Керівник Управління транспорту міста Львова хоче створити «чорний список» проектантів
Керівник управління транспорту Департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради Орест Олеськів планує ініціювати «чорний список» проектантів, які, за його словами, «недобросовісно виконують свою роботу і не аналізують дорожню ситуацію, щоб заборонити їм виконувати будь які проекти для Львова». Про це сам пан Орест написав на своїй сторінці в соціальній мережі «Фейсбук», повідомляє «Гал-інфо».
За словами Олекськіва, останнім часом, кожне реалізоване у Львові інфраструктурне рішення викликає жвавий інтерес і породжує дискусію. Не виключенням стало встановлення гумових стовпців-делініаторів на перехресті вул. Личаківська – Пасічна, про яке писала «Справжня Варта». За словами очільника Управління транспорту, першопричиною встановлення червоно-білих стовпців стало звернення депутата Львівської міської ради Петра Адамика (представляє «Блок Петра Порошенка – Солідарність»). Це зверненя було подано у грудні 2019 року і розглянуто Міською комісією з безпеки дорожнього руху (МКБДР) 29 січня поточного року.
Керівник транспортного управління зазначає, що після того як МКБДР прийняла рішення про встановлення стовпців, Личаківська районна адміністрація (?) повинна була встановити розділювальні стовпці. Але проектант не врахував габарити необхідні для повороту великих 12-метрових автобусів та іншого габаритного транспорту.
«Побачивши проблему, я з фахівцями негайно виїхав на місце. Спільно прийняли оперативне рішення демонтувати 11 стовпців, що заважали здійснювати поворот великогабаритному транспорту. Решта стовпців, що залишились, повинні виконувати свою функцію і не давати порушувати водіям рядність на перехресті», – заявив Орест Олеськів. Він зазначив, що більшість стовпців залишаються на місці, демонтовані будуть в резерві для заміни пошкоджених. Демонтаж «зайвих» стовпців нічого не коштував.
«Також зі свого боку на наступному КБДР я ініціюю створення «чорного списку» проектантів, які недобросовісно виконують свою роботу і не аналізують дорожню ситуацію, щоб заборонити їм виконувати будь які проекти для Львова», – зазначає Орест Олеськів.
А тепер два цікаві моменти в цій історії: Перший: вулицю Личаківську не так давно реконструювали. Замовником реконструкції вулиці було ЛКП «Львівавтодор», яке на момент завершення реконструкції очолював Роман Познанський. Реконструкція фінансувалася за кошти кредиту Європейського банку реконструкції та розвитку, підрядником виступала турецька компанія «Онур». Більше того, ухвалою Львівської міської ради було передбачено передання ділянки вулиці Личаківської, яку реконструювали за кошти кредиту ЄБРР, на баланс ЛКП «Львівавтодор». Чому ж стовпці встановлювали за кошти Личаківської районної адміністрації, а не ЛКП «Львівавтодор», яке мало б відповідати за експлуатаційне утримання цієї вулиці?
Другий: сам Орест Ігорович Олеськів, який очолює Управління транспорту ЛМР паралельно на громадських засадах є помічником-консультантом депутата ЛМР Олега Едвардовича Шміда («Самопоміч»). Пан Олег Шмід є не тільки радником мера із питань інфраструктури, але і очільником проектної організації ЛКП «Інститут просторового розвитку», яка займається в тому числі і проектуванням реконструкцій вулиць і доріг. Отож, є питання – чи не стане створення паном Олеськівим «чорного списку» проектантів звичайним лобіюванням інтересів згаданого ЛКП. До речі, в цьому плані маємо зазначити, що інший радник міського голови Львова – Ярослав Грибальський, який представляє інтереси людей з інвалідністю, звинуватив проектувальників реконструкції площі Двірцевої (проект розробляло саме ЛКП «Інститут просторового розвитку») не тільки у ігноруванні інтересів мало мобільних, але і в прямому порушенні деяких вимог Державних будівельних норм.