Капітальний ремонт ділянки вулиці Пекарської у Львові «Львівавтодор» попередньо оцінив у майже у 135 мільйони гривень (Розслідування)

Субота, 4 липня 2020, 12:06
Проект реконструкції ділянки вулиці Пекарської від вулиці Тершаківців до вулиці Мечникова та вулиці Шімзерів розробляло ЛКП «Інститут просторового розвитку». Якщо вірити картам «Google», довжина ділянок, які підлягають реконструкції, складає лише біля 1100 метрів.
Капітальний ремонт ділянки вулиці Пекарської у Львові «Львівавтодор» попередньо оцінив у майже у 135 мільйони гривень (Розслідування)

ЛКП «Львівавтодор» 25 червня 2020 року в системі публічних закупівель «Прозорро» оголосило тендер на проведення капітального ремонту вулиці Пекарської (від вулиці Тершаківців до вулиці І. Мечникова) та вул. Шімзерів. За державним класифікатором ці роботи позначені як ДК 021:2015 45000000-7 «Будівельні роботи та поточний ремонт». Заявки на участь у тендері потенційні підрядники можуть подавати до 10 липня 2020 року, а електронний аукціон, який і визначить переможця тендеру, буде проведений 13 липня 2020 року – як бачимо у ЛКП «Львівавтодор» вирішили часу не гаяти і провести тендерну процедуру якомога швидше… Завершити проведення капремонту ділянки вулиці Мечникова та вулиці Шімзерів ЛКП «Львівавтодорр» запланував до 31 жовтня 2021 року.

Провести тендер швидше в ЛКП «Львівавтодор» вирішили навіть при тому, що очікувана вартість закупівлі робіт із капремонту ділянки вулиці Пекарської та вулиці Шімзерів – 134 мільйони 923 тисячі 670 гривень. Якщо цю суму перевести в євро за актуальним курсом, то виходить що ремонт ділянки відносно вузької вулиці без інтенсивного руху транспорту (по Пекарській не їздить навіть жодна маршрутка) оцінили у 4 мільйони 504 тисячі 964 євро… Ми заміряли довжину ділянок вулиць, що підлягають капітальному ремонту, за картами «Google» і визначили, що їх довжина складає усього біля 1100 метрів. Отож ремонт неширокої вулички ЛКП «Львівавтодор» оцінив близько 4 мільйонів євро за один кілометр… Ну як Вам?

Вартістю капремонту вулиці Пекарської уже обурився народний депутат від Львівщини, колишній голова Львівської обласної державної адміністрації і колишній перший заступник міського голови Львова Олег Синютка. Про це він написав на своїй сторінці в соціальній мережі «Фейсбук».

 

Капремонт відносно вузької вулиці по ціні 4 мільйони євро за один кілометр це не остання особливість тендеру на капремонт вулиці Пекарської – ЛКП «Львівавтодор»… готове платити підряднику аванс. Формулювання, записане в оголошенні про тендерну закупівлю в «Прозорро» дуже цікаве: «Замовник має право, але не зобов’язаний перерахувати Підряднику аванс (попередню оплату) на придбання необхідних матеріалів та на виконання робіт до 30% вартості річного обсягу робіт на підставі рахунку-фактури протягом 30 (тридцяти) робочих днів. Зарахування авансу здійснюється на підставі актів виконаних робіт (ф. КБ - 2в, ф. КБ - 3) протягом 90 (дев’яноста) календарних днів з дати перерахування авансу, але не пізніше 25.12.2020 року, в іншому випадку Підрядник повертає кошти на рахунок Замовника. Такий аванс може бути наданий Підряднику лише за наявності бюджетного фінансування. Замовник не здійснює Підряднику попередню оплату згідно до умов даного пункту у разі виявлення порушень з боку Підрядника умов договорів підряду щодо повернення попередньої оплати, зобов’язання по яких були зареєстровані після 01.01.2020 року». Як Вам? 

А як же з’явилася очікувана вартість робіт із капітального ремонту вулиці Пекарської, яка фігурує в тендерній документації? – спитає у нас допитливий читач – Невже керівництво ЛКП «Львівавтодор» дозволяє собі взяти вартість ремонту «зі стелі» і вписати її у тендерну документацію?

Звичайно, що ні. Очікувана вартість закупівлі робіт із капремонту вулиці визначена на основі розробленої проектно-кошторисної документації. Хто і коли розробляв цю проектну документацію можна легко визначити за допомогою тієї ж системи публічних закупівель «Прозорро».

