У транспортні проєкти Садового і «Електрону» не вірять навіть львівські урбаністи

П'ятниця, 11 вересня 2020, 09:25
Громадська організація «Зручне місто» на своїй сторінці в «Фейсбуку» вельми скептично оцінила перспективи підписаного учора меморандуму про закупівлю для Львова 250 електробусів «Електрон»
У транспортні проєкти Садового і «Електрону» не вірять навіть львівські урбаністи

Учора прес-служба Львівської міської ради, а потім і усі ЗМІ пов’язані із Андрієм Садовим, розтиражували новину  про підписання меморандуму, в якому йдеться про закупівлю для Львова 250 нових електробусів виробництва «Концерну «Електрон», 50 із яких має закупити місто, а 200 – приватні перевізники. Це і зрозуміло – вирішення транспортних проблем, це той коник, на якому Андрій Садовий, на його думку, скаче до чергової перемоги на мерських виборах.

У передвиборчому пориві піарщики Садового не помітили, що цей меморандум, як мінімум, віддає протекціоналізом та лобізмом, адже міська влада, яка теж є учасником меморандуму, вказує не тільки який саме транспорт закуповувати (електричні автобуси), але і у якого саме виробника. А такі речі не мають нічого спільного а ні із ринковою економікою, а ні із конкурентною боротьбою.

Так само піарщики Садового і концерну «Електрон» не захотіли звернути увагу на те, що виробник далеко не пунктуальний у виконанні взятих на себе обов’язків по постачанню електротранспорту: кияни ось уже майже півроку очікують від «дочки» «Концерну «Електрон» – ТзОВ «СНУП «Електронтранс» постачання одного п’ятисекційного трамвая «Електрон» Т5В64, за який уже внесли аванс. А у Львові ЛКП «Львівелектротранс», яке за кошти кредиту ЄБРР іще у лютому 2019 року підписало контракт із консорціумом «Концерну «Електрон» та ТзОВ «СНУП «Електронтранс», який передбачав постачання 50 тролейбусів протягом 44 тижнів, досі постачило тільки 40, а не 50 машин. Коли підписувався черговий контракт на постачання трамваїв, тролейбуси, які уже давно мали бути в тролейбусному депо та возити людей, виявилися за спинами підписантів. Для уважних спостерігачів уже очевидно – шило вилізло із мішка – у львівського виробника електротранспорту серйозні проблеми. Принаймні із вчасним постачанням техніки замовникам.

Отож, реалістичність підписаного меморандуму взяли під сумнів навіть урбаністи із ГО «Зручне місто». Відповідний пост вони розмістили на фейсбук-сторінці своєї організації.

«Сьогодні оголосили про те, що у Львові буде закуплено 250 нових електробусів виробництва «Електрон». Планується замінити ними старі маленькі жовті «Еталони» і «Богдан». І ще навіть обіцяють кондиціонери! Електробус це буде нова розробка, де навіть кузов буде відрізнятися від стандартного 12-метрового електронівського. Начебто задля економії кузов укоротять до 10,2 м.

При цьому, 50 одиниць начебто має придбати «Львівелектротранс», а ще 200 приватні перевізники. Намір закупити електробус має концерн приватних перевізників «Екопастранс». Концерн «Екопастранс» зареєстрували у серпні цього року. Це об’єднання трьох приватних перевізників Львова – «Міра і К», «Фіакр Львів» і «АТП-14630».

І тут виникає низка питань.

? Яким чином і за які кошти приватні перевізники здійснять таку дорогу купівлю, якщо вони роками скаржились на збитковість і не оновлювали рухомий склад?

? Скільки часу займе розробка нової машини в новому кузові? В заявлені 8 місяців до випуску першого екземпляру ми не віримо. «Електрон» ще має поставити продукцію для Львова і вже вп'яте переніс термін поставки одного трамвая для Києва, а ще Ужгород. На хлопський розум виготовлення електробусів в вони можуть почати хіба з 2022 року і закінчити десь за роки півтора з усіма тестуваннями і сертифікаціями, а виготовити партію в 250 штук займе що років 5, якщо встигатимуть робити по 50 одиниць на рік.

? Яким боком тут виліз «Львівелектротранс» і чому він раптом вирішив здійснювати якісь закупівлі рухомого складу, якщо що такої закупівлі не було в жодних планах підприємства та міста, які були оголошені раніше.

? Чому зараз йде розмова про закупівлю електробусів, якщо поки що досвід експлуатації одного екземпляра у Львові не довів своєї ефективності? Більше того, повідомляють про його частий вихід з ладу.

? Чи буде у зв'язку з цим скасовано анонсовано раніше закупівлю тролейбусів з автономним ходом?

Звичайно на всі ці питання можна було дати одну просту і логічну відповідь. Але наші підписники кмітливі і ви самі цю відповідь знаєте».
 

comments powered by HyperComments