Війна звітами: ЛКП "Львівелектротранс" та ЛКП АТП-1 прозвітували за 2018

Четвер, 23 травня 2019, 08:53
В результаті, ЛКП АТП-1 надало в кілька разів менш розлогий звіт.
Війна звітами: ЛКП "Львівелектротранс" та ЛКП АТП-1 прозвітували за 2018

Звіти про діяльність транспортних підприємств Львова було надано у відповідь на колективний депутатський запит фракції «УКРОПу» у Львівській міській раді.

Лідер фракції «УКРОПу» в Львівській міській раді під час сесії подав запит, щодо господарської діяльності двох комунальних транспортних підприємств – ЛКП «Львівелектротранс» та Львівського комунального автотранспортного підприємства № 1. Ці звіти на своїй сторінці в соціальній мережі «Фейсбук» опублікував депутат Львівської міської ради Ігор Зінкевич.

1 895eens 768hot 1 2 678578eens0760hot 1 3 67976reensh7895ot 1

Львівський комунальний електротранспортний перевізник у 2018 році загалом витратив 334 мільйони 460 тисяч гривень. Найбільш суттєвою статтею витрат стала оплата праці – 130 мільйонів 324 тисячі гривень. На другому місці – витрати підприємства на електричну енергію та інші види палива, які складають майже 68 мільйонів гривень. Третє місце серед витрат – це витрати на обслуговування кредитів Европейського банку реконструкції та розвитку (йдеться про кредити, які витрачено на модернізацію тягових підстанцій та закупівлю трамваїв), які минулого року становили 60 мільйонів 300 тисяч гривен.

На проведення капітальних ремонтів трамваїв та тролейбусів, а також інфраструктури електротранспорту підприємство минулого року витратило 54 мільйони 75,5 тисяч гривень, а на закупівлю запасних частин, обладнання та інвентарю пішов 21 мільйон і 763 тисячі гривен.

Щодо дохідної частини бюджету «Львівелектротрансу», то за рахунок реалізації проїзних документів підприємство минулого року отримало дохід в сумі 161 мільйон 751,2 тисяч гривень (що рівноцінно продажу 32,35 млн. одноразових квитків). За рахунок виконання субпідрядних робіт підприємство отримало 1 мільйон і 66,9 тисяч гривень.

Доходи від інших видів діяльності підприємства у 2018 році склали 58 мільйонів 435 тисяч гривень. До складу цих доходів входить реклама на транспорті – за оренду рекламних площ підприємство отримало майже 5,5 мільйонів гривень (враховуючи, що у русі знаходиться біля 140 одиниць електротранспорту, то річний дохід із реклами на одиниці рухомого складу склав майже 46 тисяч гривень).

В якості компенсації за перевезення пасажирів-пільговиків в 2018 році ЛКП «Львівелектротранс» отримав із міського бюджету 55 мільйонів гривень, тобто місто профінансувало перевезення 11 мільйонів пасажирів-пільговиків.

Отож, загалом доходи «Львівелектротрансу» за минулий рік склали сумарно 276 мільйонів 253 тисячі гривень.

Окрім цього, протягом 2018 року ЛКП «Львівелектротранс» отримало 214 мільйонів 517,8 тисяч гривень в якості поповнення статутного капіталу. Його розмір, станом на 31 грудня 2018 року склав 918 мільйонів 369,1 тисяч гривень.

Щодо виконаної підприємством транспортної роботи, то у 2018 році трамваї Львова сумарно проїхали 3 мільйони 239 тисяч 874 кілометра, а тролейбуси – 2 мільйони 857 тисяч 989 кілометрів. Відповідно до статистики, яку ЛКП «Львівелектротранс» оприлюднило раніше, трамваї і тролейбуси Львова у 2018 році загалом перевезли 90 мільйонів 28 тисяч пасажирів.

У звіті про роботу підприємства, який підписав виконувач обов’язки директора Володимир Ковалів, є також інформація про штат підприємства. Станом на кінець 2017 року в «Львівелектротрансі» працювало загалом 1033 працівника, на кінець 2018 року їх кількість дещо збільшилася і склала 1074 працівники. Проте критичною залишається ситуація із працівниками, які безпосередньо забезпечують рух транспорту – із водіями трамвая і тролейбуса. Якщо в кінці 2017 року водіями трамваїв працювало 194 людини, а тролейбусів – 146, то на кінець 2018 року водіїв трамваїв стало 193, а тролейбусів – 140. Такої кількості водіїв, які використовувати норми обслуговування рухомого складу достатньо лише для обслуговування 70 трамваїв і 51 тролейбуса. Кількість ремонтників, які обслуговують і ремонтують трамваї і тролейбуси, складає 311 осіб. В службі колії на кінець 2018 року працювало 52 особи, а в службі енергогосподарства – 73 працівника. Кількість керівного персоналу «Львівелектротрансу» в 2018 році збільшилася на 2 осіб і складає 72 особи.

