Через порушення законодавства на конкурсі перевізників, активісти звернуться до міського голови Львова
5 січня у міськраді оголосили конкурс на на визначення автомобільного перевізника на міських автобусних маршрутах загального користування. Активісти з ГО “За якісний транспорт” помітили декілька порушень, пов’язаних з цим, про що заявили публічно на своїй сторінці у Фейсбуці.
“Виходячи із двох грубих порушень, ГО "За Якісний Транспорт" звернеться до міського голови, щодо скасування конкурсу, бо він суперечить чинному законодавству. Також, наша ГО ініціюватиме громадські слухання на яких вимагатиме дотримання чинного законодавства і не фіктивного договору, який планують підписати”, - зазначили активісти.
На думку членів ГО “За якісний транспорт”, у конкурсі закладено два порушення законодавства: встановлений режим роботи автобусів та їхній клас.
Пункт №33 постанови Кабміну "Про затвердження Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту" передбачає, що основний вид перевезень міськими та приміськими маршрутами буде здійснюватись у звичайному режимі, а додаткові види перевезень — це експресний режим та режим маршрутного таксі. Останні організовуються за наявності сполучення у звичайному та/або експресному режимі руху автотранспорту або руху інших видів транспорту.
“Як бачимо із цього пункту випливає, що автобуси мають в обов'язковому порядку їздити у звичайному режимі, а міська рада чомусь далі оголошує конкурс на режим роботи "маршрутне таксі", що грубо суперечить цьому пункту постанови”, - вважають у ГО “За якісний транспорт”.
До слова, звичайний режим роботи — це похвилинний графік руху автобуса по кожній зупинці, через яку він проїжджає, і зупиняється виключно у передбачених місцях. Тоді як маршрутне таксі - це графік відправлення автобусу тільки на кінцевій зупинці, який може їхати в довільному режимі (швидко або повільно) та зупинятися скрізь, де це не заборонено правилами дорожнього руху.
Із режиму роботи випливає друге порушення конкурсних умов, де управління транспорту ЛМР пропонує перший клас автобусів і режим роботи "маршрутне таксі".
Як зазначають активісти, регуляторним актом по поділу класів є наказ Міністерства транспорту та зв’язку України № 285 "Про затвердження Порядку визначення класу комфортності автобусів, сфери їхнього використання за видами сполучень та режимами руху", який передбачає використання автобусів першого (І) класу на “звичайному режимі”, тоді як управління транспорту ЛМР пропонує його до “маршрутного таксі”.