«Електрон» іще не завершив постачання тролейбусів, які у нього купив Львів два роки тому
Більше ніж два роки тому – 18 лютого 2018 року між ЛКП «Львівелектротранс» та консорціумом в складі ПрАТ «Концерн «Електрон» і його дочірньої структури ТзОВ «СНУП «Електронтранс» був підписаний договір на постачання 50 нових тролейбусів, про що повідомляла прес-служба Львівської міської ради. Закупівля нових тролейбусів для ЛКП «Львівелектротранс» здійснювалася за кошти кредиту Європейського банку реконструкції та розвитку. Півсотні нових тролейбусів (без функції автономного ходу, але із кондиціонерами) разом із додатковим обладнанням, запчастинами і супровідними послугами обійшлися ЛКП «Львівелектротранс» у майже 11 млн. евро.
Коментуючи підписання контракту про закупівлю 50 нових тролейбусів для ЛКП «Львівелектротранс», представниця підприємства, керівниця реалізації проектів міжнародних фінансових організацій Ірина Іванишин заявила, що перші 10 тролейбусів «Львівелектротранс» від місцевого виробника мав отримати протягом півроку від дати підписання контракту, а загальна тривалість контракту – 44 тижні від дати отримання авансового платежу.
Як свідчать дані сайту «Міський електротранспорт», зараз на балансі ЛКП «Львівелектротранс» перебуває загалом 50 тролейбусів виробництва концерну «Електрон»: дві машини моделі Т191.01 (із російською силовою електронікою «Чергос») та 48 машин моделі Т191.02 (із польською силовою електронікою «Еніка»). Із цих машин 10 були постачані на «Львівелектротранс» у 2014 – 16 роках, зокрема 1 тролейбус 2014 року випуску, 4 тролейбуси 2015 року випуску і 5 тролейбусів – 2016 року випуску. Таким чином, станом на початок липня від виробника до ЛКП «Львівелектротранс» надійшло тільки 40 тролейбусів, а не 50. Минулого року керівництво ЛКП «Львівелектротранс» заявляло, що постачання всіх 50 нових тролейбусів буде завершене навесні 2020 року, але, як бачимо, цього так і не сталося.
Зауважимо, що на балансі ЛКП «Львівелектротранс» зараз перебуває 111 тролейбусів, проте на лінію виїздить (і то не щодня) тільки 69 «рогатих». Значна частина із тих 40 тролейбусів, які тривалий час простоюють в депо, знаходиться в справному стані – вони курсували на маршрутах до приходу нових тролейбусів «Електрон». Причина простою електротранспорту – дефіцит водіїв – не дивлячись на бравурні заяви керівників транспортної галузі Львова цю проблему не вдається вирішити ось уже протягом кількох років.
Як вчора повідомляла «Справжня Варта», керівник ПрАТ «Концерн «Електрон» Юрій Бубес заявив про розробку на підприємстві тролейбуса із автономним ходом. На даний момент, щоправда, цей тролейбус іще не існує в металі – його зберуть протягом двох місяців.