Про методи масових фальсифікацій
До списку виборців у відділі державного реєстру часто вписують тих людей, які померли, або змінили адресу реєстрації і проживання. Звісно, що така людина на дільницю голосувати не прийде і напроти неї можна сміливо ставити позначку НСП (неспроможний самостійно пересуватися). Потім у день виборів можна сміливо проголосувати за таку особу. З іншого боку, збільшивши число тих, що точно не прийдуть голосувати, напроти їх прізвищ у списку виборців ставляють який-небудь підпис і віддають його бюлетень іншій особі.
Одних і тих же людей часто включають у списки виборців на різних дільницях, а потім цілий день возять їх автобусами, аби вони кругом встигли проголосувати. Член дільничної виборчої комісії (ДВК), знаючи про те, що даючи бюлетень такій особі, він може бути співучасником злочину не завжди в силах протидіяти цьому. Якщо людина внесена в список, то член ДВК за чинним виборчим законодавством не має права відмовити цій особі і змушений видати бюлетень. Єдине, що може зробити член ДВК – це повідомити про порушення у свій штаб, записати паспортні дані тієї особи яка проголосувала чи намагалася це зробити та викликати міліцію з вимогою перевірити інформацію про те, на яких дільницях іще голосувала ця людина.
Через свою оповіщувальну систему, члени комісії будуть повідомляти про це інші дільниці, аби в наступні кілька годин, підкуплені виборці не отримали ще по одному бюлетеню і не голосували кілька разів.
Для того, щоб члени дільничних виборчих комісій не знаходили «двійників» у списках виборців, а потім не здіймали галасу та не заважали робити масові фальсифікації, списки виборців не дозволяється копіювати і перевіряти. Членам комісії, які мають на меті протистояти фальсифікаціям і не дати вкинути до скриньок зайвих 200 чи 600 бюлетенів прийдеться таємно переписувати список ( а це складно, бо він великий, в межах 2000 – 2500 осіб), а потім перевіряти його.
Також в день голосування часто застосовують добре відпрацьований метод «каруселі». Він полягає в тому, що намовлений виборець замість бюлетеня вкидає до скриньки згорнутий аркуш паперу, або бюлетень із печаткою іншої виборчої дільниці чи ще щось інше, а чистий виносить в кишені за межі дільниці і там отримує за це винагороду. Коли бюлетенів буде критично не вистачати, то члени виборчої комісії будуть мати серйозні складнощі зі здачею протоколів в окружну виборчу комісію. За таких умов, на них значно легше чинити тиск і проводити низку інших фальсифікацій під час підрахунку голосів.
Крім того, за словами голови Харківського осередку партії Християнсько-Демократичний Союз Юрія Потикуна, неодноразово до списку виборців відділ реєстру вписував нежитлові будинки та прописував там по кілька сотень осіб.
Цей перелік можна продовжити ще на кілька сторінок, але від цього нічого не зміниться, бо мешканці Харкова самотужки не спроможні протидіяти таким фальсифікаціям. Та все ж таки людина, яка не байдужа до результатів голосування допомогти може тим, що прийде на вибори, хоча б для того, щоб зменшити кількість чистих бюлетенів для всіляких фальсифікацій. Адже за умов 100 – 90% явки виборців, 10 чи 20 фальшованих бюлетенів кардинально не змінять результатів голосування.
Для того, щоб хоч частково запобігти масовому підвезення до дільниці осіб, що не проживають в її межах, люди можуть прийти на дільницю та перевірити хто прописаний за адресою їх помешкання. У випадку невідповідності, негайно повідомити про це різним політичним силам.
Звісно, що на все це треба знаходити час і сили, а на це здатний далеко не кожен. Та все ж таки результати голосування, навіть за таких умов, на багатьох виборчих дільницях будуть більшою частиною залежати від волевиявлення людей.