Не побоялися у «Львівелектротрансі» повідомити і про проблеми. Так протягом 2018 року трамваї виходили із ладу 960 раз (60 раз через поломки струмоприймачів), а тролейбуси - 82 рази. Причиною таких частих поломок трамваїв є те, що вони мають застаріле електричне обладнання, яке часто виходить із ладу.

Щодо звіту Львівського комунального автотранспортного підприємства № 1, то воно значно менш інформативне, а ніж наданий звіт «Львівелектротрансу». В звіті директор підприємства Орест Хамула зазначив, що на балансі підприємства знаходиться 320 автобусів, із них в експлуатації 288 машин. Щодо фінансових показників, то він послався на річний звіт, опублікований на сайті Львівської міської ради. Відповідно до цього документу, чисті доходи підприємства від реалізації продукції (оплата проїзду) у 2018 році становили 124 мільйони 015 тисяч гривень. Інші доходи ЛК АПТ№ 1 у 2018 році становили 5 мільйонів 327 тисяч гривень. Компенсація безкоштовного проїзду пасажирів-пільговиків із бюджету склала 14 мільйонів 661 тисячу гривень.

Собівартість наданих послуг (витрати підприємства) склали 174 мільйони 781 тисячу гривень, а загалом операційні витрати – 201 мільйон 759 тисяч гривень, Витрати на оплату праці працівників ЛК АТП № 1 за 2018 рік становили 41 мільйон 646 тисяч гривень.

Як і «Львівелектротранс», ЛК АТП № 1 закінчило свою діяльність у 2018 році із збитками в сумі 58 мільйонів 162 тисячі гривень.

Таким чином чистий збиток комунального АТП № 1 у 2018 році склав 50 мільйонів 766 тисяч гривень.

В якості поповнення статутного капіталу в 2018 році підприємство отримало 340 мільйонів 125 тисяч 559 гривень. Ці кошти, ймовірно, пішли на оплату автобусів, придбаних за лізинговою схемою.

Цікаво, що протягом 2018 року автобуси Львівського комунального автотранспортного підприємства № 1, за даними, які надано Орестом Хамулою, перевезли 35 мільйонів 664 тисячі 199 пасажирів, тобто майже втричі менше, а ніж львівські трамваї і тролейбуси. Щодо виконаної транспортної роботи (тобто сумарного річного пробігу автобусів), керівник ЛК АТП № 1 відмовився надати такі дані, мотивуючи тим, що «ЛК АТП № 1 не має в своєму розпорядженні заздалегідь зведеної, відображеної та задокументованої будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформації про сукупний пробіг автобусів підприємства за 2018 рік». Це дивно не тільки тому, що сумарний пробіг автобусів є вихідними даними для планування закупівлі палива, запчастин до автобусів та ін., але й тому, що у Львові запроваджено GPS-моніторинг за роботою транспорту і відповідно таким чином рахується пробіг транспорту на маршрутах.

Загалом, можна поставити під сумнів і кількість перевезених комунальними автобусами пасажирів – справа в тому, що навіть в вересні 2018 року, коли розпочалася поставка до Львова нових МАЗів та «Електронів», підприємство уже мало 95 автобусів великого класу («Електрони» і ЛАЗи), а також 38 автобусів середнього класу іще певну кількість справних старих автобусів іноземного виробництва. Враховуючи резерв, можна припустити, що на маршрути виходило біля 120 автобусів. Як вони могли перевезти майже втричі менше пасажирів, ніж заледве біля 130 одиниць електротранспорту на маршрутах?

Крім цього ЛК АТП № 1 не надало жодних відомостей, щодо кількості працівників підприємства. Її можливо оцінити тільки опосередковано. Якщо припустити, що середній рівень заробітних плат у «Львівелектротрансі» та ЛК АТП № 1 приблизно однаковий, то згідно розрахунку виявиться, що в ЛК АТП № 1 середньо протягом року працювало біля 330 працівників.

Отож, загалом можна говорити про те, що ЛКП «Львівелектротранс» за нинішнього керівництва є значно більш відкритим, а ніж комунальний автобусний перевізник.

comments powered by HyperComments