У Львові 30 років не змінювали правила експлуатації електротранспорту
"Нажаль, мушу констатувати, що різні нормативні акти, які регулюють роботу міського електротранспорту, проектування, будівництво та експлуатацію його інфраструктури, часто суперечать один одному.
Яскравий приклад - це неправильне облаштування посадкових платформ на трамвайних зупинках Львова. Жодна із сторін не хоче визнати своєї помилки, адже у різних нормативних документах зазначено різні норми облаштування зупинок. І хоча проблема є очевидною, замість її виправлення чиновники шукають нормативні акти, які виправдовують проектні помилки. У результаті цього модернізовані трамваї із Німеччини не можуть курсувати на низці маршрутів - на них випускають старі, вкрай зношені львівські вагони.
З огляду на такі проблеми, які існують з нормативно-правовою базою в галузі міського електротранспорту, звертаюся до Міністра інфраструктури України із проханням ініціювати оновлення низки важливих документів, які стосуються роботи трамвая і тролейбуса.
1. Прошу розробити і прийняти новий документ "Правила експлуатації міського наземного електротранспорту", який замінив би "Правила експлуатації трамвая і тролейбуса", які прийняті іще 23 роки тому.
2. Прошу оновити Державні будівельні норми ДБН В.2.3-18:2007 "Споруди транспорту. Трамвайні і тролейбусні лінії. Загальні вимоги до проектування" - в цей документ прошу внести правки, які забезпечили б впровадження нових технологій у колійному будівництві та облаштуванні контактних мереж, а також положення, щодо проектування зарядних станцій нових видів електротранспорту - електробусів і тролейбусів із автономним ходом.
3. Пропоную оновити документ, який регламентує експлуатацію електротранспорту на маршрутах із важкими умовами руху - це дуже актуально для Львова, де є значні підйоми і спуски;
4. Пропоную розробити і прийняти нові галузеві будівельні норми, які б регламентували розміщення і обладання зупинок електротранспорту відповідно до європейських практик і в той же час забезпечували повноцінну експлуатацію всіх моделей електротранспорту, які сертифіковано в Україні;
5. Необхідно переглянути майже 30-річний документ, який регламентує технічне обслуговування і ремонт електротранспорту - з моменту прийняття діючого документу електротранспорт сильно змінився, особливо його електронна частина;
6. Прошу врегулювати питання контролю і моніторингу за станом міського електротранспорту і його інфраструктури, зокрема пропоную ДП "Київська державна технічна інспекція міського електротранспорту", яка проводить щорічні технічні огляди, включити до складу "Укртрансбезпеки". Також прошу посилити відповідальність за порушення правил і норм експлуатації міського електротранспорту - вважаю, що за такі речі мають нести відповідальність не тільки керівники транспортних підприємств, але і місцеві органи виконавчої влади, які не забезпечують відповідне фінансування", - вимагає депутат Ігор Зінкевич.