Каста модна: власник відомого інтернет-магазину відмовляється українізувати сайт

Четвер, 1 лютого 2018, 17:24
В середу, 31 січня, Франківський районний суд Львова визнав неправомірною відмову торгової марки «Модна Каста» надати інформацію про товари українською мовою і зобов’язав надавати такі відомості.
Каста модна: власник відомого інтернет-магазину відмовляється українізувати сайт

Пише Львівський портал, посилаючись на автора судового позову, голову ГО «Незалежні» Святослава Літинського.

Звернутися з позовом до суду активіста змусило вперте ігнорування онлайн-магазином звернень щодо цієї проблеми.

«Ми намагались «достукатись» до цього магазину шість років, – пояснює С. Літинський. – Перше звернення до них відправили ще у 2012-му, і з цього часу постійно отримували лише відмовки та обіцянки от-от запустити україномовну версію сайту. Мені як користувачеві і, ймовірно, майбутньому покупцеві онлайн-ресурсу незручно користуватись іноземною мовою на сайті, тим більше, що це мова країни-окупанта. Проте в «Модній касті», схоже, про це не чули, хоча її власник, Андрій Логвін, декларував, що «готовий бути проактивним і не вирішувати проблеми лише постфактум». Тепер, гадаю, йому все-таки доведеться вирішити проблему постфактум, адже є рішення суду».

«Я маю чималий досвід спілкування з великими бізнесами у сфері захисту права на українську мову. Проте так, як повів себе цей магазин, шокувало навіть мене. «Модна каста» відверто заявила, що я не мав наміру у них нічого купити, тому вони не сприйняли серйозно моє звернення про надання інформації українською мовою. Уявляєте? Тобто, якщо ти хочеш щось купити у них, але просиш інформацію українською, значить ти – уже не клієнт, а нижча каста?», – обурюється автор позову.

Активіст каже, що, у суді компанія апелювала тим, що у неї невеликі обороти, а переклад сайту потребує коштів.

«Справді, 39 мільйонів доларів за рік (до прикладу, за 2013-й) – це дуже «мало», щоб перекласти сайт. Ще один аргумент шопінг-клубу: 80% українців говорять російською мовою. Це узагалі абсурд, адже, згідно з останніми опитуваннями, вдома російською спілкуються близько 27 відсотків громадян, тому навіщо перекручувати статистику?

Що цікаво, компанія вирішила проігнорувати мій письмовий запит на інформацію українською мовою. Щиро подивований, адже цей спосіб комунікації ще ніхто не відміняв. А «Модна каста» у суді доводила, що мій запит «є нераціональним, бо поданий письмово на адресу магазину», тому його не варто брати до уваги. Більше того, цей ресурс вважає, що це моє порушення як споживача, якщо я не звернувся зі скаргою онлайн», – говорить Святослав Літинський.

І наголошує, що попри рішення суду, на сайті «Модної касти» і досі жодного слова українською. Відтак, на його думку, «кастівці» подаватимуть апеляцію.

comments powered by HyperComments