Ввівши в пошуковому запиті системи «Прозорро» слова «ремонт», «Пекарської», «Шімзерів» ми знайшли оголошення про укладання договору від 6 листопада 2019 року між ЛКП «Львівавтодор» і ЛКП «Інститут просторового розвитку» «Виконання проектно-вишуковувальних робіт об’єкта «Капітальний ремонт вулиці Пекарської (від вул. Тершаковців до вулиці І. Мечникова), вул. Шимзерів у Львові». Закупівля цих послуг, ясна річ, проводилася без процедури відкритого тендеру («Свій до свого по своє»). За розробку проектно-кошторисної документації комунальному «Інституту просторового розвитку» заплатили 1 мільйон 255 тисяч 430 гривень і 11 копійок. Отож, вартість проектно-кошторисної документації в розрахунку на 1 метр вулиць, які запланували відремонтувати, склала … 1141,3 грн…

Щодо ЛКП «Інститут просторового розвитку», то це комунальне підприємство із ідентифікаційним кодом юридичної особи 30051908 має юридичну адресу у Львові на вулиці Смольського, 4. Цікаво, що таку саму назву – «Інститут просторового розвитку» має іще кілька юридичних осіб, які зареєстровані у Києві (громадська організація і ТзОВ - за одною тою самою адресою) та у Бердянську. Очолює львівське КП «Інститут просторового розвитку» Олег Едвардович Шмід – депутат Львівської міської ради від промерської партії «Самопоміч», позаштатний радник міського голови і … колишній працівник ЛКП «Львівавтодор»!

Але це далеко не все! Виявилося, що після укладання основного договору на розробку проектно-кошторисної документації по капремонту вулиці Пекарської та вулиці Шімзерів, ЛКП «Інститут просторового розвитку» заключило іще 3 договори, зв’язаних із виконанням цих робіт. Отож:

18 листопада 2019 року в системі «Прозорро» публікується оголошення про закупівлю послуг, які названі «Послуги з інженерного проектування. розробка розділу проектно-кошторисної документації по об’єкту: Капітальний ремонт вул. Пекарської (від вул. Тершаківців до вул. І.Мечнікова), вул. Шімзерів в м. Львові. Розділ Зовнішнє водопостачання та каналізація. Джерело фінансування: Власний бюджет(кошти від господарської діяльності підприємства)». Очікувана ціна закупівлі – 450 тисяч гривен. Як контактна особа вказаний керівник ЛКП «Інститут просторового розвитку» Олег Едвардрович Шмід. Договір на виконання згаданих послуг було укладено 18 листопада 2019 року із ТзОВ «СТОА» (ідентифікаційний код юридичної особи 40810202). Вартість договору склала 398 тисяч 193 гривні 49 копійок. За Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ми довідалися, що це ТзОВ зареєстроване у Львові за адресою вулиця Д. Яворницького, 1 кв. 3.Статутний фонд ТзОВ «СТОА» складає 20 тисяч гривень, єдиним засновником і керівником підприємства є Горнічковський Олег Богданович. ТзОВ «СТОА» зареєстровано 6 вересня 2016 року.

Того ж 18 листопада 2019 року в системі «Прозорро» з’являється іще одне оголошення – про закупівлю послуги «Послуги з інженерного проектування. Розробка розділів проектно-кошторисної документації по об’єкту: «Капітальний ремонт вул. Пекарської (від вул. Тершаківців до вул. І.Мечнікова), вул. Шімзерів в м. Львові.» Розділи Газопостачання, Електропостачання, Теплопостачання, Мережі зв'язку. (Стадія Робочий проект). Джерело фінансування: Власний бюджет(кошти від господарської діяльності підприємства)». Контактною особою знову ж таки виступає керівник ЛКП «ІПР» Олег Шмід. Очікувана вартість закупівлі складає 150 тисяч гривень. Договір про виконання розділу проекту укладаються … із фізичною особою-підприємцем Пастущаком Олегом Ярославовичем. Сума договору 134 тисячі 322 гривні 40 копійок. Знову ж таки, ми встановили за Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що Пастущак Олег Ярославович набув статусу ФОПа 10 лютого 2015 року.

Останній, третій, договір зв’язаний із проектуванням капітального ремонту вулиці Пекарської, керівник ЛКП «Інститут просторового розвитку» підписує 20 листопада 2019 року. Послуги, які в системі «Прозорро» описані як «Послуги з інженерного проектування. Розробка розділів проектно-кошторисної документації по об’єкту: «Капітальний ремонт вул. Пекарської (від вул. Тершаківців до вул. І. Мечнікова), вул. Шімзерів в м. Львові» Розділи Дорожня частина (основні архітектурно-планувальні рішення та заходи з безпеки руху), світлофорні об’єкти (ТЕП, організація руху, плани координації) Власний бюджет(кошти від господарської діяльності підприємства)», мають очікувану вартість закупівлі 100 тисяч гривень. Договір, знову ж таки, укладається із фізичною особою-підприємцем Могилою Ігорем Андрійовичем (ідентифікаційний код 3242101895). Сума договору – 70 тисяч гривень.

