Львівському виробникові трамваїв кияни дали іще півтора місяці на постачання єдиного трамвая

П'ятниця, 11 вересня 2020, 15:38
Тендер на постачання 10 низькопідлогових трамваїв для КП «Київпастранс» завершився іще 4 квітня 2019 року, а ТзОВ «СНУП «Електронтранс» не спромоглося постачити у Київ навіть одного трамвая, за який навіть сплатили аванс
Львівському виробникові трамваїв кияни дали іще півтора місяці на постачання єдиного трамвая

На початку 2019 року київський комунальний перевізник провів тендер по закупівлі 10 трамвайних вагонів із низьким рівнем підлоги. Очікувана вартість закупівлі становила трохи більш ніж півмільярди гривень. Тендерна процедура відбулася у системі публічних закупівель «Прозорро», у якій розміщено відповідне оголошення із № UA-2019-01-25-000585-b.

Заявки на участь у тендері подали дві компанії «дочка» львівського ПрАТ «Концерн «Електрон» ТзОВ «СНУП «Електронтранс» і дилер російського Усть-Катавського вагонобудівного заводу ТзОВ «Торговий дім «УКВЗ-Україна», отож виходячи із вимог українського законодавства, тендерна процедура закупівлі трамваїв мала бути скасовано – заявку від компанії, яка мала постачати продукцію країни-агресора тендерний комітет мав скасувати, а можливість закупівлі в одного учасника «Прозорро» для угод такої вартості не передбачає. Проте тендерний комітет КП «Київпастранс» не звернув уваги на таку дрібницю, як участь дилера російської компанії і присудив перемогу львівському виробнику, який оцінив 10 своїх трамваїв у 497 мільйонів 962 тисячі гривень. Угода на постачання трамваїв була укладена 4 квітня 2020 року.

Проте, з огляду на фінансові проблеми, КП «Київпастранс» не змогло перерахувати ТзОВ «СНУП «Електронтранс» аванс за усі 10 трамваїв – під кінець 2019 року львівський виробник отримав аванс і йому 12 грудня 2020 рку було продовжено дію договору до 30 квітня 2020 року – компанія отримала на постачання трамвая чотири із половиною місяця, чого в більшості випадків більш ніж достатньо для виробництва одного серійного вагону (перед тим «Електронтранс» виготовив 10 вагонів такої ж моделі для Києва).

Але, львівському виробникові виявилося замало 4,5 місяців для виробництва одного трамвая, затримку він, вочевидь, аргументував коронавірусною пандемією і запровадженим «жорстким» карантином. Отож, КП «Київпастранс» пішов на зустріч українському товаровиробникові і термін договору на постачання одного трамвая було продовжено до 31 липня 2020 року, тобто іще на 3 місяці. Але і цього терміну виявилося замало – 29 липня 2020 року іще раз вносяться зміни до договору на постачання трамваїв, відповідно кінцева дата – останній день літа – 31 серпня 2020 року…

Як ви думаєте, встиг львівський виробник електротранспорту доставити один трамвай у Київ? Як виявилося – ні. Отож, між КП «Київпастранс» та ТзОВ «СНУП «Електронтранс» в черговий раз було укладено додатковий договір і тепер новий трамвай «Електрон» Т5В64 має з’явитися в одній із філій КП «Київпастранс» до 20 жовтня 2020 року,  тобто практично за 18 місяців від дати укладання початкового договору 4 квітня 2019 року.

Усі деталі, пов’язані із тендером і подальшим продовженням термінів постачання трамвая можна дізнатися із оголошення в системі публічних закупівель «Прозорро».

Зауважимо, що із логічних міркувань КП «Київпастранс» могло б розірвати укладений договір із непунктуальним постачальником. Юридичних підстав для такого рішення чимало, в тому числі і через те, Північний офіс Державної аудиторської служби України вважає, що при проведенні тендерної процедури закупівлі трамваїв виникли порушення, які не усунуто. Проте комунальне підприємство (тобто підприємство, яке належить громаді Києва) і далі у збиток собі продовжує «підтримку вітчизняного виробника».

Зазначимо, що КП «Київпастранс» загалом замовляв 30 нових трамваїв. На одному із тендерів переміг інший український виробник трамваїв – одесько-дніпровське ТзОВ «Татра-Юг». Ситуація тут складалася діаметрально протилежно – виробник сумлінно виконав тендерні умови і умови договору і постачив КП «Київпастранс» сучасний трьохсекційний трамвай К1М6. Цей трамвай виїхав на маршрути, проте у КП «Київпастранс» «забули» за нього повністю розрахуватися. Отож, керівництву «Татра-Юг» під час візиту Президента України Володимира Зеленського на «Південмаш» довелося просити Гаранта про те, щоб він нагадав меру Києва Віталію Кличко про те, що необхідно повністю розрахуватися за трамвай, який уже було введено в експлуатацію.

Зазначимо також, що на початку липня 2020 року «Концерн «Електрон» обіцяв презентувати нову розробку – тролейбус із автономним ходом. Про те ця презентація так і не відбулася.

comments powered by HyperComments