міськради.

Андрій Садовий пояснює відмову від закупівлі білоруських автобусів політичною ситуацією в Білорусі, хоча, за його словами, саме білоруська компанія перемагає у тендері від Європейського інвестиційного банку. Отож, Львів наполягає на проведенні повторного тендеру.

«Чому переміг МАЗ? Усе просто – Білорусь підтримує свого виробника, тому МАЗ запропонував найнижчу ціну й обійшли українських конкурентів. Ми звертаємось до ЄІБ з проханням провести цей тендер повторно. Чому? Революція і розбудова демократичного суспільства – це справа білоруського народу. Але фінансувати «режим» ми не маємо права», – заявив Андрій Садовий.

Зазначимо, міський голова Львова вкотре сказав неправду, адже напряму білоруський виробник (Мінський автозавод) участь у тендері на постачання 100 автобусів великого класу для Львівського комунального АТП № 1 не брав – учасниками тендера були українські компанії – дилери білоруського виробника. За повідомленням прес-служби Львівської міськради від 17 квітня 2020 року в міжнародному тендері на постачання 100 автобусів великого класу для ЛК АТП № 1 брали участь 5 компаній – три виробники автобусів: АТ «АК «Богдан Моторс» (Україна), «Концерн «Електрон» (Україна), «Otokar» (Туреччина) та два дилери білоруського МАЗу в Україні – «УкрЄвроМаз» та «Сучасні вантажівки».

За словами Андрія Садового, місто повинне перш за все підтримувати національного виробника.

«Зрештою, в нас є українські виробники, які потребують підтримки. Якщо ми не будемо інвестувати у розвиток свого машинобудування, то як ця галузь зможе розвиватись? Останнє питання риторичне. Звертаюсь до Кабміну з проханням ввести «захисні тарифи» або мито на закупівлю громадського транспорту за кордоном. Адже його можна придбати в Україні. Прошу мерів українських міст, які зараз теж стоять перед таким вибором, обирати свого виробника», – додав міський голова.

Зазначимо, що правила проведення тендерів Європейського інвестиційного банку і так передбачають можливості надання преференцій вітчизняному виробнику, яким вважається виробник, який локалізував в Україні 30 і більше відсотків транспортного засобу. За правилами ЄІБ допускається, що ціна українського виробника-переможця тендеру була на 15% вища, а ніж у його іноземного конкурента. Проте, як виявилося, ці норми під час складання тендерної документації на закупівлю автобусів для Львівського комунального АТП № 1 не були враховані.

Зазначимо, що тендер на закупівлю 100 нових автобусів великого класу із низьким рівнем підлоги був оголошений Львівським комунальним АТП № 1 іще навесні 2020 року. Розкриття тендерних пропозицій відбулося іще 15 квітня 2020 року, проте процедура визначення переможця тендеру затягнулася майже на рік – терміни визначення переможця були продовжені до 8 квітня 2021 року.

comments powered by HyperComments