Тролейбуси Порошенка дешевші за львівські "Електрони"

Четвер, 5 вересня 2019, 01:10
Хоча й всього на 40 000 євро.
Тролейбуси Порошенка дешевші за львівські "Електрони"

Один новий тролейбус "Богдан" Т701.17 може обійтися Луцьку майже на 40 тисяч евро дешевше, ніж практично аналогічний тролейбус "Електрон" Т191 для Львова.

Такі висновки можна зробити із тендеру, який за кошти Европейського інвестиціного банку проводить КП "Луцьке підприємство електротранспорту". Розкриття тендерних пропозицій відбулося 2 вересня.

Як повідомляє "Волинь post", в тендері на постачання 30 тролейбусів для Луцька беруть дві компанії: це консорціум білоруського "Бєлкомунмашу" і його дилера "БКМ-Україна" та ДП "Автоскладальний завод № 1" української корпорації "Богдан Моторс".

Ціни (без ПДВ) на 30 тролейбусів такі:

  • "Богдан Моторс" - 4 млн. 522 тис. 737,83 євро;
  • "Бєлкомунмаш" + "БКМ-Україна" - 5 млн. 258 тис. 448 евро.

Колишній помічник директора «Львівелектротрансу» Антон Лягушкін вважає недоцільним те, що Львів погодилися платити по 220 тис. євро за один тролейбус.

"Отож, один тролейбус без ПДВ у "Богдана" вартуватиме 150 758 евро, а у БКМа - 175 282 євро. Якщо врахувати ПДВ (20%) то ціна українського тролейбуса складе 180 909,6 євро. Йдеться, очевидно, про тролейбус "Богдан Т701.17", який практично за усіма параметрами тожний тролейбусу "Електрон" Т191 львівського виробництва.

Нагадаю, що навесні цього року ЛКП "Львівелектротранс" підписало договір на постачання 50 тролейбусів "Електрон" Т191 за ціною в 11 млн. евро. Тобто один тролейбус обходиться Львову за цим договором в 220 тис. евро. Тобто на 39 100 евро дорожче, а ніж аналогічну машину пропонують Луцьку.

Я абсолютно не маю претензій до львівського виробника тролейбусів - концерну "Електрон" - мета кожного приватного підприємства - отримання прибутку. Менеджмент підприємства має дбати в першу чергу про інтереси своїх акціонерів, а не міста Львова.

Проте є питання до тих осіб, які займалися проведенням тендеру на постачання тролейбусів і визначали очікувану вартість закупівлі, на яку власне і орієнтується виробник. Ці люди мали б пояснити, чому вони погодилися платити по 220 тис. євро за один тролейбус, якщо Харкову по аналогічному контракту вдалося купити 57 тролейбусів із невеликим автономним ходом за 11,5 млн. євро, тобто по 201,75 тис. євро за "рогатий". В обох випадках виробник вітчизняний...І я не бачу сенсу на пустому місці дарувати навіть місцевому виробнику по 18250 євро на кожному тролейбусі.

Думаю, оці закупівлі за кошти кредитів ЕБРР та ЕІБ мають стати об'єктом ретельного вивчення зі сторони опозиційних депутатів Львівської міської ради. Справа в тому, що по кредиту місто має іще й виплачувати відсотки. Вони, здавалося б, низькі - 5% в рік. Але якщо взяти 10-річний період виплати, то виходить чимала сума. Для прикладу, різниця в ціні 18250 євро львівського і харківського тролейбуса конвертується уже в 27 375 євро із бюджету... За таку суму, нагадаю, можна купити вживаний трамвай.

Висновки робіть самі. В першу чергу - про професіоналізм тих, хто займався тендером на 50 тролейбусів, вів переговори із виробником і т.п. Скажу, що в Україні є два виробники силової електроніки для тролейбусів - Запорізький електроапаратний завод і ТзОВ "Політехносервіс". "Електрон" же використовував раніше дорожчу польську електроніку "Еніка". Застосування української електроніки могло не тільки здешевити тролейбуси, але і залишити більше коштів саме в Україні. Все це, при бажанні, можна було прописати у тендерних умовах, адже Івано-Франківському КП "Електроавтотранс" вдалося домовитися про використанні в білоруських тролейбусах українських тягових електродвигунів.", - каже Антон Лягушкін.

comments powered by HyperComments