Депутати Львівської міськради погодили черговий кредит для ЛКП «Львівелектротранс»
Сьогодні депутати Львівської міськради віддали 57 голосів за ухвалу «Про надання місцевої гарантії Львівської міської ради у 2021 році з метою забезпечення виконання боргових зобов’язань ЛКП «Львівелектротранс» у рамках проекту «Міський громадський транспорт України». Йдеться про проведення капітального ремонту старих трамвайних вагонів із модернізацією (переобладнанням). Оціночна вартість підпроекту – до 3 млн євро.
Кошти на модернізацію трамвайних вагонів у вигляді кредиту надасть Європейський інвестиційний банк. Залучення коштів відбуватиметься шляхом підписання угод про передачу коштів позики між Міністерством інфраструктури України, Міністерством фінансів України, Львівською міською радою та ЛКП «Львівелектротранс». Відповідно до умов угод міська рада зобов’язується надати місцеві гарантії виконання боргових зобов’язань за запозиченнями.
За словами очільниці Департаменту економічного розвитку ЛМР, прийнята сьогодні депутатами Львівської міськради ухвала потрібна для наступного погодження гарантій Міністерством фінансів України, підписання угод про передачу коштів позики та реалізації підпроектів.
Зазначимо, що проект подібної ухвали уже виносився у сесійну залу Львівської міськради, проте у 2020 році вона не отримала відповідної кількості голосів.
Точного опису запланованої модернізації трамвайних вагонів «Tatra KT4SU», яку у Садового планують проводити, наразі немає. У матеріалах, які опубліковані прес-службою Львівською міськрадою фігурувала візуалізація, де було зображено фактично новий трьохсекційний трамвайний вагон із шильдиком «Електрон» на кабіні. Фактично, якщо суть модернізації відповідатиме опублікованій картинці, йтиметься про фактично новий трамвайний вагон, збудований на основі візків від старого трамвая чеського виробництва, виготовлений по типу сучасного українського трамвайного вагона К1М6 виробництва компанії «Татра-Юг», який теж складається із трьох секцій і має два високопідлогові візки. Вартість такого трамвайного вагона, де всі візки нові складала біля 1 млн. євро у кінці 2018 року.
Для того, щоб розпочати модернізацію трамвайних вагонів, ЛКП «Львівелектротранс» відповідно до процедури Європейського інвестиційного банку доведеться провести міжнародний тендер.
Наразі в Україні досвід модернізації трамваїв «Татра» чеського виробництва має київська компанія «Політехносервіс», яка виготовляла нові кузови та постачала електрообладнання для експлуатуючих підприємств Вінниці, Запоріжжя, Одеси і Харкова, які здійснювали складання вагонів власними силами. Вартість модернізації односекційного трамвайного вагона «Tatra T3» із заміною кузова і встановленням сучасної електроніки керування тяговим електроприводом складала біля 200 – 250 тисяч євро. У кінці 2020 року трамвайний вагон «TR 3100», збудований на основі візків трамвая «Tatra T3» презентувала компанія «Еталон», яка виготовила цей вагон на Чернігівському автозаводі.
Вочевидь, мер Львова і його оточення очікують, що переможцем у тендері на модернізацію трамваїв за кошти ЄІБ стане львівський концерн «Електрон», хоча не виключена участь у тендері дніпровсько-одеської компанії «Татра-Юг», яка має понад 25-річний досвід виробництва трамвайних вагонів в Україні.