У Львові почали тестовий монтаж валідаторів для «електронного квитка» (ФОТО)
У Львові 24 березня 2021 року розпочався тестовий монтаж автоматизованої системи обліку оплати проїзду («електронний квиток» «Леокарт») на кожен тип транспортного засобу, які задіяні в пасажирських перевезеннях міста. Про це повідомили у прес-службі Львівської міськради.
«Сьогодні ми бачимо ці перші валідатори, які ми зараз встановлюємо на наші трамваї. Також валідатори до серпня будуть встановлені в тестовому режимі на певних маршрутах у трамваях, тролейбусах, автобусах. Завдання – відпрацювати сам процес, бо ця технологія, яка застосовується у Львові, ще не була застосована в Україні, це достатньо новітній продукт – спільний продукт чеської компанії «Мікроелектроніка», яка виграла тендер, і нашої львівської компанії «SoftServe». Левова частка відповідальності лягає на компанію «SoftServe».
На серпень ми можемо робити оплату електронного квитка – чи через телефон, чи кредитною карткою, а до кінця року вся система вже має бути запущена і з 1 січня нормально користуємось електронним квитком.
А якщо хтось приїхав з іншої країни чи іншого міста? Він зможе розрахуватись кредитною карткою, а також ми залишимо можливість розрахунку готівкою, тобто, водій буде мати спеціальний принтер, щоб видрукувати одноразовий квиток, але його ціна буде суттєво дорожчою.
11 млн євро це все вартує, але приємно, що кошти залишаються в хаті, бо львівська компанія «SoftServe «отримує левову частку коштів – це добре.
Валідатори встановлюють всі – приватний, комунальний транспорт. Ми зі серпня в тестовому режимі впроваджуємо е-квиток і на деяких приватних маршрутах. А вже наступного року е-квиток буде працювати повністю на всіх видах транспорту. Ми також будемо докуповувати транспорт.
Зараз ми будемо синхронізовувати систему, валідатори ми встановлюємо, дивимось, як вони сприймаються людьми. Мені цікаво також щодо антивандальності, як система буде працювати у закритому режимі поки. Одразу є питання, як контролер буде перевіряти? Контролер заходить у трамвай, вимикає всю систему, той, хто встиг зробити чек-ін, ок, а ні – тоді штраф. Ми маємо багато різних цікавинок, які будуть застосовані. Якщо ти зайшов у трамвай і протягом хвилини не активував свій е-квиток – це вже будуть твої проблеми, бо система під час перевірки буде повністю заблокована», – прокоментував мер Львова Андрій Садовий.
У ЛКП «Львівавтодор» повідомили, що загалом буде три етапи встановлення системи «електронний квиток». Перший етап охопить біля 25 одиниць громадського транспорту. На другому етапі встановлять обладнання на понад 100 одиниць транспорту, а на останньому – валідаторами обладнають увесь громадський транспорт Львова.
«Зараз ми встановили 4 комплекти на 4 трамваї. Сьогодні паралельно почала працювати команда на тролейбусному депо. Відповідно, далі роботи триватимуть на АТП-1 та із приватними маршрутами.
Загальна вартість проекту з обслуговуванням упродовж 2 років – 11,5 млн євро. В нас за графіком впровадження проекту включно до грудня, до того часу триватиме монтаж. Десь до серпня ми хочемо підготувати декілька маршрутів, для того, щоб можна було у тестовому режимі користуватись. Повноцінно система має запрацювати у січні 2022 року, згідно з контрактом.
Бувають такі моменти, коли через карантинні обмеження в нас є затримки. Так само чехи зараз говорять, що пластикові картки вони не можуть нам поставити в термін, тому що Німеччина затримує поставку по тих картках. Але загалом, все має бути у терміни», – зазначив Андрій Білий, заступник директора департаменту житлового господарства та інфраструктури. Він зазначив, що валідатори, які зараз встановлюють у транспорті, мають антивандальні корпуси.
«Формально це все зроблено для перевірки того, яким чином передається сигнал, яким чином ми можемо відстежувати, де знаходяться транспортні засоби, та того, як працює система. Наразі завантажене тестове програмне забезпечення, і воно буде ще змінюватись неодноразово. Тобто ми маємо технічно перевірити чи все правильно працює, чи немає похибок у з’єднаннях, чи передається інформація, чи зв’язується воно із серверами та чи сприймає інформацію через 4G.
Треба розуміти, що все устаткування приїжджає, вже готується промислова партія, яка буде відвантажена зі сторони чеської компанії нам ближчим часом, і буде продовжуватись встановлення систем. Паралельно тривають юридичні питання, які вимагають не менше роботи і розробка програмного забезпечення, зокрема йдеться про веб-сайт та мобільної аплікації і того, як все це буде між собою кореспондувати», – відзначив Роман Лев, заступник директора ЛКП «Львівавтодор», керівник впровадження проекту АСОП.
Наразі місто отримало перші 30 систем електронного квитка. Загалом ці 30 систем складаються зі 100 валідаторів. На першому етапі валідатори влаштували на трамваях. Наступні етапи – тролейбуси та автобуси АТП-1, а також автобуси приватних перевізників. Загалом ці тестові системи будуть встановлені на 25 одиницях громадського транспорту.
Зазначається, що встановлення системи «електронний квиток» на усі транспортні засоби триватиме до кінця 2021 року. Здача системи в експлуатацію заплановано на 13 січня 2022 року.