Львівські автобуси-«гармошки» поки не ремонтуватимуть
На балансі Львівського комунального АТП №1 перебуває 5 двосекційних автобусів ЛАЗ А292 довжиною 18 метрів, які одночасно можуть перевозити до 150 пасажирів. Ці автобуси виготовлені у кінці 2000-х – на початку 2010-х років і активно експлуатувалися на маршрутах до листопада 2016 року, коли було запущено трамвайний маршрут на Сихів. Після цього автобуси-«гармошки» більше не випускали на лінію. За словами керівництва Льівського комунального АТП № 1 ці автобуси наразі потребують ремонту.
Депутати Львівської міської ради, особливо ті, які знаходяться в опозиції до міського голови Львова Андрія Садового, неодноразово нагадували про необхідність відновлення усіх низькопідлогових автобусів ЛАЗ, які знаходяться на балансі комунального перевізника і у першу чергу – зічленованих автобусів ЛАЗ А292.
19 серпня 2020 року Львівське комунальне АТП № 1 оголосило тендер на проведення капітального ремонту зічленованих автобусів ЛАЗ А292. Попередньо роботи по капітальному ремонту автобусів оцінили у 4 мільйони 9 тисяч 500 гривень. Свої заявки на участь у тендері компанії могли подавати до 4 вересня поточного року, а ремонт автобусів мав бути виконаний до 15 жовтня 2021 року. Нажаль, тендер на проведення капремонту автобусів-«гармошок», нажаль, не відбувся – як зазначено в оголошенні у «Прозорро» – по причині подачі менше ніж двох заявок на участь в тендері.
Вочевидь, причиною відмови компаній, що займаються ремонтом автомобілів, від участі в тендері на ремонт автобусів ЛАЗ А292 послужило те, що капітальний ремонт одного автобуса ЛК АТП № 1 в середньому оцінило у суму, трохи більшу за 800 тисяч гривень, а це не так вже й багато для такої великої і складної машини. У тендерній документації вказано, що обсяг робіт по капремонту кожного із п’яти автобусів ЛАЗ А292 різний.
Зазначимо таку деталь – після припинення роботи Львівського автобусного заводу в Україні зічленовані автобуси-«гармошки» узагалі не випускаються. Зічленовані тролейбуси «Богдан» Т901.17 виготовляє ДП «Австоскладальний завод № 1» АТ «АК «Богдан Моторс». Львівський виробник електротранспорту – концерн «Електрон» кілька років тому анонсував виготовлення двосекційних тролейбуса та автобуса, проте не представив не тільки експериментальних зразків (прототипів), але й проектів транспорту чи візуалізації.
Чи буде повторно оголошуватися тендер на проведення капремонту автобусів-«гармошок» ЛАЗ А292 наразі невідомо. На відміну від ЛК АТП № 1, інший комунальний перевізник ЛКП «Львівелектротранс» власними силами здійснює ремонт низькопідлогових тролейбусів ЛАЗ Е183, в тому числі недавно для ремонту такої техніки придбав запчастин на суму понад 2 мільйони гривень.