Люди, які цікавляться транспортом і інфраструктурою у Львові, знайомі із Ігорем Андрійовичем Могилою. Він, зокрема, запам’ятався зміною нумерації тролейбусних маршрутів та частковою зміною трас трамвайних маршрутів у Львові. На той час він займав посаду начальника відділу розвитку ЛКП «Львівелектротранс».

Ми, традиційно, перевірили данні, щодо ФОП Могили І.А. у Єдиному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Виявилося, що статус ФОПа Ігор Андрійович отримав 26 червня 2018 року, коли відбулася державна реєстрація. Як ФОП Могила І.А. зареєстрований у Львові за адресою вул. Володимира Великого, 71/55.

Переглянувши електронні декларації Ігора Андрійовича Могили з’ясувалося кілька цікавих деталей: в декларації, поданій 27 вересня 2019 року при звільненні із ЛКП «Львівелектротранс» він вказав, що є членом ГО «Українська асоціація аудиторів безпеки автомобільних доріг», але «забув» вказати, що є фізичною особою-підприємцем, хоча набув такого статусу іще 26 червня 2018 року. Паралельно із роботою у ЛКП «Львівелектротранс», Ігор Андрійович працював також у ЛКП «Львівавтодор» та НУ «Львівська політехніка». Іще одна декларація, яку Ігор Андрійович Могила подавав за результатами 2016 року, показує, що він не вперше співпрацює із ЛКП «Інститут просторового розвитку» і його керівником Олегом Едвардовичем Шмідом, адже Могила отримав від ЛКП «ІПР» 51350 гривень в якості «гонорарів та інших виплат згідно із цивільно-правовими правочинами». В декларації Ігоря Могили за 2017 рік ЛКП «Інститут просторового розвитку» уже вказаний як основне місце роботи, де він отримував доходи…

Що маємо в сухому підсумку?

1. Астрономічну вартість реконструкції немагістральної ділянки вулиць Пекарської і Шімзерів за 4,5 мільйони євро. На цих вуличках відсутній рух трамваїв, вони узагалі є односторонніми… Для порівняння – реконструкція вулиці Замарстинівської із повною заміною трамвайної інфраструктури обійшлася ЛКП «Львівавтодор», згідно договору, укладеного 28 вересня 2017 року, в 90 мільйонів 110  тисяч 686,8 гривень… За тодішнім курсом Нацбанку України згадана сума при переводі в євро становила біля 2 мільйонів 900 тисяч євро. Реконструкція Замарстинівської, нагадаємо, передбачала заміну колектора, крім того там були проблеми із грунтами…

2. Проект розробляло комунальне проектне підприємство, яке не змогло виконати основні розділи проекту капремонту вулиці Пекарської власними силами (вочевидь, через брак кваліфікованих працівників у штаті), отож передала виготовлення цих розділів «на сторону». Отож виникає питання – чи не доцільніше було б замовити розробку проекту в компанії, яка має відповідний досвід проектування і відповідний кадровий потенціал, щоб виконати всі роботи по розробці проекту ремонту вулиці власними силами? Із розміщеної в «Прозорро» інформації про договори, зв’язані із розробкою проекту реконструкції вулиці Пекарської і Шімзерів, ввижається на те, що комунальний «Інститут просторового розвитку» схожий на банальну прокладку, яка спочатку отримує кошти від іншого комунального підприємства, а потім передоручає виготовлення частин проекту приватній компанії і фізичним особам-підприємцям.

3. Як виявилося, при передачі «на сторону», один із договорів було укладено із особою, яка працювала як в штаті замовника проекту капремонту вулиці Пекарської (тобто ЛКП «Львівавтодор»), так і в штаті підприємства-проектанта – ЛКП «Інститут просторового розвитку». У Європі, на яку рівняються на словах чиновники Львівської міської ради, наявність таких зв’язків уже б викликало певну підозру…

 Ми не робимо жодних висновків, просто перелічуємо факти. Завершимо цей матеріал цитатою із посту Олега Синютки: «Думав, що ремонт вулиці Степана Бандери довжиною 1.2 км за 260 млн буде вершиною корупції, а виявляється, що міська влада живе за принципом: вкрадемо вже, а після нас хоч потоп...».

comments powered by HyperComments