На ліквідацію найбільшої екологічної катастрофи Львівщини немає грошей
Наслідки обвалу у шахтах "Полімінералу", який виник у вересні 2017 року, дотепер не можуть ліквідувати через брак коштів. Зараз стан провалля лише моніторять науковці, а про будівництво обіцяної об’їзної дороги взагалі не йдеться. Проблему обговорювали у Львівській ОДА, пише Status Quo.
Як розповів очільник Держекоінспекції Львівщини Микола Маланич, за самим проваллям та довколишніми територіями стежать науковці. Вони слідкують за всіма змінами, які відбуваються з породою. Втім посадовець зауважив, що екоінспекція може лише контролювати ситуацію зі стебницьким проваллям, але аж ніяк не ліквідувати всі його наслідки.
"Ця проблема не Держекоінспекції чи департаменту екології ЛОДА. Відповідно до договорів усі повноваження щодо утримання лежать на Фонді держмайна України. Він своєю чергою як розпорядник підписав угоду, яка чітко передбачає виконання всіх заходів. Ми ж могли лише здійснювати контроль і нагляд, максимум – моніторинг", – зауважив Микола Маланич.
На його думку, відповідальність за ліквідацію провалля під Стебником має нести саме підприємство "Полімінерал" та Фонд держмайна, а не Держекоінспекція Львівщини.
"Але найбільша проблема – це відсутність фінансування. Ми просили, щоб нам виділяли якісь кошти з держбюджету, але, на жаль, отримали тільки на перенесення водозабору і ліній електропередач. Натомість головна проблема не усунута, додаткова загроза є ще в об’їзній дорозі. Станом на сьогодні її не роблять, бо нема грошей", – підкреслив Маланич.
Своєю чергою новопризначений голова Львівської ОДА Маркіян Мальський зазначив, що аби врегулювати ситуацію і з проваллям, і з будівництвом об’їзної дороги варто спробувати залучити міжнародне фінансування.
На ліквідацію наслідків провалля біля Стебника Львівщина просила у Кабміну більше 214 мільйонів гривень. За ці кошти мали б перенести дорогу, лінії електропередач та водогін. Втім Кабмін виділив 20,5 мільйона гривень на перенесення магістрального водогону "Гірне – Дрогобич" за межі гірничого відводу, також вдалося перенести й лінії електропередач. Натомість до будівництва дороги в обхід провалля так і не розпочали.