Уряд додав львівським чиновникам одвічних проблем з місцевими дорогами
А для Львівщини це 6502,5 км доріг, які шляхами назвати можна хіба у тому випадку, коли промовець має чи то бурхливу фантазію, чи то просто не бачив, а що ж це таке насправді – дорога. Навіть не про дороги в ЄС йдеться – достатньо перетнути кордон області і опинитися на сусідній Івано-Франківщині або ж Волині. І одразу відчути, що дорога – це така частка території, по якій автотранспорт здатний пересуватися без ризику розсипатися на запчастини, а водієві та пасажирам зовсім не обов’язково ризикувати власними головами пробити дах автомобіля, коли його колеса влітають у ями, котрі на Львівщині вважаються невід’ємним атрибутом «дорожнього господарства».
Відсутність нормальних доріг є негативним явищем з різних причин — матеріальна шкода автомобілям, моральна шкода водіям, збитки для економіки (зокрема, автоперевезень), збільшення тривалості поїздок тощо. Вражає й статистика смертності на дорогах, хоч вона і дещо відрізняється, відповідно до того, хто саме її готував. Так, Міністерства охорони здоров'я повідомило, що смертність на дорогах у 2012 році становила як мінімум 5868 людей, тобто зростання за рік – 18%. ДАІ ж скромно відрапортувало про 5094 загиблих і, відповідно, лише 3% зростання. Різниця – 800 життів. Винити ДАІ в фальшуванні статистики можна, але така існуюча система. Вони бояться одержати «по шиї» від міністра, міністр — від прем’єра, а той просто боїться... Тому проблеми не вирішують, а намагаються приховати, «припудрити».
Микола Гнатів, //deputat.te.ua
Начальник Служби автомобільних доріг у Львівській області Микола Гнатів ще раніше бадьоро заявляв про намір домовитися про збільшення фінансування ремонтів доріг в області з боку держави зі 182 мільйонів гривень до 200-220. А поганий стан доріг Львівщини у порівнянні з сусідніми областями пояснював просто геніально. Виявляється, біда Львівщини у тому, що маємо в області більшу довжину доріг! Тобто, сусідні області свої «мізерні» кілометражі можуть утримувати у більш-менш пристойному вигляді, а на Львівщині не здатні хоч би міжобласні зони привести до ладу. Щоб, щоразу опинившись на львівських дорогах, ті ж гості з Волині чи Івано-Франківщини не дивувалися, чому в нас стан доріг такий, начебто і Друга світова війна давно закінчилася, а видається, наче тут щойно пройшли колони танків.
//p-p.com.ua
Миколі Гнатіву можна не дивуватися. Завідувати Львівським «Автодором» він почав тільки з середини липня, а попередньо очолював аналогічну структуру на Тернопільщині (де стан доріг за катастрофічністю цілком конкурентний із львівським). Без сумніву, і член Партії регіонів Гнатів, і всі чиновники, котрі причетні до процесу ремонту доріг будуть усіма способами випрошувати в столиці додаткові мільйони. Адже скільки їх щороку не «закопуй», а на весну де була ще восени дорога, там її вже й вдень зі свічкою не помітиш. Тому треба знову ремонтувати, латати… І так з року в рік. Славнозвісний «ямковий ремонт» виявляється такою велетенською ямою, котра здатна проковтнути не те що бюджет України – хоч цілого ЄС або США. А причина всього цього не зовсім у браку коштів, як розповідають громадськості високі чиновники. Іншу версію (і вона виглядає значно правдоподібнішою) мають ті звичайні робітники, які й займаються ремонтом доріг: «Подивіться на будинки нашого начальства «Автодору». І не буде питань, чому в нас доріг нема. Всього зразу не збудуєш».
Людей обіцянками і поясненнями вже не приспати. 27 серпня мешканці міста Ходорів, що на Жидачівщині, протестуючи проти жахливого стану доріг, перекрили рух на трасі міжнародного значення, постійно переходячи центральну вулицю. При цьому водії висловлювали солідарність з активістами. Мер Ходорова запевнив, що бажання навести в Ходорові порядок з дорогами є, але грошей і чіткої дати початку робіт - немає. Активісти, однак, не налаштовані відступати. І коли так кожна громада буде змушувати своїх чиновників принаймні ворушитися, а не протирати штани за її кошти у кабінетах, з часом щось у нас зміниться на краще. Навіть з дорогами.