Львівська влада не реагує на виклики ринку щодо формування тарифів - перевізники
У Львові 55% пасажирів не оплачують проїзду, прикриваючись різними посвідченнями, хоча (наводять приклади) в інших великих містах України право пільгового проїзду різні категорії пасажирів мають лиеш в електротранспорті або комунальних автобусах, у приватних же маршрутках дозволено перевозити не більше 2-3 пільговиків, говориться у повідомленні.
Публікуємо текст звернення:
"Протягом останніх п’яти років організація роботодавців «Укравтотранс – Львів» та Асоціація перевізників у Львівській області намагались звернути увагу міської влади на необхідність ретельного аналізу умов, у яких працює міський пасажирський транспорт. Постійно повинні бути в полі зору основні моменти, які впливають на економіку галузі та сприяють вдосконаленню роботи громадського транспорту. На жаль, у нашому місті за сприяння окремих громадських формувань «псевдозахисників» громади сформований хибний образ паразитуючого «ворога» в особі тих, хто забезпечує транспортне обслуговування львів’ян та гостей міста. Дуже шкода, але протягом років представники міської влади і депутатського корпусу підтримували таку ж лінію , популістськими заявами хаючи всіх львівських перевізників. І зовсім не хотіли чиновники звертати увагу на зростаючі проблеми в перевезеннях.
Сьогодні ми маємо прогнозований результат. Львів стоїть на порозі транспортного колапсу. А незабаром зима – і проблеми транспортного сполучення матимуть ще більш яскравий вияв. Природно виникає питання , чи існує аналогічна ситуація в інших обласних містах України? Прикро, але мусимо констатувати – ні. І не перевізники там кращі, і автобуси не в кращому стані, ніж у Львові. Просто відповідальні представники місцевих влад і депутати своєчасно реагували на потреби громадського транспорту, покращували умови роботи транспорту і сприяли міському пасажирському транспорту.
По перше. Практично у всіх обласних містах врегульовано питання пільгових пасажирів:
- Київ: Пільговики користуються правом безкоштовного проїзду в міському комунальному транспорті підприємства «Київпастранс». У громадському автомобільному транспорті, який належить приватним підприємствам, пільговим проїздом має право скористатися не більше двох пасажирів-пільговиків за один рейс.
- Тернопіль: Пільговики користуються правом безкоштовного проїзду без обмежень лише у міському електротранспорті, який отримує відповідну компенсацію. В громадському автомобільному транспорті правом безкоштовного проїзду користуються лише три категорії пільговиків, що чітко відображено в договорі між замовником і автотранспортним підприємством.
- Дніпро: На підставі рішення сесії міської ради в громадському автомобільному транспорті кількість пільговиків на один рейс не перевищує 10% від загальної пасажиромісткості автобуса.
- Івано-Франківськ: Перевезення пільгових категорій обмежено в часі. До 10:00 ранку пільгами користуються лише учасники АТО, інваліди по зору . Всі інші категорії в цей час оплачують проїзд за чинним тарифом. Із 10:00 ранку і до 16:00 всі категорії пільговиків користуються правом пільгового проїзду. З 16:00 до закінчення робочої зміни перевезення пільговиків здійснюється так само, як до 10:00 год. ранку.
Список можна продовжити і далі. Тільки в нашому місті жодних рішень щодо впорядкування пільгових перевезень прийняти неможливо… Згідно із останніми даними проведених хронометражів на маршрутах Львова, 55% пасажирів не оплачують проїзд, посилаючись на різні посвідчення.
По-друге. В усіх обласних центрах з населенням більше 600 тисяч після зміни розміру мінімальної заробітної плати до планки 3200 гривень (саме ця сума є основою для багатьох нормативів при формуванні тарифу) встановлено тариф на перевезення пасажирів громадським автомобільним транспортом на рівні не менше 6 гривень (Київ, Дніпро, Одеса і так далі).
Лише у нашому місті відсутнє реагування влади на виклики ринку щодо тарифної політики. Хоча можливий варіант незмінності чинного тарифу. Але тоді необхідно органам місцевого самоврядування дотримуватися вимог чинного Закону України «Про автомобільний транспорт» і виплачувати перевізникам різницю між погодженим і економічно обґрунтованим тарифами.
Приклад: Погоджений і чинний сьогодні тариф на перевезення пасажирів громадським автомобільним транспортом становить 4,00 гривні.
Економічно обґрунтований тариф на даний час 6,80 гривень.
Залишаючи для пасажирів тариф незмінним на рівні 4,00 гривень, міська рада як замовник перевезень зобов’язана згідно із Законом України виплатити перевізникам різницю (6,80-4,00). Це 2,80 гривні за кожного перевезеного пасажира. У цьому випадку можна стверджувати, що міська влада дійсно дбає про громаду міста і не покладає додаткового фінансового тягаря на львів’ян. А з міського бюджету, який формується за рахунок податків тих же ж львів’ян, сприяє розвитку громадського пасажирського автомобільного транспорту.
Асоціація перевізників Львова наголошує вкотре: для стабілізації роботи громадського пасажирського автомобільного транспорту в місті Львові депутати Львівської міської ради і виконавча влада міста зобов’язані негайно:
- Прийняти рішення про врегулювання пільгових перевезень на міських автобусних маршрутах шляхом надання всім категоріям пільговиків пільги в розмірі 50% від чинного тарифу.
- Розпочати процедуру перегляду тарифу або внести зміни до міського бюджету, передбачивши в ньому на четвертий квартал 2017 року кошти для виплати перевізникам різниці між чинним і економічно обґрунтованим тарифами.
- Створити робочу групу із фахівців для вдосконалення існуючої автобусної маршрутної мережі з врахуванням перспективи розширення міського електротранспорту.
Якщо не будуть вкотре почуті побажання перевізників міста, львів’яни можуть бути певні – падіння в «прірву» неминуче. А тоді навіть повернення до теперішнього украй невтішного стану перевезень буде дуже складним" .
Нагадаємо, тисячі людей зі Сколівщини залишилися без прямого сполучення зі Львовом.
Як раніше писала "Варта", у 2018 році Львів планує закупити 50 одиниць електротранспорту - 10 нових трамваїв та 40 тролейбусів.