Трамвай виготовлений на замовлення Львова вже катається по місту, а мер за нього розрахувався лише подякою

Катерина Поліщук  |  Вівторок, 27 серпня 2013, 12:53
До Дня Незалежності на вулиці Львова випустили довгоочікуваний перший низькопідлоговий вузькоколійний трамвай українського виробництва. Щоправда, в борг. Попри те, що трамвай ще в липні офіційно передали на баланс ЛКП "Львівелектротранс" - мерія й досі недоплатила за нього майже 8 млн грн. І коли розрахуються – невідомо.
Трамвай виготовлений на замовлення Львова вже катається по місту, а мер за нього розрахувався лише подякою

За словами Володимира Олійника, в.о. директора департаменту житлово-комунального господарства Львівської міськради, наразі місто розрахувалось з виробником трамваю лише на третину. Та навіть ці гроші до виробника поки не потрапили.

«Ми перерахували СП «Електрон-транс» 3,5 млн. грн. Однак до підприємства гроші, на жаль, ще не дійшли. Вони вже місяць «висять» на рахунках Держказначейства. – каже Володимир Олійник. При цьому запевняє – до кінця року гроші будуть.

А поки що міська влада Львова  «щиро дякує». Зокрема, під час урочистостей з нагоди відзначення 22-ї річниці незалежності України міський голова Андрій Садовий вручив 12 Подяк найбільш гідним львів’янам. Серед них і генеральному директору «Спільного українсько-німецького підприємства «Електронтранс» Василю Пецуху - за «впровадження інновацій». Як не гроші, то хоч слава.

Врешті Львів на трамвай чекав теж значно довше, ніж планувалось. Парадний вихід української інженерної думки на рельси Львова відбувся майже на рік пізніше запланованого часу. П’ятисекційний, низькопідлоговий трамвай, який здатний одночасно перевозити 250 пасажирів, львів’яни вже встигли охрестити «гусінню». Трамвай на 80 % складається з українських комплектуючих. Зокрема, він їздить на німецьких колесах і завдяки німецьким моторам, але все інше спроектовано українськими інженерами. Також він обладнаний системою GPS, коп’ютеризованим управлінням, клімат-контролем у кабіні водія та обладнаний системою окремого відкривання кожних дверей на вимогу пасажирів. Коштує таке диво львівської інженерної думки 11,91 млн. грн. При цьому виробники запевняють – гарантійний термін експлуатації трамвая - наступні 18 років.

Нагадаємо, бажання зробити для Львова трамвай виявили аж п’ять фірм: ТОВ «Татра- Юг», ПАТ «Київський завод електротранспорту», ПАТ «Львівський локомотиворемонтний завод», ТОВ «Торговельно-фінансова компанія “ЛАЗ”» і ТОВ «Спільне українсько-німецьке підприємство “Електронтранс”». Пропозиції, звісно, різнилися ціною, однак об’єднувало їх те, що жодна з фірм не мала пілотного зразка. Його планували виготовити за кошти міського бюджету. У мерії на це передбачили 12 млн. грн.

В результаті переможцем тендеру стало ТОВ «Спільне українсько-німецьке підприємство «Електронтранс», яке було створено спеціально для проекту  львівського трамвая у листопаді 2011 року. Інженери підприємства запропонували найдовший термін експлуатації – 18 років. СП є частиною ПАТ «Концерн-Електрон», що відоме у Львові, насамперед, як виробник телевізорів.

 

comments powered by HyperComments